Snik variant är typ 2-3-4 mm pianotråd som du bockar till...
Eller så tar du en eker från dina barns eller några grannungars cyklar och vips har du ett utmärkt fjäderborttagarverktyg!
Fjäder...va
Menas fjädrarna som håller ihop olika delar av röret på flertalet eftermarknadssystem?
Vad sägs om Polygrip!
Skulle säkert funka om man nu bara hade det hemma
Känner inte riktigt för att dra på mig rånarluvan i kväll och dra ut och stjäla ett cykelhjul, sen att stjäla från barn har aldrig riktigt varit min grej
Pssytt oss emellan allt är ju realtivt
Japp dom fjädrarna, polygrip funkar inte till detta den är för grov helt enkelt.
Jag har kört med en spetsig tång, alternativt en smal skruvmejsel, fast smal tång är bättre
Nä polygrip e inte min sort o gräppa runt fjädrar, slinter oftast, man får inget gräpp riktigt, men en vanlig avbitare fungerar dundrans bra på alla des fjädrar, går de inte får man ta i mera o räker inte avbitarn så tar jag fram stor polygripen som e 50cm lång
Kör med ett vanligt snöre i en ögla. Haka fast det runt fjäderns ena ände, sen i med en kruvmejsen eller annat med bra handtag (fingrar på båda sidor om snöret så det inte glider) å bara dra lite. Funkar fint å tar liten plats.
Verkar tungt, satt och vänta på att du skulle plocka fram Stora bultsaxen som sista utväg och klippa ***** sen alternativt lämna in den på verkstad
Bra tips!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |