Ford Transit på Nüburgring

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ford Transit på Nürburgring

Yepp en Transit som kör om hojjar på ringen ;)

[YOUTUBE-ID]Lg4a1rc4Xjk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har kört 10 minuters repor med både hoj och bil, den banan är inte lätta att lära sig, tips till den som åker ner är att inte klocka sig utan att ha kul istället, ringen biter lätt tillbaks till den som ger attack och många stryker med varje år.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
.. ringen biter lätt tillbaks till den som ger attack och många stryker med varje år.

Jaså? Hur många handlar det om?

Jag vet ju att avåkningszonerna är under all kritik på ett par ställen men är det så illa att folk stryker med i antal varje år?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
"gasa, gasa!!!" :D Jag förstår fullständigt frustrationen - har själv haft en undermotoriserad Transit och maken till dålig väghållning (understyr gärna, ända tills det smäller till och bakvagnen seglar förbi istället) och brist på klipp i motorn får man leta efter. Det gäller att hålla farten uppe när man väl har kommit dit.

Friskt kört! :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Jag vet ju att avåkningszonerna är under all kritik på ett par ställen men är det så illa att folk stryker med i antal varje år?
Ja så illa är det, det går åt ett par hojåkare varje år, här är en bra artikel att läsa INNAN man kör ner på hoj och tror sig vara odödlig.

http://www.nurburgring.org.uk/beginners.html

http://www.nurburgring.org.uk/accidentproc.html

http://www.nurburgring.org.uk/warning.html

Sist jag körde på ringen var 2006 och då med sportbil, jag har lovat mig själv att aldrig mer köra hoj på ringen eftersom risken att skadas allvarligt eller att dö där är överhängande oavsett hur säker man känner sig.

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Är hon gift? Annars ska jag nog lägga in en stöt.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Är hon gift? Annars ska jag nog lägga in en stöt.

fatta paff man blir när man ligger å kämpar med hojjen å kört ifrån några sportbilar å så kommer en satans Ford Transit å bombar om på yttern.. snacka om rövknullad.. :brinnerup

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05

Var nere 2002 och ägaren till hotellet vi bodde på hävdade att det var ett dödsfall i veckan på Ringen. Vet inte om det stämmer men det är väldigt vanligt med allvarliga olyckor.
Apropå dödsfall har jag för mig att det endast är de som avlider på banan som kommer med i den officiella statistiken. Dör man i helikoptern eller på sjukan räknas man inte som död på Ringen. Om detta är korrekt så kan man utan vidare anta att de verkliga dödssiffrorna är betydligt högre än de officiella som inte är direkt låga.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Var nere 2002 och ägaren till hotellet vi bodde på hävdade att det var ett dödsfall i veckan på Ringen. Vet inte om det stämmer men det är väldigt vanligt med allvarliga olyckor.
Apropå dödsfall har jag för mig att det endast är de som avlider på banan som kommer med i den officiella statistiken. Dör man i helikoptern eller på sjukan räknas man inte som död på Ringen. Om detta är korrekt så kan man utan vidare anta att de verkliga dödssiffrorna är betydligt högre än de officiella som inte är direkt låga.

Åfan. Har alltid vetat att ringen är speciell men aldrig trott att så många får sätta livet till där.

Idiotiskt av ägarna (kommunen?) som inte förbättrar eller sätter stopp för det.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Åfan. Har alltid vetat att ringen är speciell men aldrig trott att så många får sätta livet till där.

I länken GSXR1100R skickade med stod det mellan 3-12 liv per år vilket är avsevärd skillnad mot ett dödsfall per vecka. Att dödsfall räknas olika om personen avlider på plats eller i ambulansen låter mer som en skröna men visst är även 3-12 liv mycket när det handlar om lekplats för vuxna...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Mycket har förbättrats under åren (byggd på 20-talet) men det är inte lätt då den ringlar sig efter bergssidor. Det är också det underbara med banan att den är dragen som den är. Högsta nivån på tävling (F1, MotoGP) är inte tillåten där sedan länge men för övriga är det högst frivilligt om man vill utsätta sig för risken eller inte. Det är en enkelriktad väg helt enkelt och i Tyskland omyndigförklarar man inte folk på samma sätt som här hemma. Tack och lov för det. :)

Last edited:

Gixxerforever

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Vill åka ringen men är nog för feg.... Vill leva ett tag till...

Kompisen var nere tre dagar och under den tiden dog fyra killar på hoj...

Klabbharpan

Skitsnack MC
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
:backontop :tungan

Så ska en Transit köras :tummenupp
Här hemma i Sverige tycker jag de oftast fis-körs och ligger i vägen

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
fatta paff man blir när man ligger å kämpar med hojjen å kört ifrån några sportbilar å så kommer en satans Ford Transit å bombar om på yttern.. snacka om rövknullad.. :brinnerup

:D :brynad :såjaponken

Grabbar med porchar försöker komma under 10 minuter!!!! :skrattaåt :hoppskrat :hihi

När en Transit ligger 8 sekunder ifrån "drömgränsen" så borde man börja fundera på vad man gör för fel....

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning