Mikaelhanni: Nej allt är ju digitalt. Det ser nytt, modernt och fräsigt ut vilket är anledningen till att det är byggt som det är gjort, inte för att digitalt är otydligt men analogt är tydligare och mer lättöverskådligt.
Jejjsoft: Sant, snälla killar får inte ligga. Men farliga killar på tung MC ligger omedelbart på backen. (if you catch my drift)
Havre: Ahh, jag får stå för missförståndet. Jag trodde att du mer eller mindre bedömde hela cykeln som könslös. Jo alltså jag tror att kawasakis tankegång var följande efter att jag läst otaliga intervjuer och utlägg samt din åsikt.
"-Ok, vi måste fortsätta och toppa våran fortsatta storsäljare Z750. Vi tar dess ram och motor rakt av. Borrar upp den lite, jobbar på ett tiotal aktuella detaljer, prioriterar designen efter önskemål. V kommer få lite mer vikt men det gör inget eftersom vi hämtar några hästar till. Dock ska vi hålla oss till 800cc och mellanklassen eftersom vi vill att vanligt folk ska ha råd med den och jag tycker att istället lägger vi de få slantarna som är över på ABS"
Resultatet blev radikal design utan omedelbar unikt inovativ motor eftersom allt är en balansgång mellan
Vikt / Kraft / Design / Kostnad