fluorescerande dekaler/tejp

sandstream

Guest
Någon som vet vart man kan köpa fluorescerande dekalark/tejp?

Gärna i Stockholmsområdet eller någon bra e-handelsbutik med snabba leveranser.

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
"SMC-tejp" finns hos de flesta MC-handlare.

Annars just hos SMC. motorcyklisterna.org

Systemtext på Fleminggatan har också, men de är väl onödigt dyra...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vad ska du ha det till? Jag har fluorescerande folie på min hoj, och den är väldigt motsträvig vid montering. Drar man bort och vill göra om (och det vill man ju om det blir asfult) så lämnar den gigantiska, svårborttagna klisterrester.

Systemtext är inte särskilt dyra, ett ark (61 x 100 cm) fluorescerande gul eller röd kostar 81:- plus moms. De fluorescerande arken är dock inte blanka, utan lite sidenmatta sådär.

sandstream

Guest
Tackar för svaren :tummenupp

Jag tänkte synas lite bättre i trafiken :)

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
sandstream skrev:
Jag tänkte synas lite bättre i trafiken :)
Bland många mycket lovvärda ämnen som SMC lyft fram finns teorin om flourescerande tejp. Man genomförde en undersökning, som med litet god vilja kan sägas gränsa till vetenskaplig, för att ta reda på hur mycket bättre motorcyklister syns i trafiken med - jämfört med utan - flourescerande dekaler. Undersökningen kunde dessvärre inte visa någon statistiskt signifikant skillnad i synbarhet. Det talar man dock tyst om, och den allmänna meningen är att flourescerande dekaler gör stor skillnad till det bättre. För det har man ju bestämt.

Jag är inte övertygad. På en modern flerfärgad sporthoj med förare i ljust eller flerfärgat skinn och (minst) halvljus tänt, är min uppfattning att någon dm2 flourescerande yta är helt försumbar ifråga om synbarhet.
En mörk hoj med mörkklädd förare kan nog ha fördel av att smyckas, men självklart är det inte.
En annan anledning till tveksamhet är risken för placeboeffekt - jag har flourescerande dekaler på hojen, alltså syns jag säkert rätt bra.

Men jag erkänner gärna att jag är kluven; finns det bara någon bråkdels procents chans att synas bättre så är den trots allt värd att ta. :)

sandstream

Guest
P@trik skrev:
Vad föreställer din avarar för nått ?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2103469&postcount=26
69:an skrev:
Men jag erkänner gärna att jag är kluven; finns det bara någon bråkdels procents chans att synas bättre så är den trots allt värd att ta. :)
Så resonerar jag också plus att jag faktiskt kommer att härma en idol lite (säger inte mer nu) :)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
sandstream skrev:
2106781Så resonerar jag också plus att jag faktiskt kommer att härma en idol lite (säger inte mer nu) :)
Så det är blåa reflexark du är ute efter? :hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...