Fizzer Fighter

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Du råkar inte ha ett par original cliponstyren till FZR:n till övers? Jag har ju en sån gaffel på min härk och tänkte prova lite annat stuk (plus att det blåser så förb.... med fighterstyre utan kåpa)!
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Japp, samma diameter på hålen så det är bar å åk! Det "nya" röret behövs kortas c:a 4-5 mm samt att fästöronen inte stämmer riktigt, men ska man ändå svetsa om röret så är väl det ett mindre kymmer...

Jag skulle behöva göra samma mod på min FZ:a med samma fula termostathus! :rolleyes:

Man tackar då ska jag leta efter en sådan.:tummenupp
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
ett annat avgassystem kanske

Det ska jag absolut sätta på. har funderat på om man bara kan kapa av orginal en bit bakom fotpinnarna och stoppa i ull och något rör eller något för att dämpa ljudet lite! någon som har erfarenhet?

Det skulle nästan bli som en GP rör då:tummenupp
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Försöker igen! ^^^^^^^^ :)

oj jag missa ditt första inlägg.

Jo jag har men dom kommer att gå till reservdels lådan för race hojen. men det borde inte vara så svårt att hitta både älder gixxrar och ZX6R runt 95 vet jag att har 41mm gaffel. så lycka till.
kan bli coolt med clipons lite Caféracer stuk.

Ps du har ju Clipons på några av bilderna på din hemsida?
Snyggt bygge för övrigt ds
 
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Ett litet försök att bygga en undertail i väntan på en ny kopplingskorg som vissa här på SH har haft lite svåt att skicka.:mad:
om man har under tail hur ska man göra med blinkers för att det inte ska se klumpigt ut?

funderar på om man kan bygga om ett par av Biltemas Optik dimljus till baklampor?
 

Bifogat

  • DSC00214small.JPG
    DSC00214small.JPG
    117 KB · Visningar: 131

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ett litet försök att bygga en undertail i väntan på en ny kopplingskorg som vissa här på SH har haft lite svåt att skicka.:mad:
om man har under tail hur ska man göra med blinkers för att det inte ska se klumpigt ut?

funderar på om man kan bygga om ett par av Biltemas Optik dimljus till baklampor?

billigare, enklare o köpa dessa ju :)
http://www.danmobility.se/product.asp?c=1122765321&n=1688887494&pn=1685947407
väldigt lik min rumpa annars :arsele

ser ju hur blinkersena sitter oså..
gjorde fästen innanför bakre fotpinnarna. :)
 

Bifogat

  • DSCN01555snettbakif.JPG
    DSCN01555snettbakif.JPG
    102.6 KB · Visningar: 174
Last edited:

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Ser likadant ut som det jag har. Det är e-märkt och riktigt snyggt. Dessutom lyser alla från början och sedan starkare när man bromsar istället för några till bakljus och några till bromljus.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Ett litet försök att bygga en undertail i väntan på en ny kopplingskorg som vissa här på SH har haft lite svåt att skicka.:mad:
om man har under tail hur ska man göra med blinkers för att det inte ska se klumpigt ut?

funderar på om man kan bygga om ett par av Biltemas Optik dimljus till baklampor?

som jag skrev i pm..

jag ber om ursäkt.. men det har varit en jävligt strulig vecka.. när jag äntligen har lyckats ta mig påväg mot bussgods så har andra saker dykit upp..

men bågen bli fräsh ser det ut som.

hör av dig till slowdog , han har en uppsättning gaffelkronor för att få på ducatimonstergafflar på dni hoj, skulle bli nice
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
som jag skrev i pm..

jag ber om ursäkt.. men det har varit en jävligt strulig vecka.. när jag äntligen har lyckats ta mig påväg mot bussgods så har andra saker dykit upp..

men bågen bli fräsh ser det ut som.

hör av dig till slowdog , han har en uppsättning gaffelkronor för att få på ducatimonstergafflar på dni hoj, skulle bli nice

Ja ja det är lugnt. det var bara lite frustrerande där ett tag. men nu verkar den ju vara på gång i alla fall.

Tack för tipset ang Gaffelkronorna, men jag försöker hålla en riktigt låg budget.
Bytte till mig Bakdelen mot 2 st Bättre begagnade regndäck...det gäller tyvär även Lois lampan som var himla snygg. så kom gärna med lågbudget styling tips. eller sponsra mig....:) :) :) :) :) :) :)
 
Last edited:

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Ja ja det är lugnt. det var bara lite frustrerande där ett tag. men nu verkar den ju vara på gång i alla fall.

Tack för tipset ang Gaffelkronorna, men jag försöker hålla en riktigt låg budget.
Bytte till mig Bakdelen mot 2 st Bättre begagnade regndäck...det gäller tyvär även Lois lampan som var himla snygg. så kom gärna med lågbudget styling tips. eller sponsra mig....:) :) :) :) :) :) :)

det blev fyra kollin.. så det blir lite julafton för dig
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
det blev fyra kollin.. så det blir lite julafton för dig

jippi
synd bara att för tillfället så är det bara koplingskorgen som jag behöver.
Övriga motorn är ett långtids projekt att bygga en reserv motor till race hojen.
jag har en till halv motor + en halv YZf 750 R motor. så något borde jag kunna få ihop
 
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej nu har jag jobbat lite med hojen igen.

en fråga får man ha plåten som den sitter på bilden om man har belysning, eller måste den sitta lägstbak? som den sitter nu syns den hur bra som helst bakifrån iallafall.

samt att jag har fått dit lite instumentering (Acewell) samt blinkers fram. nu måste jag bara fixa till lite lyse bak sen tänkte jag fösöka att besiktiga hojen.

har även börjat blanera för en "Belly Pan" vet inte riktigt hur jag ska kapa kåpan.
eventuelt där tejpen sitter? komm gärna med förslag.

som ni även ser så tänkte jag försöka att kopiera Ozeos baklyse.
(hur har du gjort? visa gärna fler bilder)
 

Bifogat

  • nummerplåt.JPG
    nummerplåt.JPG
    115.6 KB · Visningar: 90
  • DSC00239Small.JPG
    DSC00239Small.JPG
    91.5 KB · Visningar: 93
  • DSC00231small.JPG
    DSC00231small.JPG
    111.7 KB · Visningar: 95
  • DSC00232small.JPG
    DSC00232small.JPG
    102.3 KB · Visningar: 105
Last edited:
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Åter lite mer gjort på Fizzern.
fixa en liten kåpa åvanför lyset. tog ett gammalt Husaberg lyse och skar till.
samt på börjat till fixning av bakdelen. eftersom jag håller ner buggeten kraftigt så får jag bygga en egen undertail. ska montera dit ett ovalt diodlyse (som jag har bytt mot orginal varvräknaren) funderar på om jag orkar bygga en sarg runt så det kommer in lite typ som Ozeo har gjort. vet bara inte riktigt hur jag gör det på enklast sätt?
samt en fråga till någon som vet. jag skulle ställa in på Acewell datorn hur många tändinpulser den får pervarv, jag har ställt den på 0.5 (det finns 0,5, 1, 2 och 3 att välja på) men den verkar inte visa rätt. vad ska den stå på?:va

har även en vision att använda en snygg glasflaska som expansionskärl för kylaren, är det en bra eller dålig ide? skulle kunna bli ganska coolt.
 

Bifogat

  • CIMG2193small.JPG
    CIMG2193small.JPG
    127.5 KB · Visningar: 69
  • CIMG2194small.JPG
    CIMG2194small.JPG
    104.8 KB · Visningar: 65
Last edited:
Gick med
20 Apr 2007
Ort
Halmstad (Ängelholm)
Hoj
YZF750r streetfighter, zx6r -01 Såld
samt en fråga till någon som vet. jag skulle ställa in på Acewell datorn hur många tändinpulser den får pervarv, jag har ställt den på 0.5 (det finns 0,5, 1, 2 och 3 att välja på) men den verkar inte visa rätt. vad ska den stå på?:va

på min yzf 750 så stämde det från början, alltså när mätaren stod på 1,0
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
på min yzf 750 så stämde det från början, alltså när mätaren stod på 1,0

jaså.
men är det verkligen en puls per varv? det borde ju igenkligen vara 0,5 eller stödtänder den varje gång som kolven är uppe?
jag får prova att ställa om den. det är ju inte en så svår sak att göra.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top