Skalman skrev:Ungefär som här - här hör man mest skit om Stockholmare.
Jorrd skrev:Här spekuleras det vilt. 80% av all statistik hörd på gatan är påhittad, ungarna i Skåne är knappast dummare än de i stockholm!
Knark? Må hända att det förs in via Malmö men vart tror du det tar vägen sen? Rika Lidingöbor och övrigt "fint folk" är de som kan lägga mest pengar på sånt smörj och därför heta kunder.
Glöm inte heller att Malmö är Sveriges kontakt med övriga Europa, Stockholm har Finland sen är det inte mycket mer än Sibirisk tundra.
Finns för och nackdelar överallt! Ser man alltid negativt på alla andra platser än "hemma" så kan man aldrig vänja sig.
Villee skrev:Hörd på gatan... hört på nyheterna men men... Ungarna i Skåne nej, men ungarna i just Malmö med Rosengård osv som har flest obehöriga till gymnasiet och högskolor med mera. Knark, ja inte är det Lidingö iaf, då jag personligen vet att knark är relativt ovanligt på ön. Malmö är inte sveriges kontakt med Europa, Helsingborg möjligtvis Stockholm har Finland men så har vi flygplats också som hjälper till när vi vill till Bryssel med mera. Jag ser inte negativt på alla andra platser men just Malmö.
Här finns dessutom på tok för många babblande tonårspojkar som saknar motorcykel.Villee skrev:Varför skulle man vilja flytta till Malmö?! Flytta till Köpenhamn, Svalöv eller vart som helst men det du snackar om är ju bara för pizzabagare och ghettoister :kocko
Skalman skrev:Det är bara Helsingborg som tycker Helsingborg är Sveriges kontakt med Europa... de lider av mindervärdeskomplex
När vi nu talar om Rosengård, varför inte nämna Botkyrka, Alvik, Rinkeby etc? Skillnaden mellan knark i Stockholm och knark i Malmö är att i Malmö är det bara ghettokidsen som knarkar, medan i Stockholm är det ghettokidsen OCH det bortskämda bratpacket som knarkar.
Bingo skrev:Här finns dessutom på tok för många babblande tonårspojkar som saknar motorcykel.
Villee skrev:Visst finns det fler ghetton i sthlm då det är större stad men det jag säger är att de är inte 'lika farliga' ghetton och brattpacket i Sthlm knarkar inte.
Jorrd skrev:Farligt är det bara ifall du visar upp ett sätt/attityd som säger "Jag är störst bäst och vackrast" går och spänner dig konstant eller är måttligt dryg/otrevlig. Streetsmart tror jag det kallas.
Nej det finns inga brats som knarkar i Stockholm, det vet alla att det bara är vi Skåningar, framförallt Malmöbor som knarkar
Villee skrev:Jag råkar bo i brattghetto och vet att det extremt sällsynt med droger i dessa områden. Det enda som funnits här var hasch som dök upp i ett av rikemansförorten men sen grep de killen och nu finns det åter inget.
abstruse skrev:Förvånar mig om du hittar hasch men inte kokain i "brattghettot", som du kallar det.
Villee skrev:Visst finns det fler ghetton i sthlm då det är större stad men det jag säger är att de är inte 'lika farliga' ghetton och brattpacket i Sthlm knarkar inte.
Villee skrev:Må så vara, men det kokain finns här inte
abstruse skrev:Visst, vi säger väl det.
Snarare är det så att stockholmare inte bryr sig så mycket om övriga landet. Ingen jag känner hatar göteborgare i a f. Däremot finns det ju en hel del göteborgare som inte gillar Stockholm/stockholmare.Villee skrev:Jo fast sthlmare i allmänhet hatar mest Göteborgare vad jag vet, och ändå är det Malmö man hör mest skit om på nyheterna som ändå har några källor så...
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |