tc82
hmmm...
Hej jag har fått bytat fjäderben/stötdämpare och fjäderskål på min bil nu har detta hänt idag när jag körde någon som kan förklarar vad som är fel?
Andas ut, lugna ner dig och försök förklara problemet en gång till.
Bricka ovanpå kolvstången på fel sida av karossen? Alltså inne i skuffen och inte under bilen?
"Han tyckte"
Haha, ja det brukar ju funka rätt bra när man ska hitta på lite egna lösningar
Okey.. fick hjälp av mina föräldras granne, han inte montera ihop det då jag skulle åka och jobba men han tyckte att fjäderskålen satt fel så han borrade upp hålet så den skulle komma längre ner tror jag han sa vette fan vilken jävla idé det va men den satt där den skulle när jag åkte iväg med bilen men ikväll när jag svängde så smal det till och då blev den så. han sa han la i en bricka som han sa skulle hålla den. men tydligen inte.
För övrigt fattade jag inte frågan, åk till en bilmek för varken du eller grannen lär kunna lösa problemet
Är bilen en vw eller skoda? Isåfall skall du kolla överst på stötdämparen, strax under gängorna på den blanka stången skall det sitta en liten metalring, den ringen håller fast brickan som förhindrar stötdämparen för att glida igenom den stora brickan! Plocka ner det igen så ser du vad ja menar.....
Byta hela stödämparen, så fruktansvärt dyra är dom inte att det är värt att snåla...
Hade inne en felicia pickup på jobbet, där samma sak hänt, fast fram, nedre fjädersäte hade rostat loss och lossnat med en smäll.
Kan du ta en bil innifrån hjulhuset också? Är det en felicia är den så lättmekad så det går knapp göra något galet om man har minsta aning om vad man sysslar med...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|