AleX skrev:säker på att den inte hade någon typ av olja på sig.. (hinna)
Med lite sprit på den så blev den ren.
AleX skrev:säker på att den inte hade någon typ av olja på sig.. (hinna)
nomolas skrev:Nu är det halvfärdigt. Ska putsa bort allt klister, som blev av maskeringstejpen, och kanske klarlacka men vet inte om det finns värme beständig klarlack.
Men så här är den än så länge i alla fall
Jupp, aluminiumrost!Busgrabb skrev:Nice...men du måste klarlack burken annars kommer det rosta på den olackade ytan väldigt fort !
Mattias skrev:Jupp, aluminiumrost!
nomolas skrev:ska jag klarlacka bara slutburken eller ska jag lacka hela avgasröret?
Chrille skrev:Mattias är bara spydig och Busgrabb tänker inte. Låt det vara. Aluminiumet kommer bli snyggt gråvitt. Alu rostar inte vettu! Låter du det bara "åldras" lite så kommer det bli kanon och blanka repor odyl försvinna.
nomolas skrev:låter konstigt att dom bara försvinner, men om det är så som du säger så är det ju toppen
Chrille skrev:Skura en alugryta med svinto så blir den blank o lite smårepig. Låt den stå ett tag så är den jämngrå igen.
Alu Oxiderar och får en vitgrå hinna. Den kommer int var blank men jämnalugrå. Så länge det gäller SMÅ repor alltså.
Lasson skrev:jag sprayade själv mitt gamla blås efter en vurpa och inte fan lossnade det. Hoppas ditt håller, annars är det ju inte hela världen. Mycket nice, jag är lite avis. Finns det inte värmetåligafärger i andra färger?
Mattias skrev:Jupp, aluminiumrost!
Bikerbitch skrev:nomolos; Om jag inte minns helt åt fanders fel så finns det ett pm i din inkorg jag gärna vill ha svar på
Huck skrev:Grymt jävla fin den blev
Var det några problem med att få på framkåpan? med fäste och lyse och sånt?
nomolas skrev:Lyset satt på när jag köpte den, men jag kan titta hur den sitter om du vill, och knäppa några kort.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|