Flyttfirma, vad kan det kosta att anlita?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vad brukar det kosta att anlita en flyttfirma? Den enda riktiga möbeln jag ska flytta är nog min säng, resten kanske jag bär ut i soprummet. Sen är det väl tv, dator, stereo och en massa smågrejer.
Det ska flyttas kanske 2 kilometer. Problemet är att min bil blev ju stulen så jag har ingen bil med kula och alla jag känner här nere är fattiga studenter som inte har någon bil.
Jag kan låna min mammas bil men då måste jag åka tåg 30 mil, köra bil 30 mil, flytta 2 km, köra bil 30 mil, åka tåg 30 mil. Kommer gå på drygt 900kr i färdkostnader plus ungefär 15 timmar av fruktansvärd ångest mellan älvsbyn och umeå då det är en helt vansinnigt tråkig sträcka.

Så vad tror ni det kan kosta? Nån som har någon erfarenhet? Tar de betalt per timma eller? Borde ju fan inte ta lång tid att flytta mina grejer.

Inte att förglömma att jag har en hel del att göra i skolan så jag har egentligen inte tid att slösa ett dygn på att köra bil.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Kan bara instämma med Mikke. Det kostar att anlita en firma. Hyr en minibuss istället och inkassera lite tjänster från polare.

Suset

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Har ingen, än!
det brukar gå på ett par tusen för ett par timmar... kollade själv upp det för ett tag sedan... utnyttja polarna istället o hyr en bil från statoil.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det borde finnas någon på forumet som har bil, hur bråttom har du?

EDIT: För när du skriver "alla jag känner här nere" antar jag att det inte är i Umeå du befinner dig?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det borde finnas någon på forumet som har bil, hur bråttom har du?

EDIT: För när du skriver "alla jag känner här nere" antar jag att det inte är i Umeå du befinner dig?

Umeå är här nere :fakta

Hur som helst var det rätt schysst pris på de där lastbilarna som länkades. Frågan är bara om de har såna lastbilar på nått ok här? Jag har bara sett de här miniatyrbilarna som kostar 299kr per dygn.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Umeå är här nere :fakta

Hur som helst var det rätt schysst pris på de där lastbilarna som länkades. Frågan är bara om de har såna lastbilar på nått ok här? Jag har bara sett de här miniatyrbilarna som kostar 299kr per dygn.

Är det i Umeå har jag bil med kula, tillgång till pickis, och eventuellt firmans skåpbil...

Annars har OK parkvägen stora bilar till uthyrning.

Annars har du ju hela Umeå-forumet att fråga efter en skåpbil i, det finns säkert flera som har tillgång till det.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...