Fler bilder - Stunt & Street kväll Barkarby 8 Aug 07

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Är det någon mening att köpa en sådan där kamera utan att köpa ett objektiv? Eller rättare sagt, funkar den utan objektiv? Finns det någon form av inbyggt?

Om dina bilder klassas under "lära sig fota" kommer jag att följa din fotokarriär. National Geographics är säkert intresserad.

Skulle tippa på att marknaden inte är mättad :)

Finns ett paket att köpa som innehåller ett objektiv, men det kan du ta bilder nära. Har inte provat mitt paketobjektiv, men många säger att det suger...
För att ta bilder långt bort behöver du ett zoomobjektiv.

Vad jag menar med att lära sig, är att man aldrig blir fullärd som fotograf. Jag har tidigare fotat mycket hundar, som står stilla... Det är en helt annan sak att fota hojjar som rör sig och jag vill lära mig att "få fart" i bilderna. Då bakgrunden är suddig, men hojjen är knivskarp.

Om marknaden inte är mättad, håll till godo med lite fler...

Mr W:
Blåvit Suka har jag röd/orange hjälm Röda ben på skinnstället och svart tröja. Denna???

_5004.jpg

_5034.jpg

_4727.jpg

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Mycket trevliga bilder av en härligt kväll... du råkade inte få mig & in blåa X-11 på bild?

Tack!
Tyvärr inga bilder på din blåa X-11.
Körde du på Gelleråsen i maj, då var det en blå X-11 i samma grupp som mig?

Här kommer ett gäng andra bilder...

_4997.jpg

_4786.jpg

_4862.jpg

_5017.jpg

_5026.jpg

_5007.jpg

_5013.jpg

_4718.jpg

_4798.jpg

_4799.jpg

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Jaja, ta allt jag har då....

SbexFoto_4917.jpg

SbexFoto_4993.jpg

SbexFoto_4903.jpg

SbexFoto_5022.jpg

SbexFoto_4880.jpg

SbexFoto_4910.jpg

SbexFoto_5025.jpg

SbexFoto_5053.jpg

_4738.jpg

_4850.jpg

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Vi har precis samma utrustning Zacke. Efterbehandlar du dina bilder? Använder du stativ? Kör du med RAW? Fiina bilder blev det:tummenupp

Kul att du gilla bilderna. Jag har inte heller fastnat på någon bild på Barkarby tidigare, så därför försökte jag fota alla hojjar. Tyvärr verkar det inte som om jag fick med alla ändå. :va Men ge inte upp, jag har en helvetes massa bilder kvar. Vilken färg är det på din Gixxer?
Nästa gång kanske vi ska ha slangrakan för fotografering.:yoparty

Jag har en Canon EOS 400D eller rättare sagt en Rebel XTi med ett Sigma AP0 DG 70-300 1:4-5:6. Jag köpte kameran av Daniel Andersson på Blocket och vart lurad, så det kan jag inte rekomendera. Men kameran är jag helnöjd med det lilla jag fotat.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vi har precis samma utrustning Zacke. Efterbehandlar du dina bilder? Använder du stativ? Kör du med RAW? Fiina bilder blev det:tummenupp

Jag efterbehandlar mina bilder i Photoshop, storleksmässigt plus lite oskarp mask. Försökte fota med en "stativpinne" men då han jag inte med, så det fick bli på fri hand. Inte RAW denna gång. Tycker det blir tungjobbat när man tar så mycket bilder.

Vore kul och snacka lite fotografering på Barkarby den 22aug. Ska du dit?

Mr W

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
R-1000
Tjoohooo.....thats me.......visste väl det at jag borde ha fastnat på nån bild..så mycket som man körde.:tummenupp

Du är en klippa!!! Stort tack för att du tog dig tid att kola igenom alla bilder

En mycket glad W :pannkyss

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag efterbehandlar mina bilder i Photoshop, storleksmässigt plus lite oskarp mask. Försökte fota med en "stativpinne" men då han jag inte med, så det fick bli på fri hand. Inte RAW denna gång. Tycker det blir tungjobbat när man tar så mycket bilder.

Vore kul och snacka lite fotografering på Barkarby den 22aug. Ska du dit?

Okej, bilderna blev fiiiina iaf, kanske dyker upp och snackar lite foto den 22:a, jag är rätt så ny på det så det är myclet att lära, så det finns många frågor hihi... Hojtar till när jag får syn på dig...

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Superfina bilder Zacke! :tummenupp

Ser att även du hade lite problem med vilket ISO tal man ska ha på en del bilder med kornigt bakgrund som resultat. Se där jag verkar som om alla vi 3 st Hulken_1, jag & du kör med Canon 400D & med Sigma 70-300 APO macro.

Roligt att pröva sig fram med olika slutartider och se hur det ser ut sen.
Aha då tror jag vet vem du var, ljushårig samt tror du hade kartongen med dig för Sigma 70-300 har jag rätt? Kör inte heller Raw bilder men ska prova nån gång, dock efterbehandlar jag lite i Photoshop Elements.

Valde bort Kitobjektivet mest för att jag inte tyckte om det samt det är inte så ljusstarkt, köpte ett Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Asp IF Macro istället.

Hoppas verkligen 22 Aug kommer vara fint väder.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Superfina bilder Zacke! :tummenupp

Ser att även du hade lite problem med vilket ISO tal man ska ha på en del bilder med kornigt bakgrund som resultat. Se där jag verkar som om alla vi 3 st Hulken_1, jag & du kör med Canon 400D & med Sigma 70-300 APO macro.

Roligt att pröva sig fram med olika slutartider och se hur det ser ut sen.
Aha då tror jag vet vem du var, ljushårig samt tror du hade kartongen med dig för Sigma 70-300 har jag rätt? Kör inte heller Raw bilder men ska prova nån gång, dock efterbehandlar jag lite i Photoshop Elements.

Valde bort Kitobjektivet mest för att jag inte tyckte om det samt det är inte så ljusstarkt, köpte ett Sigma 17-70/2,8-4,5 DC Asp IF Macro istället.

Hoppas verkligen 22 Aug kommer vara fint väder.

Detsamma, kanonbilder Gnutten!!

Har sen tidigare en Canon EOS 300d, måste säga att 400:an är mycket bättre.
Men som du skriver, ISO talet blev lite labborerande upp och ner...Men man lär så länge man lever.

Nä där har du fel, jag är mörkhårig , med väldigt små inslag av grått...
Hade min ljushåriga dotter med mig. Brukar använda RAW när jag fotar hundar, men vill ta en sak i taget med nya kameran.

Köpte kameran med kitobjektivet, då jag inte har något till 300:an.
Funderar oxå på att köpa ett Sigma 17-70. Skulle även vilja ha en bättre ljuskänsligare och dyrare glugg till 400:an, typ ett med IS. Men det får vänta.
Vad gäller utrustningen, så är det ju på gluggen det hänger enligt proffsen...

Tyvärr så blir det ju mörkt tidigare och tidigare på kvällarna, men vi får hoppas på sol och inga moln den 22:a

Känns fotografen i bakgrunden igen?
_4719.jpg

Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
_4858.jpg

HAR HAN ETT LÄDERKAPELL ÖVER HOJEN??? :eek: :cpparty

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
HAR HAN ETT LÄDERKAPELL ÖVER HOJEN??? :eek: :cpparty[/QUOTE]

Trodde man hade tröja utanpå skinnstället för att skydda lädret, men han har läder för att skydda lacken:va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring