Fmck

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
anja skrev:
fmck kör jawor och husqvarnor och jag tänker aldrig mer varken köra husqvarna eller jawa. speciellt idioten som gjorde jawa-upphandlingen borde hamna i fängelse. helst i ett tjeckiskt sådant.

Haha, ja det har ju hänt lite på 25 år också. Prova en Husqvarna som är lite, lite yngre så får du se :lol

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
ft skrev:
Ses i en skog någonstans snart då! :)

Skulle inte du ha sökt dig till flyget istället? :7peta :hihi

Hva 258 är riktigt annorlunda att köra, det känns skitskumt med automat när man inte kan välja själv vad som ska hända. Dessutom var det riktigt jobbig i garagevändningen, man kan ju inte slira på kopplingen :huvet Min hade digital koppling, dvs bara två lägen, det blev mycket lättare med en annan hoj!
I min pluton var det ingen mc-förare som inte lämnade in minst en skadeanmälan... :hihi

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Hoztic skrev:
Skulle inte du ha sökt dig till flyget istället? :7peta :hihi

Hva 258 är riktigt annorlunda att köra, det känns skitskumt med automat när man inte kan välja själv vad som ska hända. Dessutom var det riktigt jobbig i garagevändningen, man kan ju inte slira på kopplingen :huvet Min hade digital koppling, dvs bara två lägen, det blev mycket lättare med en annan hoj!
I min pluton var det ingen mc-förare som inte lämnade in minst en skadeanmälan... :hihi

Haha, varför välja? Man kan flygnörda OCH köra hoj!

Det tog ett tag att vänja sig vid automaten, framförallt i terrängen! Och jo, de är verkligen individer. Körde långmarsch i somras på en som hade dålig fyra. Minsta lilla pådrag och den trillade ner i trean. Snacka om att yla fram längs landsvägarna och vänta på motorraset... i skogen kör jag med kängurugas, bwöpp, bwöpp, bwöpp mellan tallstammarna så det är snurr på metallen. :)

Hjälpte inte att fila backarna med den kopplingen? Skumt.

För de som inte vet är det underbart egna hojar. Tryckolja i transmissionen, för då fungerar den bäst. Gissa vad man fyller i gafflarna? Just det, transmissionsolja...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
ft skrev:
Haha, varför välja? Man kan flygnörda OCH köra hoj!

Det tog ett tag att vänja sig vid automaten, framförallt i terrängen! Och jo, de är verkligen individer. Körde långmarsch i somras på en som hade dålig fyra. Minsta lilla pådrag och den trillade ner i trean. Snacka om att yla fram längs landsvägarna och vänta på motorraset... i skogen kör jag med kängurugas, bwöpp, bwöpp, bwöpp mellan tallstammarna så det är snurr på metallen. :)

Hjälpte inte att fila backarna med den kopplingen? Skumt.

För de som inte vet är det underbart egna hojar. Tryckolja i transmissionen, för då fungerar den bäst. Gissa vad man fyller i gafflarna? Just det, transmissionsolja...

Hehe, så sant iofs, jag är ju likadann trots allt! :)

Det var aldrig aktuellt att justera in kopplingarna, det var smällar man fick ta helt enkelt. Däremot hade vi nån trimmad hoj, från Spader Knekt (eller vad nu uppvisningsgruppen hette), dom gick det tom att slanga bra med!

Glöm inte att dom har 20hk, drar förhållandevis mycket soppa och toppar 120... Men dom tål en hel del stryk å andra sidan! :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0