Nu är jag inte 100% på att det är vid slangning just men jag har lagt märke till att motorn är helt översköljd av bensin i samband med att jag har kört mycket på bakhjulet. Halva förgasaren är också blöt.
Ska plocka isär förgasaren idag och göra rent allt få se om problemet kvarstår.
Är detta ett vanligt fenomen på dessa förgasare? Vad sitter det för någon original på en husaberg 00?
Söker även efter en bra lösning till vevhusventilationen. Den sprutar upp olja i luftburken och jag har tappat ca 3dl på 2-3 timmars körning vilket inte känns särskillt motiverande. Är det verkligen normala mängder vid slangning? Jag ligger på relativt höga varv när jag slangar. Märkte inte av någon skillnad på oljenivån för ett par veckor sedan då jag INTE lekte på slangen. Läste någonstanns om en lösning i att ha en behållare som tar emot oljan men att den senare återförs till motorn när man lägger ner hojen. Någon som känner till?
Ska plocka isär förgasaren idag och göra rent allt få se om problemet kvarstår.
Är detta ett vanligt fenomen på dessa förgasare? Vad sitter det för någon original på en husaberg 00?
Söker även efter en bra lösning till vevhusventilationen. Den sprutar upp olja i luftburken och jag har tappat ca 3dl på 2-3 timmars körning vilket inte känns särskillt motiverande. Är det verkligen normala mängder vid slangning? Jag ligger på relativt höga varv när jag slangar. Märkte inte av någon skillnad på oljenivån för ett par veckor sedan då jag INTE lekte på slangen. Läste någonstanns om en lösning i att ha en behållare som tar emot oljan men att den senare återförs till motorn när man lägger ner hojen. Någon som känner till?