Florida 2014

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Får inte riktigt grepp på detta, vad rekommenderar ni sade ni? Miami Beach? Everglades? Key West? Tampa? Orlando? Får inte kläm på det riktigt. Halva tråden försvann ju. Hur tänker man runt Miami Beach respektive City?

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Jag har jobbat 10 år i Florida. Miami beach eller south beach som det också heter är riktigt trevligt, speciellt kvällstid. Key west kan jag också rekommendera. Konstigt ställe. Bohemiskt, fullt med gamla hippies men ändå svindyrt. Everglades tycker jag är lätt överskattat. Varmare än i helvetet. Glöm inte dina sandaler och vita strumpor så man ser att du är svensk.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Key West är bra och ta gärna en tur med glasbottenbåt för att kolla på korallrev och hajar om naturen är av intresse. Ska du bila runt förbered dig på trafikstockningar. En olycka fem kvarter bort kan förlama trafikflödet i hela stan en bra stund.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Får inte riktigt grepp på detta, vad rekommenderar ni sade ni? Miami Beach? Everglades? Key West? Tampa? Orlando? Får inte kläm på det riktigt. Halva tråden försvann ju. Hur tänker man runt Miami Beach respektive City?

Jag tror du har fler alternativ än du hinner med.... Finns nog inget starkare ställe för turism än Florida?

Jag kan bara svara för Key West och Everglades och där vinner Key West alla ggr. Man behöver nog närapå en månad för att göra Florida på allvar.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Fattar fortfarande inte vad du ska till Florida och göra?? Guds väntrum lixom.

Det finns så många platser att se i världen och så väljer du Florida. Är det snow birds och blue hairs som lockar?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Det finns så många platser att se i världen och så väljer du Florida. Är det snow birds och blue hairs som lockar?

Det där är verkligen inte sant. Även om det finns områden för pensionärer så är Florida USAs snabbaste växande delstat. Hit flyttar lycksökare och Florida är vad Kalifornien en gång var.

Fakta är:

- 1970 hade Florida 6,789,443 inv mot 19,552,860 invånare år 2013. Det är en tredubbling.

- 3,259,602 är 65 år eller äldre, det är 17,3% (2010). I Sverige är vi just nu faktiskt precis 17,3% 65+. USA är ett ungt land med höga födseltal. Europa och Japan är dödens väntrum.

- 57,9% är vita, 16% blacks och 17,1% hispanics (ca 1/3 kubaner). Det är alltså företrädesvis det vita USA som flyttat dit och inte som i Kalifornien latinamerikaner de sista decennierna.

- Florida tar emot 87 miljoner turister per år och är världens största turistdestination.

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Det där är verkligen inte sant. Även om det finns områden för pensionärer så är Florida USAs snabbaste växande delstat. Hit flyttar lycksökare och Florida är vad Kalifornien en gång var.

Fakta är:

- 1970 hade Florida 6,789,443 inv mot 19,552,860 invånare år 2013. Det är en tredubbling.

- 3,259,602 är 65 år eller äldre, det är 17,3% (2010). I Sverige är vi just nu faktiskt precis 17,3% 65+. USA är ett ungt land med höga födseltal. Europa och Japan är dödens väntrum.

- 57,9% är vita, 16% blacks och 17,1% hispanics (ca 1/3 kubaner). Det är alltså företrädesvis det vita USA som flyttat dit och inte som i Kalifornien latinamerikaner de sista decennierna.

- Florida tar emot 87 miljoner turister per år och är världens största turistdestination.

Exakt ! Jag jobbade lite med fastigheter i Orlando från 2007 till runt 2010 ungefär och då sade man att Florida hade ca 1.000.000 inflyttare per år ! Inte enbart Amerikaner utan från hela världen !
De bor ca 100.000 finnar i Florida ! Undra på de med vårt klimat !!!
Walt Disney World (världens största turistmål) hade då mer än 50.000.000 besökare per år från Hela Världen ! :rock
I Florida finns de ALLT för barn i ALLA åldrar ! :banana

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Exakt ! Jag jobbade lite med fastigheter i Orlando från 2007 till runt 2010 ungefär och då sade man att Florida hade ca 1.000.000 inflyttare per år ! Inte enbart Amerikaner utan från hela världen !
De bor ca 100.000 finnar i Florida ! Undra på de med vårt klimat !!!
Walt Disney World (världens största turistmål) hade då mer än 50.000.000 besökare per år från Hela Världen ! :rock

Vi var själva och tittade på en "lift off" med en av rymdfärjorna !
Dom hade ca 600.000.000 hp ! Finns inte mer pulver i någon maskin på detta klot ! :rock
Ett exempel på sysselsättning i Florida ! Just de programmet ligger ju nere för tillfället men man vet ju aldrig
vad dom hittar på !

I

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Som sagt (av agv), världens största turistmål så sitter du här och surar. :lol

Jag har varit på flera ställen i USA och nu är det dags för Florida. Alla jag känner som varit där har varit väldigt nöjda, flera återvänder, några köper hus till och med :hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har jobbat 10 år i Florida. Miami beach eller south beach som det också heter är riktigt trevligt, speciellt kvällstid. Key west kan jag också rekommendera. Konstigt ställe. Bohemiskt, fullt med gamla hippies men ändå svindyrt. Everglades tycker jag är lätt överskattat. Varmare än i helvetet. Glöm inte dina sandaler och vita strumpor så man ser att du är svensk.
Har bara bokat hotell i just Miami Beach och Key West så här långt. :)

Eftersom jag är en otursmagnet/möjligen klant så funderar jag på att avstå Everglades. Känner på mig att jag blir attackerad av någon främmande puma, ovanlig insekt eller illvilligt spännband om jag åker dit. :gnissla

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Har bara bokat hotell i just Miami Beach och Key West så här långt. :)

Eftersom jag är en otursmagnet/möjligen klant så funderar jag på att avstå Everglades. Känner på mig att jag blir attackerad av någon främmande puma, ovanlig insekt eller illvilligt spännband om jag åker dit. :gnissla

Man skall inte gapa över för mycket. Det är ett klassiskt misstag man tenderar att återupprepa. För en vecka kan det vara lagom. Indianerna i Everglades kanske skalperar dig?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO