flytta skylten?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
jag är me sugen och polisen säger inte så mycket i och med de inte finns så många polsier :S

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
ja om det finns poliser i området där han bor men de finns inte mycke polsier tycker inte jag iaf här i närheten är de ont om dem tyvärr för de behövs faktist ibland

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Det beror väl på hur du har flyttat han, eller?
Om du sätter han i hjulhuset så att den inte syns blir de nog inte så glada. :rolleyes:
Men om du bara gör om fästet till skylten lite så att den hamnar lite längre in eller nå sånt ska de nog inte gör nå.
Min skylthållare är hemgjord, men det är egentligen lite för stor vinkel på skylten. :fatta!

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki rg125 f
ok då ska ja nog bara bygga om hållaren lite, men ja tar nog det när en ninjabakskärm åker på :yoparty

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
kan man ju lika gärna köra utan skylt och hela skiten :p

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
400:- är det om man har miniskylt eller inte någon skylt alls. Har man däremot VV:s skylt felplacerad är det 300:- som gäller.

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
nån som vet var man får tag i en mini skylt gjord av plåt? vet att det finns i hårdplast men vill ha plåt

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
I Finland har mopeder "miniskyltar" så det är inget man eftersträvar här. :)

MC-skylt:

images%5Cmpyora.jpg

Moppeskylt:

images%5Cmopo.jpg

Storleken är 110 mm x 124 mm.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Estremo skrev:
400:- är det om man har miniskylt eller inte någon skylt alls. Har man däremot VV:s skylt felplacerad är det 300:- som gäller.

precis :) , att åka med annan regskylt som inte är godkänd av vv så är det samma sak som att åka uttan, dok har inte poliserna så stor koll på om den är godkänd lr inte ... men 300spänn om orignal skylten inte sitter längst bak på fordonet och 400 om du kör utan lr har en ej typad skylt från vv...''som polisen inte har så stor koll på :rofl ''

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
jaja skit samma vad de kostar ifall snutarna tar en. Men asså är de inte risk att man typ borrar där luftburken är? eller batteriet?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Estremo skrev:

ok men om nu skatte märket sitter på andra skylten och man kör utan skattemärke får man betala mer än 400 då ??

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
lasse kongo skrev:
ok men om nu skatte märket sitter på andra skylten och man kör utan skattemärke får man betala mer än 400 då ??
Då blir det 300:- till för avsaknad av kontrollmärke. Förstår dock inte riktigt varför med tanke på att man kan beställa ett nytt på VV:s hemsida utan kostnad.

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Har blivit stoppad för "osynlig" nummerplåt 5 ggr. på ett år.
Fick hem en varning (prick) som jag va tvungen att godkänna och skicka tillbaka till länsstyrelsen.
Pricken vara i 2 år och går ut nu den 22:a mars. Så då åker plåten in i hjulhuset igen. :D

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
suzuki rm 250 -01
Slipbert skrev:
jag är me sugen och polisen säger inte så mycket i och med de inte finns så många polsier :S

jag har flyttat in skylten på min dt men en så länge har inga poliser stannat mig.
det var enkelt att flytta in den, bara genom att skruva på längre bultar på de som håller fast sitsen och seda böja en plåt som man fäster reg. plåten i...ska fixa me lyset i vinter oxå.. :tummenupp

men den syns inte så bra när den är smutsig :rolleyes:

Bifogat

• Idt.JPG
    Idt.JPG
    137.7 KB · Visningar: 182
  • reg.JPG
    reg.JPG
    31.1 KB · Visningar: 205
  • dirty.JPG
    dirty.JPG
    81 KB · Visningar: 402
Nyheter