Åsikter om Gävle och Umeå då?
Ja, bor fortfarande kvar på Åland och har ännu inte kommit något närmare ett beslut kring vart jag ska flytta.
Började mitt i allt fundera på
Gävle och
Umeå.
Blev lite inne på Uppsala ett tag, delvis då för att min bror och en av mina bästa kompisar bor där. Har dock suttit och letat bostad där, och det verkar som Uppsala börjar tro att det är Stockholm. Jisses! För en så pass liten stad som Uppsala ändå är tycker jag priserna var hemska, så då blev jag lite avskräckt och började leta vidare.
Har ju mina "rötter" i Umeå på sätt och vis då jag är född där, och Umeå verkar ju i övrigt vara en fin stad med ett fint läge. Bostadspriserna är inte så tokiga, och det finns säkerligen gott om relativt öde vägar att busa runt på med motarden om man är på det humöret.
Sen gick mina ögon neråt längs kusten, och landade på Gävle. En annan stad med fint läge, lagomt mycket folk, och på bostadsfronten ser det ganska schysst ut tycker jag. Ligger ju inte så hemskt långt bort från de lite mer bebodda delarna av Sverige heller, ifall man skulle råka känna sig ensam.
Har någon några åsikter kring dessa två orter då?
Feedbacken jag fick kring mina föregående förslag var väldigt bra, och jag hoppas att ni inte har slut på saker att säga.
..förresten, det är ju Sporthoj.com jag skriver på... Aldrig att ni skulle ha slut på saker att säga!