Folk dör ju för faen?!!

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
En sak i det här sorgliga jag har märkt är att folk säger "Han/hon dog när han/hon körde hoj så nu säljer jag och ska aldrig mer köra".

Om jag skulle köra ihjäl mig skull jag inte vilja att andra lägger ner en verksamhet de älskar bara för det. Det finns mycket värre sätt att kila vidare på än att göra det när man gör något man älskar.

På något sätt tycker jag att det skulle kännas bättre att knaka av glad än förbannad och med diskmedel upp till armbågarna.

Säg det till tjejen som låg under dig, eller polaren på hojen bakom när du dog. Det är nog inte lika lätt för dem...

Men men, jag håller med dig och ditt resonemang :krama
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Hur fort kör ni på gruppkörningarna ?

Är det 2 ggr skyltat eller 3 ggr skyltat vi pratar om?

Bor vid en 70 sträcka och många som drar förbi ligger nog mellan 3 och 4 ggr skyltat på rakan här utanför.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Säg det till tjejen som låg under dig, eller polaren på hojen bakom när du dog. Det är nog inte lika lätt för dem...

Men men, jag håller med dig och ditt resonemang :krama

Men då ska det inte rökas, ätas fet mat, tränas kondition wattäver, är-det-verkligen-värt-din-familjs-eventuella-lidande-att-du-är-lycklig-nu?

Bättre-att-du-är-melankolisk-i-90-år

:banana
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Krock med rådjur idag

Har inte läst hela tråden, men har följande funderingar.

Idag hade jag tänkt åka till Norrtälje med några kompisar. Det blev inte så.

Efter ca 1 km på min lilla väg här på vischan hoppade ett rådjur ut ca 1 m framför mig. Jag åkte bra precis i 50 km. Rådjuret låg och tryckte i ett dike bredvid ett hus. Helt osynligt i det höga gräset.

Facit: Lätt hjärnskakning, 3 stygn på hakan och brutet ben i höger handled och gips upp till armbågen i minst 4 veckor.

Jag åkte över styret och gjorde en nosedive i asfalten. Visiret är helt uppskrapat och intryckt. Hade jag haft en öppen eller öppningsbar hjälm vete fan...

Detta skedde allstå i 50 km/h med full skyddsutrustning.

Man tänker ju på vad som hänt om man vurpat på Essingeleden...

Eller om man träffat rådjuret på en 90 väg!

Jag överväger nu att helt sluta åka på allmänna vägar och enbart åka på bana. Man kan iofs slå sig gul och blå där med men det finns inga djur, inga bilister inget grus och alla åker åt samma håll!
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Apropå idioti mötte jag en galning på bogen idag. Galningen körde om en bil i en skymd kurva varpå jag fick tvärnita och gå åt sidan. Jag blev så förbannad att jag vände för att hänga efter, men det var ju inte så lätt utan livet som insats. Galningen körde sanslöst fort hela bogen och släppte inte på gasen genom tex Ellboda.

Förstår inte hur folk är funtade faktiskt!

Det är inte kul att komma i relativt hög fart och samtidigt möta en MC i ännu högre fart som kör på fel sida av vägen.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top