Är FJR:en känd för att sluka mkt. olja?
Har haft 2 st,en -06 och en -09 aldrig behövt fylla på olja,bara bytt vid 1000milHar aldrig behövt fylla på olja på någon hoj jag haft.
Är FJR:en känd för att sluka mkt. olja?
Japp, i vissa farter/vinklar på kåpglaset så är det som att ha skallen mot en halvfull tvättmaskin som kör centrifugering Jag har letat efter andra kåpglas, men det finns bara ännu större, inte mer aerodynamiska, double bubble eller så. Däremot så hittade jag den här: http://www.fjr1300.info/mods/windmod.html Så klurar jag på att göra med min, så att det inte blir permobil så fort man har upp kåpglaset lite.Rätt mkt turbulens på en Fjr, därför funderar jag på en högre vindruta till min, ngn som vet en som funkar RIKTiGT bra?
Jag har redan Metzeler Z6'or på, som jag har varit grymt nöjd med på andra hojar. Men dom är 8 år gamla, och har verkligen bara körts rakt fram, dock är det mycket mönster kvar på dom, hojen har stått en hel del. Fast chassit är mjukt och svampigt, så jag tror inte att allt löser sig med nya däck.Räckte att byta däck för mig till Metzler
Fast när det är vått så är det vått
Hur är livslängden på Z8 jämfört med Z6? Det blir nya sulor till nästa säsong, men som sagt, dom löser ju inte den ohyggligt mjuka fjädringen.Var grymt nöjd med Z6 men Z8 är ännu bättre
Men däck åldras så åtta år med samma däck låter inget bra.
Hur är livslängden på Z8 jämfört med Z6? Det blir nya sulor till nästa säsong, men som sagt, dom löser ju inte den ohyggligt mjuka fjädringen.
Mina bakdäck ökade från 600 till 800 mil med Z8
Tycker ju om rullen
Nya däck ska självklart inhandlas, men att byta däck för 1-2 månaders körning nu, när man ändå mest bara halkar runt på löv och lera känns bortkastat. Jag körde varianten med centralstöd, treans växel, förhöjd tomgång och en rasp, och avslutade med lite burnande på lösgrus, det gjorde en grym skillnad att få ett runt däck igen, utan den hårda ytan Men som sagt så kommer ju spagettichassit inte försvinna med nya däck, så nu sitter jag och läser på om vilka dämpare man ska ha, och var man får mest pang för pengarna.8 år för ett däck är ju vansinne, byt sula innan du gör nått annat med hojen! Och kolla alltid så du har rätt tryck, ett par hekto kan göra stor skillnad.
Jag upplevde M8 som juste däck, var nere på korden vid rätt exakt 1000 mil så jag borde väl bytt tidigare hehe. Bara landsvägskörning.
Fick bli Bridgestones nya T30 nu eftersom det var vad som fanns inom rimligt avstånd, skall bli intressant däcket kändes skönt när jag tog mig hem från verkstaden iaf.
Är dom mest pang för pengarna? Jag klurar lite på Wilbers eller Hagon annars, i den ordningen. Sen stoppar jag nog i ett par nya fjädrar i gaffeln också. Ett cartridgekit vore ju trevligt, men det känns som ett visst övervåldOch fjädringen kan du ju fixa med en ny dämpare från nitron
Nya däck ska självklart inhandlas, men att byta däck för 1-2 månaders körning nu, när man ändå mest bara halkar runt på löv och lera känns bortkastat. Jag körde varianten med centralstöd, treans växel, förhöjd tomgång och en rasp, och avslutade med lite burnande på lösgrus, det gjorde en grym skillnad att få ett runt däck igen, utan den hårda ytan Men som sagt så kommer ju spagettichassit inte försvinna med nya däck, så nu sitter jag och läser på om vilka dämpare man ska ha, och var man får mest pang för pengarna.
Är dom mest pang för pengarna? Jag klurar lite på Wilbers eller Hagon annars, i den ordningen. Sen stoppar jag nog i ett par nya fjädrar i gaffeln också. Ett cartridgekit vore ju trevligt, men det känns som ett visst övervåld
Jo, det finns lite för många att välja på Vilken modell köpte du?Du har ju WP, Penske, KYB, Hyperpro, Wilbers, Hagon, Racetech, etc etc etc. Det finns väl ett 20-tal märken till. Jag köpte Nitron eftersom killarna på FZ1-forumet rekommenderade Nitron, och jag är nöjd.
Jo, läser man på FJR-forum så verkar ju ALLT vara bättre än originalet, och vissar menar att dom bara håller ~3000mil. Just viktanpassningen är ju svår på en sån hoj, som ena dagen går med mig enbart, nästa med full packning och skjutsNTR sport 1-way. Men jag har en FZ1, det e inte säkert att det är den mest lämpade för din hoj. Idag skulle jag nog pröjsa lite mer och köpa med separat komp/returdämpning. Jag tror att det blir bra oavsett vilket märke du väljer, bara du får viktanpassad fjäder
Jo, läser man på FJR-forum så verkar ju ALLT vara bättre än originalet, och vissar menar att dom bara håller ~3000mil. Just viktanpassningen är ju svår på en sån hoj, som ena dagen går med mig enbart, nästa med full packning och skjuts
Jo, läser man på FJR-forum så verkar ju ALLT vara bättre än originalet, och vissar menar att dom bara håller ~3000mil. Just viktanpassningen är ju svår på en sån hoj, som ena dagen går med mig enbart, nästa med full packning och skjuts
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |