Fjäderbensbekymmer

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2000, Yamaha Dragstar 1100
Hej jag har fått bytat fjäderben/stötdämpare och fjäderskål på min bil nu har detta hänt idag när jag körde någon som kan förklarar vad som är fel?
gallery_image.php

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Andas ut, lugna ner dig och försök förklara problemet en gång till.

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Hoj

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Bricka ovanpå kolvstången på fel sida av karossen? Alltså inne i skuffen och inte under bilen?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Kolla på andra sidan o se hur det ser ut där .Om där finns samma bricka där

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Okey.. fick hjälp av mina föräldras granne, han inte montera ihop det då jag skulle åka och jobba men han tyckte att fjäderskålen satt fel så han borrade upp hålet så den skulle komma längre ner tror jag han sa vette fan vilken jävla idé det va men den satt där den skulle när jag åkte iväg med bilen men ikväll när jag svängde så smal det till och då blev den så. han sa han la i en bricka som han sa skulle hålla den. men tydligen inte.:huvet

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
"Han tyckte"
Haha, ja det brukar ju funka rätt bra när man ska hitta på lite egna lösningar :D

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Okey.. fick hjälp av mina föräldras granne, han inte montera ihop det då jag skulle åka och jobba men han tyckte att fjäderskålen satt fel så han borrade upp hålet så den skulle komma längre ner tror jag han sa vette fan vilken jävla idé det va men den satt där den skulle när jag åkte iväg med bilen men ikväll när jag svängde så smal det till och då blev den så. han sa han la i en bricka som han sa skulle hålla den. men tydligen inte.:huvet

Be inte grannen fuktspärrra eller kakla ditt badrum...

För övrigt fattade jag inte frågan, åk till en bilmek för varken du eller grannen lär kunna lösa problemet :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
som tumregel brukar jag ha att ska man byta en del..så ska man inte behöva borra upp något för att få den nya delen att passa.

Sen så är det en Skoda. Då får man räkna med lite sånt här. Jag håller tummarna för att min ska klara vintern utan större fel men änsålänge är det 2/2 vintrar den INTE klarat :(

stoffe_nilsson

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Ktm 625 SMC, honda cr 250
Är bilen en vw eller skoda? Isåfall skall du kolla överst på stötdämparen, strax under gängorna på den blanka stången skall det sitta en liten metalring, den ringen håller fast brickan som förhindrar stötdämparen för att glida igenom den stora brickan! Plocka ner det igen så ser du vad ja menar.....

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Är bilen en vw eller skoda? Isåfall skall du kolla överst på stötdämparen, strax under gängorna på den blanka stången skall det sitta en liten metalring, den ringen håller fast brickan som förhindrar stötdämparen för att glida igenom den stora brickan! Plocka ner det igen så ser du vad ja menar.....

Det är en Skoda. Jo jag vet vad du menar den sitter där.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Byta hela stödämparen, så fruktansvärt dyra är dom inte att det är värt att snåla...

Hade inne en felicia pickup på jobbet, där samma sak hänt, fast fram, nedre fjädersäte hade rostat loss och lossnat med en smäll.

Kan du ta en bil innifrån hjulhuset också? Är det en felicia är den så lättmekad så det går knapp göra något galet om man har minsta aning om vad man sysslar med... :)

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Byta hela stödämparen, så fruktansvärt dyra är dom inte att det är värt att snåla...

Hade inne en felicia pickup på jobbet, där samma sak hänt, fast fram, nedre fjädersäte hade rostat loss och lossnat med en smäll.

Kan du ta en bil innifrån hjulhuset också? Är det en felicia är den så lättmekad så det går knapp göra något galet om man har minsta aning om vad man sysslar med... :)

Har bytat stötdämparen med precis.

Ja jag har provat det där fram med jävla ryck det kan ge i bilen när en sån avlider.

Ja det kan jag ska bara komma ihåg det ska beställa imorgon blir byta det på tisdag då. :) Nej Felicia är jättelätt mekad måste jag säga med. :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha