Ford C-Max flexifuel med startproblem.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag förstod inte problemet. Tycker du den går för länge på startmotorn? Eller är det nått ljud jag inte hör?

Tycker det låter som vilken bil som hellst när man startar. Vissa går lite fler varv på starten, andra färre.
Dagens bilar verkar gå lite fler varv innan den startar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Byt till ett civiliserat bilmärke.
Undvik automatmackar.
En bekant äger en större Statoilmack (partisk) och enligt honom händer det att de hittar felaktigheter i proverna på bensinen/dieseln/spriten.
På automatmackar är det ingen som kollar.
Jag misstänker därför att leverantören är nogrannare med bränslet till bemannade tappstationer:foliehatt

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har over 10års tid tankat på Jet. Kört 4-6k mil per år och aldrig haft problem med bränsle.
Nu senaste 3åren har jag bara kört statoil pga företagskortet är där.
Rätt ofta ser man en statoil lastbil stå och fylla Jet tankarna. Så det är nog samma låga kvalite på bränslet I hela landet.

sportbike

mad
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Jag har over 10års tid tankat på Jet. Kört 4-6k mil per år och aldrig haft problem med bränsle.
Rätt ofta ser man en statoil lastbil stå och fylla Jet tankarna. Så det är nog samma låga kvalite på bränslet I hela landet.

Ja, jag tycker också att det verkar mysko, kan det vara bristande hygien i Jets tankar tro?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag förstod inte problemet. Tycker du den går för länge på startmotorn? Eller är det nått ljud jag inte hör?

Tycker det låter som vilken bil som hellst när man startar. Vissa går lite fler varv på starten, andra färre.
Dagens bilar verkar gå lite fler varv innan den startar.

Andra klippet tycker jag den liksom rister igång lite. Svårt att förklara. Jag var tveksam om en så pass ny bil skulle gå på starten lite också eller om den skulle kika igång direkt.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ja, jag tycker också att det verkar mysko, kan det vara bristande hygien i Jets tankar tro?

Har nog inget med Jet att göra.
Små landsortsmackar dom som dör ut en efter en kan har problem med bristande hygien.
När jag körde mopeden på E85 så tankade jag på OkQ8, där fick jag upp en brun sörja som knappast var ok att kallas bränsle. Det var Okq8 I Väsby, en ganska välbesökt mack.
Så jag gjorde det enda rätta och tömde sörjan I bilen... Och handla ny E85 på Jet brevid.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Andra klippet tycker jag den liksom rister igång lite. Svårt att förklara. Jag var tveksam om en så pass ny bil skulle gå på starten lite också eller om den skulle kika igång direkt.

Svårt och höra, försökte lyssna men jag hör inget konstigt.
Hur det låter I verkligheten kan vara en annan sak. Du som vet hur den låter kanske hör ljudet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Men på statoilmacken upptäcker de eventuella fel (om de sköter sitt jobb).

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
alla "etanol" eller "flexifuel" bilar e fan bara skit och problem ovavsett märke , oavsett om man bara kör på bensa eller sprit
nä dumpa flexiskiten och köp en enbränslebil e mitt tips

Så sant som det är sagt. Skitbilar rent ut sagt. Jag har en bajs-saab, en 9-5 biopower. Drar 1.1l/mil på bensin och nästan 1,5 på spriten. När tjejen kör, nån deciliter mindre när jag kör då hon inte kan köra automat...
Men det är inte en ok förbrukning och mycket av det bara för att den ska fungera bra på båda bränslena.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO