Flytta till malmö

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Skalman skrev:
Ungefär som här - här hör man mest skit om Stockholmare.

Jo fast sthlmare i allmänhet hatar mest Göteborgare vad jag vet, och ändå är det Malmö man hör mest skit om på nyheterna som ändå har några källor så...

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jorrd skrev:
Här spekuleras det vilt. 80% av all statistik hörd på gatan är påhittad, ungarna i Skåne är knappast dummare än de i stockholm! :7peta
Knark? Må hända att det förs in via Malmö men vart tror du det tar vägen sen? Rika Lidingöbor och övrigt "fint folk" är de som kan lägga mest pengar på sånt smörj och därför heta kunder. :ätapiller
Glöm inte heller att Malmö är Sveriges kontakt med övriga Europa, Stockholm har Finland sen är det inte mycket mer än Sibirisk tundra. :rolleyes:
Finns för och nackdelar överallt! Ser man alltid negativt på alla andra platser än "hemma" så kan man aldrig vänja sig.

Hörd på gatan... hört på nyheterna men men... Ungarna i Skåne nej, men ungarna i just Malmö med Rosengård osv som har flest obehöriga till gymnasiet och högskolor med mera. Knark, ja inte är det Lidingö iaf, då jag personligen vet att knark är relativt ovanligt på ön. Malmö är inte sveriges kontakt med Europa, Helsingborg möjligtvis :D Stockholm har Finland men så har vi flygplats också som hjälper till när vi vill till Bryssel med mera. Jag ser inte negativt på alla andra platser men just Malmö.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag har annars en 1:a på 41,5 kvadrat till salu,hyra 2088 kr/mån iTrelleborg.
Garage när man väl får ett sådant kostar 100 kr/mån = perfa billigt.
Lugn o gemytlig stad,nära med båtarna till sprit o öl inköp :hihi

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Villee skrev:
Hörd på gatan... hört på nyheterna men men... Ungarna i Skåne nej, men ungarna i just Malmö med Rosengård osv som har flest obehöriga till gymnasiet och högskolor med mera. Knark, ja inte är det Lidingö iaf, då jag personligen vet att knark är relativt ovanligt på ön. Malmö är inte sveriges kontakt med Europa, Helsingborg möjligtvis :D Stockholm har Finland men så har vi flygplats också som hjälper till när vi vill till Bryssel med mera. Jag ser inte negativt på alla andra platser men just Malmö.

Det är bara Helsingborg som tycker Helsingborg är Sveriges kontakt med Europa... de lider av mindervärdeskomplex :D

När vi nu talar om Rosengård, varför inte nämna Botkyrka, Alvik, Rinkeby etc? Skillnaden mellan knark i Stockholm och knark i Malmö är att i Malmö är det bara ghettokidsen som knarkar, medan i Stockholm är det ghettokidsen OCH det bortskämda bratpacket som knarkar.

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
suzuki...svart..
nä, är man en liten mus och rädd för allting ska man nog inte flytta till malmö. sen att det finns knarkare och annat drägg rör mig inte i ryggen. jag lever mitt liv och skiter i dom. korsar dom min stig så bryter jag deras ben. enkelt

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Kan ju bara rekommendera malmö, en skön stad. Och det med att inte flytta till rosengård, det finns 2 "sidor" En bra, och en mindre bra. Har en kompis som bor på den "bra" sidan, där är hur lugnt som helst, dock så är det ju nära till den "sämre" sidan. Brottslighet och liknande är rätt lugnt när du är i stan det är mer när du går på mer undanskymda ställen som det kommer en del folk och undrar vad du har för mobil och liknande, men så är det ju inte bara i malmö. Och många gånger kan man snacka sig ur det, har jag själv gjort 2 ggr iallafall. Sen har du ju malmöfestivalen som är ett rätt kul "tillskott" på året. Den har du ju dock precis missat tyvärr. Den varar i en vecka och slutade igår. Matställen finns det gott om och tycker du om Falafel och Kebab som jag själv så är Malmö en ideal stad med många "kebaberior"
Andra "sämre" område är ju t.ex holma/krogsbäck, men som alla ställen så finns det ju "idioter" överallt. Själv bor jag inte i Malmö, utan 2 mil utanför. Men ska så småningom flytta dit då jag är mer i Malmö än där jag bor just nu, - Svedala.
Undrar du något mer så fråga på bara.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Villee skrev:
Varför skulle man vilja flytta till Malmö?! Flytta till Köpenhamn, Svalöv eller vart som helst men det du snackar om är ju bara för pizzabagare och ghettoister :kocko
Här finns dessutom på tok för många babblande tonårspojkar som saknar motorcykel.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Skalman skrev:
Det är bara Helsingborg som tycker Helsingborg är Sveriges kontakt med Europa... de lider av mindervärdeskomplex :D

När vi nu talar om Rosengård, varför inte nämna Botkyrka, Alvik, Rinkeby etc? Skillnaden mellan knark i Stockholm och knark i Malmö är att i Malmö är det bara ghettokidsen som knarkar, medan i Stockholm är det ghettokidsen OCH det bortskämda bratpacket som knarkar.

Visst finns det fler ghetton i sthlm då det är större stad men det jag säger är att de är inte 'lika farliga' ghetton och brattpacket i Sthlm knarkar inte.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Villee skrev:
Visst finns det fler ghetton i sthlm då det är större stad men det jag säger är att de är inte 'lika farliga' ghetton och brattpacket i Sthlm knarkar inte.

Farligt är det bara ifall du visar upp ett sätt/attityd som säger "Jag är störst bäst och vackrast" går och spänner dig konstant eller är måttligt dryg/otrevlig. Streetsmart tror jag det kallas.
Nej det finns inga brats som knarkar i Stockholm, det vet alla att det bara är vi Skåningar, framförallt Malmöbor som knarkar :7peta :rolleyes:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Jorrd skrev:
Farligt är det bara ifall du visar upp ett sätt/attityd som säger "Jag är störst bäst och vackrast" går och spänner dig konstant eller är måttligt dryg/otrevlig. Streetsmart tror jag det kallas.
Nej det finns inga brats som knarkar i Stockholm, det vet alla att det bara är vi Skåningar, framförallt Malmöbor som knarkar :7peta :rolleyes:

Jag råkar bo i brattghetto och vet att det extremt sällsynt med droger i dessa områden. Det enda som funnits här var hasch som dök upp i ett av rikemansförorten men sen grep de killen och nu finns det åter inget. Däremot känner jag folk av andra samhällsgrupper i sthlm (på söder) som röker på och eventuellt brukar tyngre grejer. I trettioårsåldern finns nog också lite högre utbredning men även där är det extremt ovanligt med droger i brattsällskapen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Villee skrev:
Jag råkar bo i brattghetto och vet att det extremt sällsynt med droger i dessa områden. Det enda som funnits här var hasch som dök upp i ett av rikemansförorten men sen grep de killen och nu finns det åter inget.

Förvånar mig om du hittar hasch men inte kokain i "brattghettot", som du kallar det.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
abstruse skrev:
Förvånar mig om du hittar hasch men inte kokain i "brattghettot", som du kallar det.

Må så vara, men det kokain finns här inte och inte ens hasch numera. Det var bara kortare period något år sen.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Villee skrev:

Bratpacket i Stockholm knarkar inte? ROFL. Tror du behöver en "reality check". Eller Kola är inte knark i din värld?
En tonåring som varit i Malmö hela 2 gånger tror jag inte riktigt vet vad som händer här, om du ursäktar. Aftonbladet som livserfarenhet räknas dessvärre inte.

Last edited:

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Ingen just nu
Tackar för alla svaren ... ska ner på anställningsiterview (ursäktar stavningen)
Nu på onsdag, får jag jobbet så flyttar jag :yoparty
Så nu är det bara att vänta och se

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Villee skrev:
Jo fast sthlmare i allmänhet hatar mest Göteborgare vad jag vet, och ändå är det Malmö man hör mest skit om på nyheterna som ändå har några källor så...
Snarare är det så att stockholmare inte bryr sig så mycket om övriga landet. Ingen jag känner hatar göteborgare i a f. Däremot finns det ju en hel del göteborgare som inte gillar Stockholm/stockholmare.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...