Fladdrig varvmätare [R1]

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Min mätarnål studsar lite 500-1000 rpm när man ligger på jämngas. När man drar på beter den sig enligt konstens regler, men så fort som man släpper av börjar den studsa igen.....

Kontaktproblem, solvindar, inflation?

Några tips?

/Fenix

Vanligt problem på bilar med styrenhet. Vad det beror på är inte vidare känt, men har något att göra med hur boxen läser av motorns tändkurva. Vanligtvis så mappar man om styrenheten vid dessa problem alt. byter ut den. (På bilar alltså) Kontakta Yamaha!

Fenix skrev:
Min mätarnål studsar lite 500-1000 rpm när man ligger på jämngas. När man drar på beter den sig enligt konstens regler, men så fort som man släpper av börjar den studsa igen.....

Några tips?

/Fenix

Kolla ditt Batteri om det är helt ok. kan vara så att det är slut och det laddar inte när den går på tomgång. men när du drar på så laddar det tillräckligt för varvräknaren.

Kungen skrev:
Kolla ditt Batteri om det är helt ok. kan vara så att det är slut och det laddar inte när den går på tomgång. men när du drar på så laddar det tillräckligt för varvräknaren.

God teori, men den är studsig även vid jämt högt varv.

Kolla så att anslutningarna till batteriet är i god kondition samt att de sitter ordentligt. Glapp från batteriet kan ge märkliga fenomen.

Sagt å gjort, jag får riva isär lite kablage och gå lös med kontaktsprayen. Tackar för tipsen, återkommer med resultatet. :)

ang. fladdrig varvmätare.

Fenix skrev:

Några tips?

/Fenix

Jag har inte tänkt på det innan men i går när jag åkte hem från tjejen i Linköping så upptäckte jag just detta på min varvräknare också... :3freak

Under acceleration beter den sig normalt tycker jag likaså när man puttrar omkring i laglig fart.... jag upptäckte fenomenet först när jag marschade i 180-200km/h, då fladdrar den + - 500-1000 rpm.... det kanske är så på R1:or :tungan

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back