Flyga...

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Hej på er!

Så här ligger de till, som ni säker märkt har jag varit lite offline på denna sidan den senaste tiden. Detta på pga först operation sen att man hållit på med Flygcert vid sidan om som tagit mer tid än väntat.

Men hoppas komma med ut på vägarna mer nästa säsong :yoparty

Nu tänkte jag lägga ut ett erbjudande till alla som vill, de är att jag Flyger med den/dom som vill oavsett önskemål. Brukar vara en rätt populär present att ge bort till folk, men även nöjes turer tas gärna emot.

De jag flyger är en Cessna 172SP -00 med goa skinnsätten i hehe :D
Utgår från THN flygfält.

Har ni frågor så är de bara att ställa dom, säkert glömt skriva nått.
Nås även på tele: 0709-163134

Mvh
Anders
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Jag är nog fan intresserad om det inte är på tok för dyrt :yoparty :tummenupp
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Ballt med flygcert!

En bra fråga är ju vad det kostar?


:D

Jag kan inte säga de exakta priset för de vet inte jag heller, men det brukar landa mellan 70-80 tusen.


Låter jävligt intressant :)

Jag är nog fan intresserad om det inte är på tok för dyrt :yoparty :tummenupp

fan vad kul att se att folk är intresserade redan :tummenupp.
Tim priset för planet är på 1200:-, men de delas naturligtvis på antal pax. Dom flesta brukar göra så att passagerarna får betala hela beloppet men jag tänker vara med å dela på priset bara för att de ska bli så billigt som möjligt för alla. Så för 2 st som vill flyga blir de i dags läget 400 per/skalle i timmen. En timme i luften är rätt lång tid, så man kan ju ta en halvtimme om man känner för de. Är väldigt flexibel.

Som bekant så är höst rusket här vilket inte är de optimala Flyg vädret eftersom de kan vända väldigt fort.
 

EvenFlow

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
-06, Yamaha R6
låter fan så grymt !!! jag skulle kunna tänka mig å hänga med, skulle ju kunna dra ihop ett gäng härifrån å åka samtidigt kanske..?? nån lördag/söndag när solen skiner....;)

men då ska jag va Maverick....!!!!!!!:2cool
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
fan vad kul att se att folk är intresserade redan :tummenupp.
Tim priset för planet är på 1200:-, men de delas naturligtvis på antal pax. Dom flesta brukar göra så att passagerarna får betala hela beloppet men jag tänker vara med å dela på priset bara för att de ska bli så billigt som möjligt för alla. Så för 2 st som vill flyga blir de i dags läget 400 per/skalle i timmen. En timme i luften är rätt lång tid, så man kan ju ta en halvtimme om man känner för de. Är väldigt flexibel.

Som bekant så är höst rusket här vilket inte är de optimala Flyg vädret eftersom de kan vända väldigt fort.


Jag lägger upp 12000:- för en kvart men då ska det vara Viggen!:Rockbanan
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Hur många timmar per år måste du flyga för att behålla certet?
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
låter fan så grymt !!! jag skulle kunna tänka mig å hänga med, skulle ju kunna dra ihop ett gäng härifrån å åka samtidigt kanske..?? nån lördag/söndag när solen skiner....;)

men då ska jag va Maverick....!!!!!!!:2cool

:D får väl se. Ska kanske tillägga att kärran bara är 4 sitsig.

Jag lägger upp 12000:- för en kvart men då ska det vara Viggen!:Rockbanan

Vet inte hur gammal du är men hade jag fått välja så hade jag föredragit Gripen ist för de som gått ur tiden :7peta

Hur många timmar per år måste du flyga för att behålla certet?

Denna frågan är fortfarande lite luddig, men 12h på en 2år period. Kan vi säga lite grovt, de tillkommer lite andra krav oxå men har själv inte hundra koll på det. Utan hoppas de klarna med tiden.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Denna frågan är fortfarande lite luddig, men 12h på en 2år period. Kan vi säga lite grovt, de tillkommer lite andra krav oxå men har själv inte hundra koll på det. Utan hoppas de klarna med tiden.

Om man inte uppfyller flygtiden (vilken den nu än är) så får man alltså flygförbud? Betyder det att man måste ta om certet, eller hur får man tillbaka certet igen?

Är själv nyfiken på cert, men ... ja, man undrar hur reglerna ser ut kring det där.
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Eller draken :tummenupp


ja ja ja.. När ska du ut o flyga nästa gång ?
Åker ju förbi den där flygplatsen i stort sett varje dag ju....
 

Bifogat

  • Draken_4.jpg
    Draken_4.jpg
    202.2 KB · Visningar: 34

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Om man inte uppfyller flygtiden (vilken den nu än är) så får man alltså flygförbud? Betyder det att man måste ta om certet, eller hur får man tillbaka certet igen?

Är själv nyfiken på cert, men ... ja, man undrar hur reglerna ser ut kring det där.

Stämmer bra de är inte tiden uppfylld lr en sista minuten uppkörning gjort förfaller rubbet, bara börja om på nytt. Tycker du ska ta kontakt med någon klubb och höra med dom så du får rätt info. Du får hänga med upp nån dag så du får känna på de. Lycka till

Eller draken :tummenupp


ja ja ja.. När ska du ut o flyga nästa gång ?
Åker ju förbi den där flygplatsen i stort sett varje dag ju....

Stackare jobbar du på saab? Detta med flyget slog betydligt mer än jag väntat mig, listan är lång på folk som vill flyga. Men så fort allt klaffar hojtar jag till. Kärran är på service nu i veckan oxå...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top