Rotorp
Medlem
Hejsan alla.
Detta ämne har välan varit på tapeten typ 100 ggr redan.
Har sökt i forumen men inte riktigt hittat den info jag söker.
Har en R6 -01 helt standard i fjädring.
Jag är nog iaf 25 kg tyngre än tidigare ägaren och hitills har jag endast åkt på sviestad.
Förspänningen är uppskruvad max bak. ( stock 4 av 9 hack där 9 är hårdast) Retur enl stochsettings samt kompression ett klick hårdare än stocksettings ( klick 6 ist för 7)
Fram förspänning på max (stock 8 av 9 där 9 är mjukast), kompression o retur 3 klick hårdare än stocksetting
( 3 klick ist för 6)
Mitt dilemma är att hojjen känns väldigt nervös och flyter uppepå....
I ingången till esset i vänstern så pumpar framgaffeln väldigt okontrollerat och känns allmänt vinglig. Likaså i kraftig inbromsning så vill den gärna kasta i bakändan. Stadig o så rakt fram i låg som hög fart.
Jag är inte karl nog för att avgöra vart man börjar skruva men tänkte ställa allt enl serviceboken och prova därifrån. Någon som har andra vägar man kan gå?
Detta ämne har välan varit på tapeten typ 100 ggr redan.
Har sökt i forumen men inte riktigt hittat den info jag söker.
Har en R6 -01 helt standard i fjädring.
Jag är nog iaf 25 kg tyngre än tidigare ägaren och hitills har jag endast åkt på sviestad.
Förspänningen är uppskruvad max bak. ( stock 4 av 9 hack där 9 är hårdast) Retur enl stochsettings samt kompression ett klick hårdare än stocksettings ( klick 6 ist för 7)
Fram förspänning på max (stock 8 av 9 där 9 är mjukast), kompression o retur 3 klick hårdare än stocksetting
( 3 klick ist för 6)
Mitt dilemma är att hojjen känns väldigt nervös och flyter uppepå....
I ingången till esset i vänstern så pumpar framgaffeln väldigt okontrollerat och känns allmänt vinglig. Likaså i kraftig inbromsning så vill den gärna kasta i bakändan. Stadig o så rakt fram i låg som hög fart.
Jag är inte karl nog för att avgöra vart man börjar skruva men tänkte ställa allt enl serviceboken och prova därifrån. Någon som har andra vägar man kan gå?