Flickvän lämnas i pant :-)

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
http://www.blocket.se/view/5609669.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0

haha lämna flickvännen i pant vid provkörning. Var händer om man vurpar får man inte med henne hem då eller? Går det bra med vilket spöke som helst eller måste hon matcha hojjen? kan inte låta bli att få en massa sjukt roliga tankar om hur man kan driva med situationen :)

Fast ärligt talat är det kanske ett bra sätt men man kan nog inte göra så mycket åt det eftersom personen som stannar kvar kan ju bara blå neka att de känner föraren om någon drar med din hoj. Skulle någon göra det mot mig skulle jag skalla in i garaget och ringa polisen -"hej jag blev just nerslagen och puckot tog nycklen till hojjen och stack"

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Klrz skrev:
http://www.blocket.se/view/5609669.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0

haha lämna flickvännen i pant vid provkörning. Var händer om man vurpar får man inte med henne hem då eller? Går det bra med vilket spöke som helst eller måste hon matcha hojjen? kan inte låta bli att få en massa sjukt roliga tankar om hur man kan driva med situationen :)

Fast ärligt talat är det kanske ett bra sätt men man kan nog inte göra så mycket åt det eftersom personen som stannar kvar kan ju bara blå neka att de känner föraren om någon drar med din hoj. Skulle någon göra det mot mig skulle jag skalla in i garaget och ringa polisen -"hej jag blev just nerslagen och puckot tog nycklen till hojjen och stack"

faen om man inte är sambo är de kört :huvet

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
fint att singlar och heterosexuella tjejer som inte bor ihop med en pojkvän/tjejkompis(alltså en sambo) inte får provköra den.

känns inte så genomtänkt det där, men man fattar ju syftet.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Clara skrev:
fint att singlar och heterosexuella tjejer som inte bor ihop med en pojkvän/tjejkompis(alltså en sambo) inte får provköra den.

känns inte så genomtänkt det där, men man fattar ju syftet.

varför inte plocka körkortet?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fluxir skrev:
varför inte plocka körkortet?
finns alltid folk som kan göra falska körkort. Tillomed när man får nycklarna till en bmw är man inte helt säker, bilen kan va stulen! Men att kedja fast sambo/filckvän vid en stolpe innan provkörning är... en annan lösning helt enkelt.... :)

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
morecore skrev:
finns alltid folk som kan göra falska körkort. Tillomed när man får nycklarna till en bmw är man inte helt säker, bilen kan va stulen! Men att kedja fast sambo/filckvän vid en stolpe innan provkörning är... en annan lösning helt enkelt.... :)

men flickvännen kan ju lika gärna vara inne på dealen och springa därifrån. om de inte kedjar fasst henne som du säger, men det lär de ju inte göra i den fina verkligheten.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Clara skrev:
men flickvännen kan ju lika gärna vara inne på dealen och springa därifrån. om de inte kedjar fasst henne som du säger, men det lär de ju inte göra i den fina verkligheten.
det var därför jag skrev "kedja fast", antog att nån skulle påpeka det du just påpekade :)

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
jag hade en flickvän en gång som jag lämnade i pant när jag test körde en hoj, henne såg jag aldrig igen, dessutom var bilen borta som jag kom med, så där vart jag lurad, hojen var också stulen. farligt det där med att lämna pant.

En annan gång, vid en bil provkörning lämna jag ett hus och ett väletablerat företag i pant, allt var borta när jag kom tillbaka, jag vart helt paff, stog bara å stirra, jaja tänkte jag jag har iaf bilen men den var då också borta.
Så lämna aldrig pant

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
r1man skrev:
jag hade en flickvän en gång som jag lämnade i pant när jag test körde en hoj, henne såg jag aldrig igen, dessutom var bilen borta som jag kom med, så där vart jag lurad, hojen var också stulen. farligt det där med att lämna pant.

En annan gång, vid en bil provkörning lämna jag ett hus och ett väletablerat företag i pant, allt var borta när jag kom tillbaka, jag vart helt paff, stog bara å stirra, jaja tänkte jag jag har iaf bilen men den var då också borta.
Så lämna aldrig pant

Du verkar rätt pantad själv ;)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
2.jpg

Henne tror jag han inte skulle våga ta i pant :D

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Pant(ad)

På fullaste allvar finnsdet ett fall som avslogs hos av försäkringsbolaget vad gällde stöld vid provkörning enligt följande.

En man (A) dyker upp med sin "fru" i deras bil för att provköra en säljares (B)bil. A kör iväg och kommer aldrig tillbaka varpå B frågar frun när han kommer. Då vägrar hon svara och när B försöker hålla kvar henne ringer hon polisen som mycket riktigt upplyser B om att han lagligen inte kan kvarhålla henne, trots rådande läge. Bilen A och frun kom i visade sig dessutom vara falskskyltad.

Slutsats: Flickvän i pant är inte särskilt säkert, dock har jag själv gjort det en gång...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy