Flytta till uppsala

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
hallå där uppsalabor!

börjar förmodligen plugga i uppsala nu i augusti och tänkte försöka ta med hojen upp för att köra lite sista månaderna på säsongen..någon som har plats eller behöver någon att dela sitt garage med? eller några tips på hur jag kan förvara den då jag antagligen komemr bo i en studentlägenhet kring rackarberget, gamla studentstaden. eventuellt någon klubb som behöver medlemar med garageplats ? allt av intresse!

ses på stan:banana

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Välkommen!

Jag bor själv i triangeln (granne med rackarberget) och det finns garage att hyra via nationerna. Jag hyr med en kompis ett varmgarage med el via norrlands nation för 3-350 kr/månad. Så kolla med den nation du tillhör om de har garage för uthyrning :)

Lycka till!

//Robin

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
Välkommen!

Jag bor själv i triangeln (granne med rackarberget) och det finns garage att hyra via nationerna. Jag hyr med en kompis ett varmgarage med el via norrlands nation för 3-350 kr/månad. Så kolla med den nation du tillhör om de har garage för uthyrning :)

Lycka till!

//Robin

tjena rob!

ah okey, då finns det möjligheter iallafall! vet inte ritkgit vilken nation man kommer tillhöra, det mest naturliga är väl kanske att ta där man kommer ifrån jag vet itne riktgit hur det där fungerar.. har dom garage inne i närheten eller msåte ni typ åka buss i en kvart för att komma till garaget? och är det garage som bara ni har tillgång till elelr är det radhusgarage,p-hus?

tack för svaret!:)

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Det spelar ingen roll vilken nation du tillhör. Det är mer ett strategiskt val. Välj den nation som kan erbjuda dig tak över huvudet samt garage :) Norrlands nation har en hel del garage (av dom som vi hyr av). Så ring runt till nationerna och fråga!

Vårat garage ligger 100 m från där vi bor, så det är ett riktigt guldläge! Vi har egen port och avdelat från de andra eller hur man nu ska förklara. Men ingen annan kommer åt vårt garage om de inte bryter sig in! Det är garage som ligger under husen, bottenplan.

HaLLE

Gasa så går de fortare.
Gick med
21 May 2007
Hoj
KTM Superduke 990 -06
Det spelar ingen roll vilken nation du tillhör. Det är mer ett strategiskt val. Välj den nation som kan erbjuda dig tak över huvudet samt garage :) Norrlands nation har en hel del garage (av dom som vi hyr av). Så ring runt till nationerna och fråga!

Vårat garage ligger 100 m från där vi bor, så det är ett riktigt guldläge! Vi har egen port och avdelat från de andra eller hur man nu ska förklara. Men ingen annan kommer åt vårt garage om de inte bryter sig in! Det är garage som ligger under husen, bottenplan.

Robe ska du int sätta ut adressen med vägbeskrivning så att alla hittar till vårat garage, behöriga som obehöriga :tummenupp

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
Robe ska du int sätta ut adressen med vägbeskrivning så att alla hittar till vårat garage, behöriga som obehöriga :tummenupp

haha:D bara lägga ut en fet rävsax och gilrla lite andra MacGyver fällor så är det inge nsom snor.

tack för hjälpen!:tummenupp

Last edited:

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Bmw S1000RR -11
Söker själv också hoj,om det blir att köpa redan i höst eller senast nästa vår vet jag inte...men någon som vet var det skulle finnas mc garage,helst i närheten av salabacke.
Eget eller om man skulle dela med nå andra spelar inte så stor roll :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det fanns ju ett fint garage i Salabacke, men som revs till förmån för ännu fler lägenheter :gnissla Innebar att jag fick sälja av två av cyklarna som stod där. Brf:en hade dock ett speciellt mc-garage där vi hade plats för 6-7 hojar. Kanske fler kan göra samma sak - det gagnar fler medlemmar, än när alla gamlingar ska ha sina bilar ståendes och damma igen i varsitt varmgarage (det är ofta 15-20 års kö-tid till garage i sådana föreningar).

Köper man egen kåk löser sig sådant förstås. Bara att bestämma om man ska ha dubbelgarage eller trippel :) och kanske separat verkstad. Enda nackdelen är att huset i sig normalt tar upp den tid man kunde lägga på hojmekande.

Om någon orkar åka hela 288:an för att ställa in hojen, så har jag plats över i varmgarage eftersom det bara är en knarr kvar i samlingen.

Kuivinen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ZXR -89
Jag är också intresserad av garage i området runt Salabacke, helst den delen av Salabacke som ligger nära Gränby Centrum :) Jag ringde på ett garage förut som ligger mittemellan Salabacksgatan och Vaksalagatan. Han ville ha 600 kr / mån.

Kennya

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2009
Hoj
Yamaha YZF R6 -02
Här har vi en till som är intreserad av garage. Inte nödvändigtvis under vintern men på sommaren vore det kanoon. Bor i Nyby :)

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Bmw S1000RR -11
Jag är också intresserad av garage i området runt Salabacke, helst den delen av Salabacke som ligger nära Gränby Centrum :) Jag ringde på ett garage förut som ligger mittemellan Salabacksgatan och Vaksalagatan. Han ville ha 600 kr / mån.

Det är ju inte alls farligt tycker jag.....den kanske man skulle kunna ha 2 hojar i och dela kostnaden så är den ju nästan gratis :)

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
jag är villig att dela, beronde på vart det ligger. .. hör av er om ni behöver någon att dela med :D

Kuivinen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ZXR -89
Det skulle varit aktuellt för mig med garage om jag hade bytt försäkring, men nu blir det bara ytterligare en utgift. Så jag avvaktar.

Bifogar en länk till var i Salabacke garaget ligger. Jag vet inte exakt vilket av garagen det är, men någonstans i det området. Numret jag ringde: 070 - 81 88 310. Då ville han ha 600 kr / mån. Numret står även skrivet på kortsidan av byggnaden som vätter mot Vaksalagatan.

http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=1&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%20y%3D%226640553%22%20x%3D%221604301%22%3E%3Ct%3EGarage%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

HondaV4

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Hej!

Jag behöver också garage i Uppsala, helst i Flogstaområdet. Jag delar gärna med ngn annan!

Mvh Tomas

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Får man fråga vad ni pluggar (om ni nu pluggar), själv har jag nyss flyttat till sthlm pga studier... men kommer absolut åka till uppsala unför valborg m.m. :tummenupp
Tips på väg i uppsala är den mellan vänge och jumkil ;)... grymt rolig, och så måste ni köra på rörken också!!

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Hoj
Buell xb9s 2003
Får man fråga vad ni pluggar (om ni nu pluggar), själv har jag nyss flyttat till sthlm pga studier... men kommer absolut åka till uppsala unför valborg m.m. :tummenupp
Tips på väg i uppsala är den mellan vänge och jumkil ;)... grymt rolig, och så måste ni köra på rörken också!!

självhar jag börjat plugga till byggingejör.. tackar.,.. kan dock inte åka än för har inget garage här..:va

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
självhar jag börjat plugga till byggingejör.. tackar.,.. kan dock inte åka än för har inget garage här..:va

Härligt, är man på ångström då? Du kanske läser med Emil Johansson som jag läste basåret där med? För min del blev det civilingenjör inom design och produktframtagning, fanns inget liknande i Uppsala så det fick bli sthlm vilket verkar bli jäkligt kul ändå :). Kommer nog vara hemma en del i sommar och då ska det köras för fulla muggar på rörken! :yoparty Lycka till med garageletandet...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0