Fizzer Fighter

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej har kommer en bild på starten av mitt projekt att försöka få min FZR 1000 från 1987 att bli en fet Fighter. 17" fälg bak ska på. samt en Acewell instrumentering. övrigt så vet jag inte. någon som har förslag hur den ska bli "brutal" som är målet?

Någon som vet vad jag ska göra med termostaten som sticker fram på högersida? finns det termostat hus på biltema med slang både in och ut?

Bifogat

• DSC00182small.JPG
    DSC00182small.JPG
    97.9 KB · Visningar: 317
Last edited:

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Hoj
-07 KTM SuperDuke
kanske ett par kortare dogbones om den har det...eller bara hoja bakdelen ett par cm o sen kanske flytta ner gaffelkronan ett par mm pa gaffelbenen sa att den blir lite aggresivt frammatlutad. sen kanske en hugger. lite snygg lack i nagon mork nyans sa tror jag att den kommer att fa manga blickar...det ar sa jag gillar dem i alla fall. Lycka till

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
kanske ett par kortare dogbones om den har det...eller bara hoja bakdelen ett par cm o sen kanske flytta ner gaffelkronan ett par mm pa gaffelbenen sa att den blir lite aggresivt frammatlutad. sen kanske en hugger. lite snygg lack i nagon mork nyans sa tror jag att den kommer att fa manga blickar...det ar sa jag gillar dem i alla fall. Lycka till

Änkligen en komentar:tummenupp

Jag har inte monterat baken ordentligt så jag kan höja upp den mer. fast man vill ju inte ha en "Tysk skorsten" som någon sa.

vad är det som gör att vissa Streetfigthers ser så jäffla brutala ut och en del ser ut som tama kattungar?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
vad är det som gör att vissa Streetfigthers ser så jäffla brutala ut och en del ser ut som tama kattungar?
Beror lite på ursprungshojen.
Får man mycket centraliserad massa, dvs. kortar av baken och sätter lyktan så nära gaffelbenen som möjligt blir hojen kompakt och därmed lite mer aggresiv.
Samma sak när det gäller vinkeln framåt. Kolla på MadMagnus senaste bygge. Den ser ut att färdas i 100 knyck redan när den står stilla.

Sen är det små saker som vilket lyse, vlken bakdel, vilka färger som spelar in.

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Lite mer meck i går.

Nu är Bakdelen monterad som jag tänkte ha den ganska likt förra bilden. men jag tycker att det blev en bra linje. Måste göra något vid fram lyset. det ser lite tomt ut ev en liten kåpa.

Även en bild på mitt termostat problem:va vad fan ska man göra för att det ska se vettigt ut? någon som vet om det finns någon hoj som har termostaten inbyggd i kylaren? så kanske man kan leta ny kylare!

Bifogat

• DSC00206small.JPG
    DSC00206small.JPG
    73.5 KB · Visningar: 129
  • DSC00202small.JPG
    DSC00202small.JPG
    57.9 KB · Visningar: 175
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Hoj

Samma sak när det gäller vinkeln framåt. Kolla på MadMagnus senaste bygge. Den ser ut att färdas i 100 knyck redan när den står stilla. .

Helt sant den är brutal. tagen direkt ur MAD MAX 4...:tummenupp
saknas bara en stor gymbit i konstiga skinnkläder med ett stort svärd på ryggen och en fet ciggar i mungipan på den.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Termostaten i sig borde ju gå att flytta in under tanken.
Fast påfyllningen sitter ju fast i den. Orkar du lyfta på tanken för att fylla på är det ju inget problem.

Det jobbiga är att man måste hitta en förpressad gummislang med rätt böj för att få det hela att löpa snyggt in under tanken.
Vill du inte ha perfektion på det hela så finns det tillbehörsslangar man kan böja till en viss del som man kan sätta på istället.
Dock blir det till att se till så att det inte blir stopp någonstans.
Under tanken borde det finnas gott om plats för det hela.

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Termostaten i sig borde ju gå att flytta in under tanken.
Fast påfyllningen sitter ju fast i den. Orkar du lyfta på tanken för att fylla på är det ju inget problem.

Det jobbiga är att man måste hitta en förpressad gummislang med rätt böj för att få det hela att löpa snyggt in under tanken.
Vill du inte ha perfektion på det hela så finns det tillbehörsslangar man kan böja till en viss del som man kan sätta på istället.
Dock blir det till att se till så att det inte blir stopp någonstans.
Under tanken borde det finnas gott om plats för det hela.

Får inte plats under tanken. har ju luftburken där och den tar upp all plats.

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Inte ens bakom/ovanför kylaren mot styrhuvudet ?

Där sitter fläkten samt tänd hattarna. trångt och jävligt. har lagt ut en köpesannons efter 89 kylsystem det ser lite annulunda ut då sitter termostaten under förgasarna och jag tror att det borde passa.

Vad kan det kosta anars att svesta om kylaren så att inloppet går uppåt istället för frammåt? då skulle man kunna flytta bak termostaten ganska mycket?

Bifogat

• DSC00204small.JPG
    DSC00204small.JPG
    87.6 KB · Visningar: 58
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Smartast vore väl att "vända" på den och få hålet att gå mot hojen. Dvs. mot insidan.
Då borde det ju finnas plats för termostaten samt dra ledningen under ramen.
Finns ingen möjlighet att vända på hela kylaren kanske ?

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Lite mer meck i går.

Nu är Bakdelen monterad som jag tänkte ha den ganska likt förra bilden. men jag tycker att det blev en bra linje. Måste göra något vid fram lyset. det ser lite tomt ut ev en liten kåpa.

Även en bild på mitt termostat problem:va vad fan ska man göra för att det ska se vettigt ut? någon som vet om det finns någon hoj som har termostaten inbyggd i kylaren? så kanske man kan leta ny kylare!

Jag har gjort ett eget litet vattenrör under förgasarna med termostaten på direkt. Tror den termostaten är från en lite nyare modell. Det blev lite pul, men fungerar bra. Kylaranslutningen är igenlödd och flyttad till baksidan i stället. Slangen går ut under ramen. Hålen i ramen har jag laggt igen med poppnitad plåt. Ser lite "flyg-aktig" ut.

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Jag har gjort ett eget litet vattenrör under förgasarna med termostaten på direkt. Tror den termostaten är från en lite nyare modell. Det blev lite pul, men fungerar bra. Kylaranslutningen är igenlödd och flyttad till baksidan i stället. Slangen går ut under ramen. Hålen i ramen har jag laggt igen med poppnitad plåt. Ser lite "flyg-aktig" ut.

det där med röret har -89 och framåt. tog du hela röret och termostat från en nyre FZR?

flyttade du anslutningen på kylaren själv?
har du inga bilder att visa?

Last edited:

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Japp, samma diameter på hålen så det är bar å åk! Det "nya" röret behövs kortas c:a 4-5 mm samt att fästöronen inte stämmer riktigt, men ska man ändå svetsa om röret så är väl det ett mindre kymmer...

Jag skulle behöva göra samma mod på min FZ:a med samma fula termostathus! :rolleyes:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin