Fler Hayden på G...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tja... Dom har kört lite Supersport i USA och vi kanske får se fler Haydens ute i världen framöver. Och de Gröna har lite fart också.

1. Aaron Gobert, Yamaha, 1:52.234
2. Tommy Hayden, Kawasaki, 1:52.268
3. Roger Lee Hayden, Kawasaki, 1:52.924
4. Damon Buckmaster, Yamaha, 1:52.961
5. Jason DiSalvo, Yamaha, 1:53.120
6. Jamie Hacking, Yamaha, 1:53.260
7. Aaron Yates, Suzuki, 1:53.801
8. Michael Barnes, Yamaha, 1:54.027
9. Ben Spies, Suzuki, 1:54.220
10. Steve Rapp, Suzuki, 1:54.675
11. Chris Peris. Suzuki, 1:54.928
12. Pascal Picotte, Yamaha, 1:55.101
13. Tony Meiring, Kawasaki, 1:55.514
14. Scott Greenwood, Yamaha, 1:55.754
15. Lee Acree, Suzuki, 1:56.977
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Don Quixote skrev:
Tja... Dom har kört lite Supersport i USA och vi kanske får se fler Haydens ute i världen framöver. Och de Gröna har lite fart också.

1. Aaron Gobert, Yamaha, 1:52.234
2. Tommy Hayden, Kawasaki, 1:52.268
3. Roger Lee Hayden, Kawasaki, 1:52.924
4. Damon Buckmaster, Yamaha, 1:52.961
5. Jason DiSalvo, Yamaha, 1:53.120
6. Jamie Hacking, Yamaha, 1:53.260
7. Aaron Yates, Suzuki, 1:53.801
8. Michael Barnes, Yamaha, 1:54.027
9. Ben Spies, Suzuki, 1:54.220
10. Steve Rapp, Suzuki, 1:54.675
11. Chris Peris. Suzuki, 1:54.928
12. Pascal Picotte, Yamaha, 1:55.101
13. Tony Meiring, Kawasaki, 1:55.514
14. Scott Greenwood, Yamaha, 1:55.754
15. Lee Acree, Suzuki, 1:56.977

Snack om Hayden hit och dit...där är ju en ny Gobert! DET hade varit häftigt på riktigt om han är lika odräglig som brorsan.....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nej, det är ingen risk att Haydens slår igenom; de är ju uppväxta på gatdieseltraktorer. Tacka vet jag rejshojar.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det vore ju trevligt om Gobert dy är lika snabb och spektakulär som dä men har ett lite trevligare sätt.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Båda lillbröderna Gobert, Aaron och Alex, ska va lite mera uppfostrade än Anthony!

Båda kommer från australiska 250SP där dom under flera år gjorde upp om vilka som skulle vara etta eller tvåa! Men när Anthony gjorde sina gästspel i 250Sp så körde han lätt ifrån sina yngre bröder!

Även Jens Christian Nielsen som vann 250SP-SM '99 körde ifrån dom yngre Gobert's bröderna vid en testkörning i Italien som aprilia bjudit in dom olika mästarna från olika länder att deltaga i!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oj vad man måste va gammal, redan 1997 läste jag om dessa gossar i amerikansk mc-press... :tungan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
R2 skrev:
oj vad man måste va gammal, redan 1997 läste jag om dessa gossar i amerikansk mc-press... :tungan

Haha... Jo dom börjar ju bli "gamla" gubbar nu! :D

Alex 20 år, Aaron 22 år och Anthony blir 29 nu på fredag!

Kul att det går bra för dem!
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det här förvirrar mig fullständigt. Betyder förekomsten av flera duktiga rejsingförare i en familj att det är en medfödd talang (den s.k. racinggenen), eller betyder det bara att de har haft rätt förutsättningar och har kunnat öva sedan barnsben? Jag vet ju att Hayden-familjen alltid har rejsat. Någon som vet något om övriga familjer?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Macho Woman skrev:
Det här förvirrar mig fullständigt. Betyder förekomsten av flera duktiga rejsingförare i en familj att det är en medfödd talang (den s.k. racinggenen), eller betyder det bara att de har haft rätt förutsättningar och har kunnat öva sedan barnsben? Jag vet ju att Hayden-familjen alltid har rejsat. Någon som vet något om övriga familjer?


Att ha fått växa upp i en familj där racing förekommer är nog den största anledningen tror jag! Att det skulle finnas en "racing-gen" tror jag inte direkt på.. Men vissa har en förmåga att kunna köra relativt snabbt direkt medans andra är lite långsammare från början. Men ingen kan bli världsmästare direkt utan att ha kämpat med mycket träning innan.

Sånna som Hayden, Gobert, Roberts, Rossi, Nieto osv har ju suttit på hojar sen dom var 4-7år! Tror att Haga tex vann sitt första race som fyraåring!

Övning ger färdighet heter det! Börjar man tidigt kan man bli världsmästare när man är 15år! Börjar man sent kan man inte det!

Finns ju motsatser med som tex Biaggi som började när han var 17 år, Doohan var 22 år och Mc Williams var också rätt gammal när han börjarde..
Men det kommer nog bli svårare för dom som börjar sent mot dom som startat sin karriär tidigt!

Tror att Stigefelds pappa tävlade något och Kallio-brödernas pappa har tävlat.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Att ha fått växa upp i en familj där racing förekommer är nog den största anledningen tror jag! Att det skulle finnas en "racing-gen" tror jag inte direkt på.. Men vissa har en förmåga att kunna köra relativt snabbt direkt medans andra är lite långsammare från början. Men ingen kan bli världsmästare direkt utan att ha kämpat med mycket träning innan.

Sånna som Hayden, Gobert, Roberts, Rossi, Nieto osv har ju suttit på hojar sen dom var 4-7år! Tror att Haga tex vann sitt första race som fyraåring!

Övning ger färdighet heter det! Börjar man tidigt kan man bli världsmästare när man är 15år! Börjar man sent kan man inte det!

Finns ju motsatser med som tex Biaggi som började när han var 17 år, Doohan var 22 år och Mc Williams var också rätt gammal när han börjarde..
Men det kommer nog bli svårare för dom som börjar sent mot dom som startat sin karriär tidigt!

Tror att Stigefelds pappa tävlade något och Kallio-brödernas pappa har tävlat.

Var inte McWilliams närmare 30 då han började?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Don Quixote skrev:
Tja... Dom har kört lite Supersport i USA och vi kanske får se fler Haydens ute i världen framöver. Och de Gröna har lite fart också.

Kawa har lite fart men inte mest. :fyllisar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Skryt mode, anthony gobert o Frank Steeves (cyclemall.net, död nu)... pratade om mig på telefon. Var rättså kul :D "I have this fricken Swede here... " lol.. visste inte då direkt vem han var (jag var i Cali då o stuntade som mest.. ).

Verkar iaf som denna Anthony Gobert kan köra.. :D
 

pintas

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Har ingen just nu :(
Axxexs skrev:
Att ha fått växa upp i en familj där racing förekommer är nog den största anledningen tror jag! Att det skulle finnas en "racing-gen" tror jag inte direkt på.. Men vissa har en förmåga att kunna köra relativt snabbt direkt medans andra är lite långsammare från början. Men ingen kan bli världsmästare direkt utan att ha kämpat med mycket träning innan.

Sånna som Hayden, Gobert, Roberts, Rossi, Nieto osv har ju suttit på hojar sen dom var 4-7år! Tror att Haga tex vann sitt första race som fyraåring!

Övning ger färdighet heter det! Börjar man tidigt kan man bli världsmästare när man är 15år! Börjar man sent kan man inte det!

Finns ju motsatser med som tex Biaggi som började när han var 17 år, Doohan var 22 år och Mc Williams var också rätt gammal när han börjarde..
Men det kommer nog bli svårare för dom som börjar sent mot dom som startat sin karriär tidigt!

Tror att Stigefelds pappa tävlade något och Kallio-brödernas pappa har tävlat.


Bayliss var 23 när han började med roadracing. Tidigare erfarenhet bestod av knattecross men han la av vid 14. Börjar som sagt med klubbtävlingar vid 23 och blir WSB mästare 9 år senare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top