Ett mail till SMC som kommer att kontakta Folksam. Jag hoppas att de där jävla bolaget tappar varenda förbannade kund.
Hej jag tänkte ni kunde få en artikel eller liknande ang folksams beteende mot sina kunder med avställningsbar försäkring!
Det hela började 2009 när jag tog mitt mc kort, som student var Folksam det enda alternativet för mig att försäkra och då deras avställnings bara försäkring. Åren gick och jag bytt hoj och detta funkade klanderfritt. 2014 köpte jag hus och bil, även dessa tecknades försäkring via Folksam! Juli 2014 börjar det! När ja skall ställa på via den då funktionen i transportstyrelsen app, kan ja inte detta?! Givetvis stressad och jag skulle besöka min far som fyllde 65år. Ringde Folksam och frågade vad som händer?! Fick till svar att du är inte försäkrad.. Va?! Tänkte jag, ni drar ju pengar för mig varje månad? Märkligt.. Stressad som jag var så bad ja damen fixa en försäkring för ja har inte tid, min far fyllde ju som sagt 65.. Det gick ett tag så kom detta igen?! Ringde till Folksam och frågade, "vad är det som händer?" Nä vi har inte den försäkringen längre?!? OKEJ. Tackar och lägger på, 5sek senare ser ja den avställningsbara försäkringen på deras hemsida och ringer upp igen!! Denna gången talar ja med en Evelina, (nu börjar ja bli lite upprörd..) "ja men vingar den försäkringen, den kostar XXXX kr/mån" va bra, jag vill ha den försäkringen!! "Vänta lite säger Evelina, du får inte ha den, du har en betalningsanmärkning!" Va säger du frågar ja? Jag har ingen betalnings anmärkning (de kan heller inte se det)! Hade precis fått hem kredit upplysning från viasat.. Inga problem med ekonomin här inte. Nu är jag arg och indrar va fan dem håller på med.. Hon kunde inte svara på det och blev otrevlig och anklagade mig för felaktiga saker.. Detta var på söndag, gissa om jag hade ork och lust att köra hoj den dagen.. Nej! På måndag morgon ringde ja Folksam igen! Fick då höra att jag hade missbrukat deras avställning bara försäkring, va? Kan man missbruka en försäkring där säljarna proklamerar att ENDAST ha den påställd de dagar man kör?!?!!? Fick tillslut tag på personen som hade satt stopp för mitt brukande av deras försäkring, inte ens hade karln mage att ringa och varna mig utan BARA satt stopp. Så jävla dålig stil, jag har bil hus och hoj hos er? Vad är detta för kundbemötande?!? Folksam=kund ägt, jo tjena! Flyttade alla fordon och hus till Länsförsäkringar.
Nu har min sambo köpt hoj och hon kör inte så mycket, så hon tecknade Folksam avställningsbar, vid samtalet frågade jag (berättade även vad "folk" råkat utför med deras försäkring) finns det något antal Max ggr per år som man kan ställa av? "Nej det tror ja inte, skall kolla" tiden går och jag får en röst i andra änden igen, "nej det är bara köra på finns INGA MAX GGR PER ÅR) vad bra tänkte ja, hycklare... Så nu idag, nu händer samma historia. Min sambo har alltså stallet av och på för mycket under denna varma torra vår..
Jag vill verkligen att detta uppmärksammas, det är förnedrande att stressa hem för att åka och bes hennes hoj och jag kan inte ställa på den. Jag hade köpt om karln hade ringt upp mig och förklarat läget, du ställer på/av för ofta. Men inte ens det?! Fruktansvärt illa skött och det verkar inte hända något! Jag gjorde en tråd om detta och skickade till deras kundtjänst hur jag hade blivit bemött av Evelina och hennes kollegor. Fick tillbaka "..." I malet av deras kundtjänst. Service inriktat bolag?
Ni får gärna ringa och publicera detta då jag önskar att någon lyfter frågan för alla hänger inte på sporthoj.com!
För övrigt tack allt bra ni gör för det svenska mc-kollektivet
Med vänlig hälsning, Kristoffer Lundgren