Folket med miniblikers.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kör med Kellerman Micro. Mattsilver fram på gaffeln och svarta bak.
De är de första blinkers som inte skakat sönder på min hoj tack vare gummileden. Men annars är de väl dyra. Handlade dem för 595:- st har jag för mig :näsblod

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Ja det är sjukt dyrt. Men jag mindes tydligen fel (eller också har de höjt priset sedan jag handlade) för jag gick just in på Bikeshop för att kolla så att jag inte ljög. De kostar nu 695 kr st. Dvs nästan 2800:- för 4 st blinkers...

/J

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Arrow

Arrow miniblinkers köpte jag. Slutsålt överallt i vintras.
12V/21w. Halogen lampor, glödlampa bay9s, nästintill omöjligt att få tag på :va
Behövde inte koppla in nåt motstånd, de blinkar konstigt nog i rätt hastighet ändå / med den normala fördröjningen.

Bifogat

• blinkers_arrow.jpg
    blinkers_arrow.jpg
    7.5 KB · Visningar: 285

wavebender

Kör......
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
BMW-S1KRR , GSXR 750
Arrow miniblinkers köpte jag. Slutsålt överallt i vintras.
12V/21w. Halogen lampor, glödlampa bay9s, nästintill omöjligt att få tag på :va
Behövde inte koppla in nåt motstånd, de blinkar konstigt nog i rätt hastighet ändå / med den normala fördröjningen.

Inte så konstigt när det är en"glödlampa":7peta ....Du har ju inga LED...

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Inte så konstigt när det är en"glödlampa":7peta ....Du har ju inga LED...

nej precis jag ville inte ha LED blinkers, men försäljaren sålde trots det även motstånd (han sa att om jag tog LED skulle det behövas två stycken motstånd *s*), det var så billigt så jag köpte det utifall att det skulle behövas:såjaponken

PS. Förra varianterna av blinkersen var också av glödlampe-modell, och de blinkade alldeles för snabbt UTAN motstånd . ..Skitsamma It´s history! DS.

Last edited:

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
När vi är inne på E-märkt och miniblikers.
Köpte dessa (Artnr: 69-5896) på touring.se Små och mycket billiga.
Frågan är: Dem är märkta med "(E-9)" är dom e-märkta då? Har svårt att tro att de är godkända men men...
// Linus
Nu vill jag inte låta som en :mattias men blinkers har man för att det ska SYNAS åt vilket håll man tänker sig. Dom där är verkligen jättedåliga på att synas. Mitt råd är att du köper Diodblinkers, dom syns bra även om de är små till formatet:tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
här är min dock lite vissna... kostade 120 för båda, på nån mc firma i skåne

Bifogat

• jjjjjjjjjjjjjjjj.JPG
    jjjjjjjjjjjjjjjj.JPG
    87.7 KB · Visningar: 143

Dark_Messenger

Guest
Har kellerman. Kanske lite dyrare men jävligt smutta och godkända också. Har aldrig haft problem med dem. Små och snygga.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag kör med Kellerman Micro. Mattsilver fram på gaffeln och svarta bak.
De är de första blinkers som inte skakat sönder på min hoj tack vare gummileden. Men annars är de väl dyra. Handlade dem för 595:- st har jag för mig :näsblod
Det är ju skitbra att dom har en gummifot,tyvärr så bytade lampor 2ggr förra säsongenHan som sålde dessa till mej påstog att dom hade haft kvaliteförsämringar på denna lampa(och inte fick några lev..).Hittade lellesmc för att få en ny lampa..........men ialf så hittade jag en vanlig billampa som jag fick slipa på(nu var goda råd dyra),hojjen skulle besiktias...Jag har nu nya lampor i mina kellerman,räkna med en sådär 60´100:-st,Förresten den lampan jag beställde på lellemc kom ett par månader efter hehe

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Hej
Men de Kellerman Micro jag har är LED-blinkers. Hade de haft glödlampor hade de fått bytas i ett på min hoj.
Grejen med gummileden är att den förhindar att hela blinkersen går av av utmattning så att den hänger i kablarna när man kommer hem.

/Good vibrations

Det är ju skitbra att dom har en gummifot,tyvärr så bytade lampor 2ggr förra säsongenHan som sålde dessa till mej påstog att dom hade haft kvaliteförsämringar på denna lampa(och inte fick några lev..).Hittade lellesmc för att få en ny lampa..........men ialf så hittade jag en vanlig billampa som jag fick slipa på(nu var goda råd dyra),hojjen skulle besiktias...Jag har nu nya lampor i mina kellerman,räkna med en sådär 60´100:-st,Förresten den lampan jag beställde på lellemc kom ett par månader efter hehe

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Köpte dessa på Carlbarks i Kumla för 500kr/paret:tummenupp

Edit: Det är LED och de blinkar 100ggr tydligare än orginal blafforna:fakta

Bifogat

• DSC000107.JPG
    DSC000107.JPG
    27.1 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...