EBS
The one and only
Tänkte ha Linux och Win2k på samma dator. Är det nån som har nått tips på nått bra program för att kunna välja mellan dom två vid startup?
EBS skrev:Tänkte ha Linux och Win2k på samma dator. Är det nån som har nått tips på nått bra program för att kunna välja mellan dom två vid startup?
LasseB skrev:Lite ot men MS har släppt sin egen version av Virtual PC, funkar klockrent om du vill testa och köra många olika operativsystem under W2000 och XP. Det blir en "egen" dator där du kan boota från cd eller diskett och lägga in valfritt operativsystem. http://www.microsoft.com/windowsxp/virtualpc/
W2K lägger till ett val vid bootning om du har ett annat operativ. Jag får välja mellan 98 och 2000 när jag startar. Det krävs dock att 2000 installeras sist.landen skrev:LILO eller GRUB? men funkar inte så bra om du instalerar win2k sist. M$ har en förmåga att skita fullständigt i om du vill ha något annat än deras OS :/.
Annars finns det många gratis bootmanagerprogram, tror även Partition Magic 8 har någon sådan funktion.
Nr:18 skrev:W2K lägger till ett val vid bootning om du har ett annat operativ. Jag får välja mellan 98 och 2000 när jag startar. Det krävs dock att 2000 installeras sist.
Nr:18 skrev:W2K lägger till ett val vid bootning om du har ett annat operativ. Jag får välja mellan 98 och 2000 när jag startar. Det krävs dock att 2000 installeras sist.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|