Flickvännen ska köpa bil, vilken?

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
IronMike skrev:
2080734 Den är inte till salu längre .. blir sån bygga tyrbpo bil framåt hösten vettu ;) ..holset hx 50, sprut å intercooler sej redan köpt sej. En kille från jakan åker med 1100 hk med snarlika mods.

:yoparty

Jag har räknat ut på min miniräknare från classe att du kommer att plocka ut cirkus 5000 HK lågt räknat ur din familjekombi innan nyåret 06/07. PunGt. Har du sett "dom kallar oss mods" ?? :rofl

IronMike

Guest
Hornet_600 skrev:
2080744 Jag har räknat ut på min miniräknare från classe att du kommer att plocka ut cirkus 5000 HK lågt räknat ur din familjekombi innan nyåret 06/07. PunGt. Har du sett "dom kallar oss mods" ?? :rofl
Nej bara "21 tjejjer" va va vav avacvv avava va va va va -raggaren som snackar om mods. Haha ;)

5000 hk :yoparty PHETT

:hihi

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
IronMike skrev:
2080734 Den är inte till salu längre .. blir sån bygga tyrbpo bil framåt hösten vettu ;) ..holset hx 50, sprut å intercooler sej redan köpt sej. En kille från jakan åker med 1100 hk med snarlika mods.

Tänkte rasta dig med min kombi, men det blir ju inget av med det nu då.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Pr0bz skrev:
2080458 Hej nu har flickan min växt ifrån mig och skaffat körkort, hon har nu letat bil ett tag, hennes krav är:
Besiktad och körklar utan stora fel, lite mindre rost är okej.
Maxpris 5000kr.
Snabb, men bensinsnål.
Helst inte för dyr i försäkring.
En liten bil går bra.

Hon har funderat ett tag på mazda 323F -90 för 5000kr utan fel skattad och nybesiktad, är det något att slå till på?

Vad ska hon köpa för bil? Har noll koll, jag vill att hon ska ha så snabb bil som möjligt :)
I en delstat i USA fick inte en kvinna framföra ett motordrivet fordon, om inte en man gick före med en röd flagga. :hihi

Så skaffa dig en röd flagga, och en ordentlig livförsäkring. :)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Empa skrev:
2080583 Suzuki Swift typ årsmodell 89-90, morsans hade sportstolar, 68hk drog 0,5 milen, billig försäkring, lite okej rost var det också på den.

Själva bilen gick ganska bra för 68hk då den väger in under 900kg har jag för mig.

Tror det blir svårt att hitta en bil för 5k som stämmer in på alla kriterier.

*Edit* Körde Karlstad-Oslo tor + lite strökörning med tung fot = 52mil och tankade i 27L. :)
Vill bara påpeka att den där bilen är utnämnd till världens osäkraste bil, det är nästan säkrare att köra motorcykel om olyckan väl är framme.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
IronMike skrev:
2080734 En kille från jakan åker med 1100 hk med snarlika mods.

Fan vad den bilen inte kommer hålla för det.
Inte din heller, tyvärr. Jag har sett många entusiastiska komma mullrandes med glödheta turbobyggen som mycket riktigt kör ifrån "allt" (tills de rasar).
Finns en bra anledning till att BMW inte trycker in 1100hk i sina bilar själva, de håller inte.

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Satsa på en Volvo 440. Kan få mycket bil för pengarna, se bara till att det inte är nån (eller mycket) rost på den..

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
IronMike skrev:

Man får väl hoppas du har raka hela vägen till jobbet då så du slipper sånna här obehagliga kurvor :död

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Pr0bz skrev:
Vad ska hon köpa för bil? Har noll koll, jag vill att hon ska ha så snabb bil som möjligt :)

Vill du ta livet av henne? För femtusen får man inte mycket till bil, särskilt inte en krocksäker en.

Paradoxy

Guest
Ge henne bilen du körde ner i diket i skogen och säg att hon får den för 4500 bara för att hon är din flickvän :tummenupp

Då har hon ju lite cash kvar till vodka, för det vet vi alla att du tycker om :tummenupp

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
HanneZ skrev:
2080915 Vill bara påpeka att den där bilen är utnämnd till världens osäkraste bil, det är nästan säkrare att köra motorcykel om olyckan väl är framme.

Haha kan jag mycket väl tänka mig, när man lyfter på huven så är plåten så tunn att huven sviktar litegrann.

Men den är billig och går billigt.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ni får köpa min Honda Prelude om ni vill, besiktigad, 136 hk, fyrhjulsstyrning. Kostar 5000 om ni fixar sommarsulor själv. Ska kanske neråt å köpa mig en bil snart då skulle de va bra att kunna dumpa den på vägen.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rigge skrev:
2082313 Ni får köpa min Honda Prelude om ni vill, besiktigad, 136 hk, fyrhjulsstyrning. Kostar 5000 om ni fixar sommarsulor själv. Ska kanske neråt å köpa mig en bil snart då skulle de va bra att kunna dumpa den på vägen.
Fiffan, Rigge är alltid wärrst med allt. Fyrhjulsstyrning roxx!

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
ujuj

för 5000 pengar får man inte mycket till bil :va Köp en saab 9000, 2,0i är på 130 hk har jag för mig om, 2,3i är på 150 pållar. Säkrare bil för små pengar får du leta efter hela livet för det hittar du inte :tungan Snabb? Nja, rör på sig hyfsat ändå med tanke på tyngden. Jag kör en 9000 2,3i och den drar 0,9, då kör jag mestadels landsväg. Vill du kapa 1 DL eller 2 så köp en turbo, vill du kapa ytterligare lite så chippa aset lite lätt. För ett par årsedan åkte jag och lillebror i hans 9000 2,3T (200hk orginal) till idre, en resa på ca 55 mil, vi snittade 110-120 km/h och hade en snittförbrukningen på 0,73 när vi kom fram :tummenupp Käns lite surt att jag har 50 hästar mindre och högre förbrukning :brinnerup Å andra sidan åker han niefem nu för hans förra pärla rullade runt och gick sönder :näsblod
Var rädd om din tösabit och skaffa henne en 9000. Om hon absolut inte kan tänka sig mer än 5000 så skaffa en mazda 626 -88 2,0i 16v, All el som oftast fungerar dessutom och en ruskigt pigg motor på 140 hk OM det är 16ventilaren, 8v är endast på 90hk, en hyggligt säker bil för pengarna, gillar att rosta dock.
Jevvla tjat på mig då, jaja, jag ska va tyst. :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan vad alla är måna om krocksäkerhet, visst kan man möta ett rattfyllo på fel sida även om man själv kör som en gud, men hur går det om ni sitter på hojen då?

Är man så rädd för bilar med dålig krocksäkerhet så borde man ju inte gå i närheten av en hoj ens...
Suzuki Swift är bara marginellt farligare att sitta i än en pappkartong när man krockar (pappkartongen vinner för den kan man inte bli fastklämd i) men en hoj förlorar mot båda....

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
En VW golf mk2 cl(1,6 75hk) eller gl (1,8 90hk) skulle nog va perfekt. Cl'en väger 990kg och rör på sig bra och har en rolig motorkaraktär. Det samma gäller Gl'en men den är som sagt lite starkare. Golfarna är även kända för att ha fin kvalitet :tummenupp

IronMike

Guest
snabbåka skrev:
2080782 Tänkte rasta dig med min kombi, men det blir ju inget av med det nu då.
va ha du för kombi sej ? =)

Markus skrev:
2080971 Fan vad den bilen inte kommer hålla för det.
Inte din heller, tyvärr. Jag har sett många entusiastiska komma mullrandes med glödheta turbobyggen som mycket riktigt kör ifrån "allt" (tills de rasar).
Finns en bra anledning till att BMW inte trycker in 1100hk i sina bilar själva, de håller inte.
..kilander heter han som åker 3,8a M5 med turbo, 1100 hk... Det går sönder eller saker måste bytas ut med jämna mellanrum, allt annat måste ju uppgraderas också, kolvar, stakar, (kompression). etc etc. Blir ju något tätare serviceintervall..kommer isf inte direkt vara ngn bruksbil :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy