fler banor, tävlingar & träningar

Supermoto-rider

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
Kawasaki 450
Jocke Kostet i Östersund tar tacksamt emot hjälp i än mer utsträckning än2007 .

Förutom att förarna tar hand om flaggvakteri och starten varsin dag , så har Stefan L lovat att vara speaker på lördagen , jag ( Ola A ) och Jocke D tar hand om Jocke Kostets arbeten på lördagen så att han kan vara med och tävla .
Flaggor och övrig utrustning som de saknar har vi lovat att släpa med från Örebro .

För tillfället hoppas Jocke K på att få mer respons från sin egen klubb . Supermoto-förarna hoppas på att det löser sig eftersom många ser fram emot att få tävla i Östersund igen .

Besked bör komma till helgen .

Last edited:

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Jocke Kostet i Östersund tar tacksamt emot hjälp i än mer utsträckning än2007 .

Förutom att förarna tar hand om flaggvakteri en varsin dag , så har Stefan L lovat att vara speaker på lördagen , jag ( Ola A ) och Jocke D tar hand om Jocke Kostets arbeten på lördagen så att han kan vara med och tävla .
Flaggor och övrig utrustning som de saknar har vi lovat att släpa med från Örebro .

För tillfället hoppas Jocke K på att få mer respons från sin egen klubb . Supermoto-förarna hoppas på att det löser sig eftersom många ser fram emot att få tävla i Östersund igen .

Besked bör komma till helgen .

:bow :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Klart vi förare ställer upp och hjälper till varsin dag i Östersund. Det är en höjdartävling och Jocke är värd att få köra på hemmaplan efter allt han ställt upp med :tummenupp

Jag tycker det börjar låta lite mer positivt nu om säsong 2008. Vi håller tummarna för att vi det blir riktigt kul:tummenupp

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
En enkel fråga bara...
Var det inte från början prat om att Rookie (eller Open eller vad den nu skulle heta) skulle köra innan SM-klasserna för att få chansen med wildcard osv?

Det var väl iaf så det pratades på mötet i Örebro, annars har jag blandat ihop allt som vanigt.. =)

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Prelimenärt datum
Dm motard 26-27 juli i kalmar tillsammans med minimoto

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nån som känner för att komma upp till Piteå och köra? :D

Tyvärr är det nog helt omöjligt att få med en offroad-sektion där dels för att många skulle bli griniga och sedan för att det finns i princip 0 plats inuti eller utanför banan (gokartbanan). Dock finns det en rätt schysst rallycrossbana där och dom är inte negativa mot supermoto. Jag var där och tränade en gång när de körde rallycross-träning (banorna ligger precis breve varann, depån emellan bara) och läktarn brevid "min bana" var fylld samt det stod folk runt hela stängslet :tummenupp Så intresse finns det!

Den enda tävling jag tänkt köra i sommar och sverige är Östersund, så jag hoppas att Jocke å gänget styr upp det hela :) Jag kan tänka mig att hjälpa till också :)

-WANTED-

Gick med
10 Apr 2007
Hoj
R1, crf 450
Vet att detta är lite av ett trådlyft men skriver här istället för att starta en ny tråd.

Sturup Raceway borde vara perfekt för supermototävling. Banan kan dras om så den blir mer gocart anpassad plus att det finns en riktig crossbana precis intill. Jag vet dock inte hur grusen är. Vet inte heller om banan har diskuterats tidigare men annars är kanske detta något att fundera över?

/Eric :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...