Flappybirds, vad missar jag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Satt och slösurfade på blocket och såg massa annonser där man säljer Iphone med Flappybirds installerat, med priser som får mig att tro att det är någon form av guldtelefon?
60 000:-, 15 000:- osv.

Vad har jag missat? Jag har förstått att Flappybirds är någon form av spel för sinnesslöa människor helt utan liv men varför betala för det?

Flappybirds är borttaget från appstoren.

Största skälet för hiskeliga priser är en fejkbild som rapporterades som sann, dvs en skitdyr gammal iphone som såldes med flappy, nu vill alla bli rika

Ja, det här att en mobil med Flappy Bird installerad skulle gå för hur många tusen som helst låter ju inte klokt.
Är det någon som faktiskt vet eller kanske själv sålt eller köpt en sådan dyrgrip?

Flappybirds? Hade ni inte sagt spel hade jag gissat på nån form av penisvifteri a la helikoptern. Men varför man skulle betala en massa pengar för nåns iPhone som han fotat sina sunkiga flappybirds med vet jag inte. :näsblod

Är rätt säker på att det hela handlar om en ovanligt lyckad kombination av lagen om tillgång och efterfrågan och lagen om att folk är idioter. :dummer

Givetvis finns det till Android fortfarande, visserligen på piratebukten.

Har man något från fruktföretaget så blir det säkert svårare, men då vet fruktföretaget vad du vill ha och inte tvärtom. :7peta

Är det någon av dessa lurar som faktiskt blir sålda, eller är det bara en upphaussad fluga?
...kanske uppfunnen av Blocket själva...
Massa extra annonsintäkter ju.
En sökning där på flappy* ger 4000 träffar.
...vilket i sin tur ger 120 000:- till Blocket.

Men kanske framför allt en ökad rörelse där generellt, mer besökare, fler nya annonser mm.
Februari är ju annars (tillsammans med januari) rätt döda månader för Blocket.

Är det någon av dessa lurar som faktiskt blir sålda, eller är det bara en upphaussad fluga?
...kanske uppfunnen av Blocket själva...
Massa extra annonsintäkter ju.
En sökning där på flappy* ger 4000 träffar.
...vilket i sin tur ger 120 000:- till Blocket.

Men kanske framför allt en ökad rörelse där generellt, mer besökare, fler nya annonser mm.
Februari är ju annars (tillsammans med januari) rätt döda månader för Blocket.

Det mesta handlar om en fakead ebay-auktion där en telefon med flappy birds hade bud på 600.000 kronor, så fort den spreds började priserna rusa :gnissla

Jag som kollar runt efter en 5s till vettigt pris kan säga att jag är rätt less på de där flappy-annonserna... :huvet

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick