Fjädring R6.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Godafton racingfolk.

Min kära far har köpt en R6 -00:a som han håller på och gör om till räser, och han tycker att den känns väldigt mjuk i fjädringen. Han är inte ute efter att montera nya fjädrar och bakdämpare och prylar, utan vill göra det bästa som går med originalgrejorna. Är det bästa att ta hojen till någon som vet vad som ska ställas in och hur eller finns det någon form av guide på hur man ställer in den skapligt för förare och bana?

Tacka vet jag minimoton, det är lagomt knöligt att ställa in fjädringen på den...

- P -

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Kolla eller ta reda på om gaffel är i gott skick/ renovera vid behov dvs byt packningar och olja osv. Min blev som en helt ny cykel när jag efter ett läkage renoverade den. Var en hel del vatten med i oljan oxå= fungerar inte nå bra.

Om jag minns rätt så är R6 inställd för en förare på ca 80 kg.

Jag pendlar runt 80-81kg och uppfattar ibland cykeln som väldigt hård och att man måste verkligen pressa den i kurvorna för att den ska må riktigt bra.

Så väger farsan mer än 80 så kan det vara ide att spänna en aning.

Men det med justeringar finns det en hel bunt med folk här som är duktiga på :banana

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Många tack till er kunniga! Även de som svarat via PM, nu har han någonstans att börja, kalas!

hazzer6

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
r6
nu när vi ändå pratar r6 fjädring,vad funkar orginal fjädrarna till för vikt på bana egentligen eller är de en hopplös kompromiss som hos suzuki?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning