Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skruvat lite på fjädringen och har börjat få hyfsat kläm på det nu efter mkt tips från folk här på forumet och andra guider. Så det tackar jag för!
Men en grej jag undrar över är att när man räknar klicken så utgår man ju från att skruven är fullt skruvat åt håll A (eller vilket håll det nu står).
Om jag tar returen som exempel på min hoj så ska man utgå från fullt inskruvad, och på vägen in så hör/känner man att "klicken" blir svagare och svagare, allt eftersom att det blir mer och mer motstånd i skruvandet.
Jag är väldigt försiktig med att dra de här inställningsskruvarna speciellt hårt åt något håll, känns som att en sån manöver kan bli dyr. Men ibland får jag känslan av att om jag skulle dra ytterligare lite hårdare så skulle det "finnas" ett svagt klick till där.
Så frågan är egentligen, hur vet jag när jag har nått läget där skruven är "fullt skruvad" åt riktning A. Är det när man börjar få motstånd? är det när klicken börjar bli svagare? Eller ska det till sist ta helt stopp?
Men en grej jag undrar över är att när man räknar klicken så utgår man ju från att skruven är fullt skruvat åt håll A (eller vilket håll det nu står).
Om jag tar returen som exempel på min hoj så ska man utgå från fullt inskruvad, och på vägen in så hör/känner man att "klicken" blir svagare och svagare, allt eftersom att det blir mer och mer motstånd i skruvandet.
Jag är väldigt försiktig med att dra de här inställningsskruvarna speciellt hårt åt något håll, känns som att en sån manöver kan bli dyr. Men ibland får jag känslan av att om jag skulle dra ytterligare lite hårdare så skulle det "finnas" ett svagt klick till där.
Så frågan är egentligen, hur vet jag när jag har nått läget där skruven är "fullt skruvad" åt riktning A. Är det när man börjar få motstånd? är det när klicken börjar bli svagare? Eller ska det till sist ta helt stopp?