Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Och det är respekt att inte förstå att småungar kan ha svårt att tryckutjämna och vrider sig av smärta och där av skriket? Gissar att du inte har några barn.
Därför ska man ha nappflaska åt dom och hålla dom från att dricka ett tag innan landning samt avgång. Så att dom är törstiga och dricker, så att dom tryckutjämnar automatiskt.
Enda gången jag haft problem med skrikande barn var när juicehoran(SAS inrikes) vägrade ge oss vatten till nappflaskan innan avgång. Och med följden att vårt barn naturligtvis inte kunde tryckutjämna och skrek hela stigningen och ytterligare en stund.
Och dessvärre sätter ju säkerhetskontrollerna stora hinder till att ha med egen vätska. Särskilt i kombination med ibland korta transfertider så man inte hinner köpa vatten.
Jag stör mig nog mest på folk som har plats långt fram, men ändå ska kliva på planet direkt, trots att det vid boarding meddelas att endast de personer till de bakre stolarna ska kliva på först. Sedan vägrar de kliva in mellan stolarna så att folk kan gå förbi, istället står de där i gången vid stolsrad 7, och fipplar med sina prylar och sorterar vad som ska upp på hyllan eller ej medans de stoppar upp 200 personer som inte gå till sina platser längre bak.
Så blir ett redan försenat plan ytterligare fördröjt. Vet man då att man har kort transfer vid nästa byte så är det svårt att inte bli irriterad.