Fjärrstart

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag och några polare har provat, har hojen står i mer än en timme så hinner den inte starta pga att start pulsen är för kort från fjärrstarten... Har du inte provat själv så vet du inte... :fakta

Så OM du skulle ha fjärrstart så är det ok om den bara fungerar när hojen är varm?! Vad är då meningen med det? jag kopplade in min fjärrstart för att det fanns inbyggt i larmet och för att prova, nu använder jag den när jag kommer till garaget så den hinner bli lite varm innan jag åker iväg!

Är väl "bara" att fixa en fjärrstart med lagom lång impuls? :va
Eller finns det bara färdiga kitt med en bestämt tidslängd på impuls?

Jag skulle aldrig vilja ha fjärrstart så jag skiter i när det fungerar :tummenupp
Vad är meningen med fjärrstart öht?
Men i övrigt kan jag erkänna att jag blandat ihop denna tråd med någon annan där det snackats om att hojen skulle vara varmkörd för att något skulle fungera så jag antog att detta var konstaterat, den smällen tar jag.

Dock står jag fast vid att det går att få fjärrstart att fungera på en förgasarhoj. Handlar bara om inställningen :tummenupp
(eller ja även budget och kunnande men vafan :p )

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag har fjärrstart för att skrämma pensionärer som går för nära hojen och för att kunna starta den på håll så den blir varm när jag ska åka...
Det där med att skaffa längre puls kan bli jobbigt då man inte vill att startmotorn ska snurra för länge... Då kan den gå sönder... Klart att det säkert går på nått sätt att få det att funka på en förgasarhoj men jag har aldrig sett det än!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Där fick jag mitt svar. Tändningen måste vara påslagen såklart, jag bara undrade om det gick :)

Är man envis nog går det nog, men det kom ju fram ett bar argument mot med, en förgasarhoj behöver ofta choke för att starta til skillnad från en insprutare som har en moror som sköter den delen.

Så allt kan sluta md fiasko även om du får startmotorn att gå och tändninget tat vara på, aset kanske är kalt och vägrara starta utan choke som ju är en mekanisk sak.

Jag menar inte att du är korkad, det är ju en cool grej i rätt samanhang så varför inte, mne mycket talar emot att man ger sig på det hela, trots allt är du ju inte fånig för att du trycker på startknappen.

Då skule du uppleva hur löjlig man känner sig på en stoer 4taktsstånka med enbart kick som plötsligt vägrar starta oavsett när man tankat klart.

Det brukar bli en del kläder i en hög eftersom och ibland tom väntande innan skiten svalnat något så den behagar gå att kicka igång.

Då ser man inte häftig ut direkt:D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...