Flickan som var på Shell igår...

Status
Ej öppen för fler svar.

Jessi

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
crecent mountainbike
Flickan som var på Shell iförrgår...

Halloj

Har läst alla möjliga trådar & inlägg angående min vistelse på Shell i onsdags eftermiddag.
Känns trist att diskussionen skenat iväg.

Jag vill också säga att det känns trist att jag blivit mer eller mindre idiotförklarad eller att jag skulle ha hittat på allt detta. Till vilken nytta? Jag har väl annat att tänka på än att hitta på en story om killen på Shell & vad som sades? Tack för att ni tvivlar på mig...
Att Raid reagerade som han gjorde.. det tror jag de flesta hade gjort om frun ringer hem med gråten i halsen & talar om att hon blivit ivägkörd från en mack med en bil som läckt med 3 (!!) strålar bensin (4-5L)??

Det är ingen idé att att dra denna tråden längre här då meningarna är delade & alla har rätt att tycka som dom vill. Men jag hade iaf hoppats på att killen i kassan på Shell kunnat hjälpa mig mer än att upprepa orden "Jag vet inte, men här får den inte stå". Att han missade min graviditet må väl vara hänt & att han inte upptäckte att jag var skärrad,.. ja.. hur skulle jag ha reagerat? Stått å skrikit panikslaget?
Jag ville sansa mig för min egen skull trots att jag var skärrad. Hade gråten i halsen & lät stressad men då jag är gravid & befann mig i en sådan situation med bilen & allt så blir inget bättre av att jag skriker & viftar med armarna.

Jag lade orden i munnen på honom: vad ska jag göra? Vart kan jag stå? Ät det inte farligt att köra bilen? etc. etc. Trots detta står han bara kvar bakom kassan & bara önskar att jag tar bilen & ger mig av (det är det intrycket jag fick). Han erbjöd alltså INGEN hjälp & sade inget om någon bärgningsbil. Det var lugnt i butiken dessutom, trots att det var rusningstid.

Nåväl, jag hoppas att ni som tror att jag är en hysterisk historiepåhitterska fårstått vad jag vill ha sagt, å till er andra som tycker som jag, att han borde erbjudit sin hjälp vill jag bara säga: skönt att det finns schyssta killar som faktiskt är gentlemen :tummenupp

Hoppas att tråden får ligga kvar ett litet tag iaf...

Ha en trevlig helg!! :hej
Jessi

Last edited:

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Som f.d Shell anställd så anser jag att han betedde sig som en idiot och dessutom att den servicen han BORDE ha erbjudit ingår i jobbet. Det hade även min chef ansett utan att tveka. Är man inte serviceminded skall man inte jobba inom ett service yrke.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Äsch!
Jag tror det här är ett klassiskt missförstånd från alla.
Tråkigt att du hamnade i en situation där du kände dig rädd och inte fick den hjälp du önskade fast samtidigt har du en rådig man som hjälper dig.
Hur killarna resonerade i butiken vill jag inte gå in på, men jag kan bara gå till mig själv. Jag har en förmåga att missa nyanser och därmed avfärda saker/frågor som är VÄLDIGT viktigt hos dem som framställer dem. Det är mitt fel jag vet, men min person är sådan.
Ingen ursäkt men kan vara en förklaring.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Människor som inte är servicemindade är tyvärr vanligt förekommande i våran stad. Jag kan rabbla många butiker där kassörskor är så otrevliga att man undrar hur fasiken dom ens får sitta i kassan och vara oengagerade.
Samt mc butiker där personalen också brister i engagemang och man undrar hur dom tänker..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
äsch jag tycker inte du är en idiot, det har jag inte skrivit heller.
Atyt killen berättar sagor var jag helt beredd på, jag tyckte det lyste igenom från hans kollega här på forumet hur de såg på tillvaron innan han så starkt kom tillbaka med den "sanna" berättelsen.

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
Henken skrev:
Here we go again.

Moderator?

Vafan vill du ha sagt med det?

Moderator, ja det är ett engelskt ord. Sök på google efter lexin så hittar du ett uppslagsverk där du kan slå upp ordet.

Det är så jäkla trist när man läser folks klago-mess.

Vad har hon gjort för fel? Varför får hon inte starta en tråd?

Är det nu så jobbigt med sådana här trådar. Varför läser du den då? :mad:

Vi lever i ett fritt samhälle, alla har rätt att få sin röst hörd.

Här på sporthoj så är man trevlig.

(med undantag mot personer som gör inlägg som du)

:hej

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Den snubben som du råkade ut för på Shell hade helt klart en taskig attityd :fakta

Men tyvärr tror jag att detta blir vanligare och vanligare, har en kompis som jobbar på mack och jag har fått höra en och annan skräckhistoria om hur en del av deras kunder betett sig, dom utsätts för ganska mycket snatteri smitningar och sabbade hyrbilar och kunder som gnäller på allt.

Så tyvärr så kanske vissa människor blir avtrubbade av en sån arbetssituation.

Observera att ovanstående inte försvarar det du blivit utsatt för utan kanske mer en reflektion över varför det titt som tätt händer att man råkar blir utsatt för såna knäppgökar

Jag tycker att har man ett serviceyrke så måste man iallafall utgå från att vara trevlig och hjälpsam mot alla, jag menar hur jobbigt kunde det varit för honom att knalla ut och kolla på din bil.

Och om han själv inte klarade av att bedömma situationen ringa och rådfråga nån som kan.

Men tyvärr tycker jag att man träffar på dessa ointresserade fantasilösa typer lite här och där undrar varför det är så?

Last edited:

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Bikerbitch skrev:

Samt mc butiker där personalen också brister i engagemang och man undrar hur dom tänker..

Där sa du nåt finns väll ingen stans som dom är så ointresserade att sälja och hjälpa till som i mc-butiker.

Går man och klämmer på prylarna eller provsitter hojar i en halvtimme borde dom väl fatta att dom ska fråga om man vill ha hjälp, men nej då de e bättre att stå bakom disken o peta naglarna.

Allra värst tycker jag det är i såna dära butikskedjor där dom säljer hemelektronik, ibland kan det knalla omkring 10 försäljare i butiken men ingen som frågar om man vill ha hjälp nä då står dom och lirar x-box istället.

Och sen när man får hjälp då vet dom inte ett skit om produkterna dom säljer.

Vafan ska man behöva vråla att man vill ha hjälp att handla eller?

// Lasker aka Gnällig gammal gubbe :D

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
haha, det är ju inet ovanligt att man själv vet mer om den hemelektronik man vill köpa, baar generande att höra när de rabblar siffror o annat de lärt sig utantill.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
De ända jag kan säga till dig Jessi är att idioter finns det överallt
den ända som gjort något fel va dem på shell inte du
din man/sambo gjorde helt rätt

du kan med gott samvete skita ialla som skriver något annat (hoppas alla håller me dig)
hoppas att shell e 2 st mindre anställda nu iallafall

Norris

Freppa gillar katt,gillar katt Freppa?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cresent compakt
Jag tycker att det är bedrövligt!!!! :mad:

Jag står helt och hållet på din sida Jessi!

Jag kanske är en av dom där 90% som den där marinenånting snackade om! :confused:

Om jag varit på den macken och hört resonemanget så hade jag gått i taket......

ps: No1.....hur vet du att pillren är rosa med smile gubbe på????
tar du också sånna??? Jag bara undrar!

mvh/Norris

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag kan inte fatta hur din kille kunde besinna sej i den situationen? jag hade förmodligen planterat expeditens huvud i asfalten, sä jävla förbannad jag blir på sånt!

service och trevliga kunder går hand i hand!

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Losec skrev:
Vafan vill du ha sagt med det?

Moderator, ja det är ett engelskt ord. Sök på google efter lexin så hittar du ett uppslagsverk där du kan slå upp ordet.

Det är så jäkla trist när man läser folks klago-mess.

Vad har hon gjort för fel? Varför får hon inte starta en tråd?

Är det nu så jobbigt med sådana här trådar. Varför läser du den då? :mad:

Vi lever i ett fritt samhälle, alla har rätt att få sin röst hörd.

Här på sporthoj så är man trevlig.

(med undantag mot personer som gör inlägg som du)

:hej

Det är väl den 4e tråden om samma ämne, alla de andra är stängda av en anledning.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
-Lowrider- skrev:
:mad: Ge er för fan sånt här händer väl dagligen i Sverige att det finns idioter som inte vill hjälpa till men hela diskussionen känns löjlig nu efter 1000 inlägg.

svara inte då

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Spark
Hmm, har läst en del. Det faktum att han var otrevlig var väl någorlunda hemskt, men det som var riktigt illa var väl det att det kunde ha börjat brinna? Om en mack smäller så smäller det rejält ju. Verkar som om han är lite självmordsbenägen.

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Men det ska mycket till innan det smäller ;)

Och det spelar ingen roll hur serviceminded man är...skriker en kund åt mig så skiter jag fullständigt i honom, så funkar det...acceptera.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bärgningsbil för att den läcker bensin? :confused:

Detta är en helt vanlig händelse som bara har förstorats upp.

Jag råkade slänga en svängdörr på en turk och då blev han skitsur och sa att jag skulle be om ursäkt.
Ja, det var inte med flit sa jag.
Jag skulle ändå be om ursäkt tyckte han....
Vet du inte hur en svängdörr fungerar så vet du det nu iaf sa jag.
Då skulle han misshandla mig när jag slutade såklart.
Jag slutar om 5 timmar sa jag och han fick gärna vänta i restaurangen under tiden.
Han gick därifrån.

Vet man inte hur en svängdörr fungerar så ska man ha den i huvet.
Dock var det fortfarande inte min avsikt att slånga den i huvet på honom men jag är fortfarande glad att han fick den där :brynad

750RR

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...