Tjena.
Har nyligen dratt igång me lite banköra med min 660 -04 och fastnat helt å hållet för detta. De svåraste å största skillnaden med bankörning (tycker ja) är å ta kurvorna på ett snabbt och snyggt sett. Därför har man börjat träna på å ställa hojjen lite innan kurvan och komma in i en snäv linje genom hela kurvan. Problemet jag har, är att det börjar hoppa fasligt inför kurvan(finns fackliga termer för det, kommer dock inte ihåg), och jag vet mkt beror på trycket på koppling och motorbroms,
Men när jag pratade med proffsen på banan, talar de om den perfekt symbiosen mellan fram och bakfjädring, och de testade min fjädring å sa att den va alldelles för mjuk, jämfört med deras. Hur går det till när man ställer fjädringarna för mer baninspererad körning, Vilka utgångslägen har ni och hur skruvar ni därefter, på både bak å framfjädring??
Vid längre/inte så snäva kurvor snackade de också om att hojjen ska sätta sig, dvs sjunka ihop och sen fastna i ett visst läge... Hur får man till ett sånt här beteende på en hoj?
Hoppas nån kan dela med sig lite av sina hemligheter för å hjälpa en rookie
Tack på förhand
Rumpel
Har nyligen dratt igång me lite banköra med min 660 -04 och fastnat helt å hållet för detta. De svåraste å största skillnaden med bankörning (tycker ja) är å ta kurvorna på ett snabbt och snyggt sett. Därför har man börjat träna på å ställa hojjen lite innan kurvan och komma in i en snäv linje genom hela kurvan. Problemet jag har, är att det börjar hoppa fasligt inför kurvan(finns fackliga termer för det, kommer dock inte ihåg), och jag vet mkt beror på trycket på koppling och motorbroms,
Men när jag pratade med proffsen på banan, talar de om den perfekt symbiosen mellan fram och bakfjädring, och de testade min fjädring å sa att den va alldelles för mjuk, jämfört med deras. Hur går det till när man ställer fjädringarna för mer baninspererad körning, Vilka utgångslägen har ni och hur skruvar ni därefter, på både bak å framfjädring??
Vid längre/inte så snäva kurvor snackade de också om att hojjen ska sätta sig, dvs sjunka ihop och sen fastna i ett visst läge... Hur får man till ett sånt här beteende på en hoj?
Hoppas nån kan dela med sig lite av sina hemligheter för å hjälpa en rookie
Tack på förhand
Rumpel