Folksam höjde premien 20 %

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Folksam är snuskigt billiga för mig, i förhållande till vad andra bolag är. Min XT går på ~1800:- halv/helår. Född -81, körkort sedan augusti -04, boendes på landsbyggden. Praktiskt sett alla sporthojar, äldre än -98, skulle gå på 6000 i halv/helår, eller drygt 12000:- hel/helår för mig och jag är förvånad måste jag säga.

Än mer förvånad är jag över att de höjde min premie 200 spänn från förra året. Med SMC-rabatten ligger jag ändå nästan 100 spänn dyrare än förra året.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Eskilsson skrev:
Folksam höjde min premie med 20 % från förra året :huvet
Och det ända som har hänt är att hojjen är ett år äldre. :va

Jävla idioter.

Tråkigt att höra med det verkar som du får betala min säkning med 40%, jag byter dock gärna premie med någon som går med på att vara 30 i mitt ställe? :D

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Vill bara berätta att jag tänker fylla 25 nu och samtidigt flytta från sthlm, till zon 12 typ :arsele

Försäkringsbolagen kommer betala mig för att jag ska försäkra saker hos dem, så billigt kommer det bli. :lol

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Maria1980 skrev:
Men det är bara att bita ihop & dra ner på andra utgifter. Smakar det så kostar det heter det ju. Jag åker hellre hoj än köper nåt plagg som bara samlar damm i garderoben.

:)

Duktig flicka, ovanligt bra inställning för en kvinna! Du kanske t.o.m skulle låta din kille köpa ett helsystem istället för den där nya diskmaskinen ni behöver? :D

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...