Fler olyckor...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Föräldrar sätter inte ens på ungarna en cykelhjälm när dom skall cykla så jag blir inte förvånad när man ser en liten unge hänga sig fast runt pappan iförd hjälm o jeans.
Hur sinnesjuk får man vara som förälder?
bryr man sig inet att ens barn kan ramla av o skada sig väldigt mycket i brist på bra skyddskläder?

Sådana föräldrar borde skjutas. Ursäkta, men jag anser inte att det står rätt till i huvudet.

Apropå ungdomar som kör ihjäl sig. Det är ju inte så konstigt.
Dom fyller 15 o får skaffa moped. Dom har inga trafikkunskaper, dom trimmar fanskapen o tror dom kan köra så jekla bra.
Dom tänker inte på att det finns trafik ikring dom...
Så synd bara.

Inför något slags körkort för moped också. alla mopder..
Det är ju ett fordon också även fast man inte kan köra så snabbt.
Men krockar man med en bil i 30 så gör det ont....
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Bikerbitch skrev:

Men krockar man med en bil i 30 så gör det ont....

Skallbenet har ungefär samma hållfastighet som ett ägg som släpps från en meter ner i golvet/marken om man skulle sopa huvudet i någonting i 30km/h...
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
Jag skulle aldrig förlåta mig själv, om det skulle hända en olycka om barnen skulle åka med mig Så därför får de aldrig åka med mig. Jo det har fåt åka med i 20 km/h på parkeringen, men ej i trafiken. För jag anser att man som passagerare måste vara trafikmogen och vaken på trafiken runt om, för det är en skillnad på att åka bil kontra åka hoj.
 

Mr. Fraghappy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Ingen för tillfället
Bikerbitch skrev:
Föräldrar sätter inte ens på ungarna en cykelhjälm när dom skall cykla så jag blir inte förvånad när man ser en liten unge hänga sig fast runt pappan iförd hjälm o jeans.
Hur sinnesjuk får man vara som förälder?
bryr man sig inet att ens barn kan ramla av o skada sig väldigt mycket i brist på bra skyddskläder?

Sådana föräldrar borde skjutas. Ursäkta, men jag anser inte att det står rätt till i huvudet.

Apropå ungdomar som kör ihjäl sig. Det är ju inte så konstigt.
Dom fyller 15 o får skaffa moped. Dom har inga trafikkunskaper, dom trimmar fanskapen o tror dom kan köra så jekla bra.
Dom tänker inte på att det finns trafik ikring dom...
Så synd bara.

Inför något slags körkort för moped också. alla mopder..
Det är ju ett fordon också även fast man inte kan köra så snabbt.
Men krockar man med en bil i 30 så gör det ont....


Borde vi inte införa körkort även på vanliga cyklar i såna fall, dom kan ju komma upp i mycket högre farter än en moppe, och dessutom så är väll cykelhjälmarna sämre än moppehjälmarna :7peta
 

sno_pro

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
Domimator-98
Klipp av nu va de är ju för fan vi är ju över 25 alla här på denna logo... vi bär de största ansaret... :fatta! jag har en lilli bror på16 som åker på mig i bland ...man måste ju lära dom att bara sitta stil å följa me ...men de vett alla hoj åkar som har haft en baki..jag vet inte men jag tror att dom som åker måste vara 18år..rätta mig i så fall.. :hej
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Skallbenet har ungefär samma hållfastighet som ett ägg som släpps från en meter ner i golvet/marken om man skulle sopa huvudet i någonting i 30km/h...

Okej då är väl mitt huvud som ett strutsägg då... jag föll ner i källartrapp utan nåt annat än pannan som tog i mot...
Fast det är ju klart - jag kommer iofs aldrig ihåg var jag lagt nycklarna efter det...
:p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top