Ja jeflar vilken morot man är för dig
Kul att bli kallad för duktig rääääserförare när man själv tog licens 2014 och körde två race, TACK!
Jag tror att KTM gudarna kommer att utföra karma på dig eftersom du pruttar omkring på en Honda nu
En öl efter sistaträningen eller tävling är viktigt för att få vitaminer och återställa vätskebalansen - det vet väl alla?
Jag ser mycket fram emot säsongen 2016 även fast jag nu har fått diskbråcket från helvetet, med ett väldigt strulande högerben som följd.
Bifogar en bild som kommer att vara frustrerande för dig 2016. Häcken på en tjockmotard på 990 kubik med en 47-årig gråhårig adhd gubbe som ryttare
View attachment 425631
wtf, superduke fanatikern ska gå över till rookie1000. grymt. va speedster klassen för amatörigt eller? lycka till i R1000
Picman heter de, engelsk team som fotade allt på Bikeweek i somras.
Du kan få en bild till så kapar jag Rickards tråd lite mer
View attachment 425634
Om du vill så kan jag meddela att varken mina knän eller min axel är 100% hela heller Du får gärna maila den där bilden utan att den har blivit komprimerad, så ska du få se vad jag ska göra med den
Du kommer få gott om utrymme i tråden under säsongen som kommer Jag kommer lägga upp varenda bild där jag är framför dig här
Men som sagt, maila gärna över bilden i full storlek Vad jag ska göra får bli en hemlis tills du får se resultatet.
Äsch, du kommer göra sånt där altare hemma i din lägenhet och sprida ut bilder på mig på väggen där du kör voodoonålar å sånt.
Bilderna finns ju på FB, sök själv vet ja
18kg/mm, 185mm fjäderlängd.
lbs har wilbers nog inte ens en konverteringstabell för, Tyskar som de är!
Enligt Patrik Marklund ändrades reglementet inför sista helgen för att jag redan där skulle kunna köra i Rookie 1000. Han ringde personligen upp mig och meddelade informationen om det så jag är rätt säker på att hojen är tillåten
Hej,
ställde frågan till SVEMO eftersom man själv sitter och funderar på nästa säsong och behöver ha besked och inte gissningar. Fick detta till svar:
"Hej det ska inte gå att köra med en 1290 I rookie 1000 endast I speedster
Maxgränsen är 1200cc 2cyl i både rookie och i superbike.
Mvh niclas wärlander förbundstekniker svemo"
Det är kanske inte hugget i sten men isf är det nog dags att ta upp det med SVEMO med en gång..
Intressant! Då ska jag ta upp det med Marklund tack!
Grymt, tack för att ha rätat ut det frågetecknet. Finns det något vettigt sätt jag kan få reda på vilken vikt jag bör ligga på för att få fjädern att fungera optimalt?
Förhoppningsvis fick du en fjäderkonstant som passar din vikt, användningsområde och personliga smak någotsånär när du beställde nytt fjäderben. Nästa steg blir att mäta in häng och justera förspänning vilket ger en god indikation på hur du hamnat. Ser det bra ut är det provkörning och finjustering som gäller, om inte blir det fjäderbyte eller justering av förarvikten.
När man beställer en dämpare så får man fylla i ett formulär. Det som företaget Je68 valde var (det fetmarkade):
Terrain: Track / Road&Track
Weight: 75-85kg (jag sa att jag kommer väga 82-83kg)
Riding style: Championship / Private
Men eftersom exakt noll och inga papper har medföljt bakdämparen, inte ens siffrorna på hur den är grundinställd, så vill jag helst ta reda på det själv när inte ens WP kan hjälpa till med den mest grundläggande informationen
Jag är lite osäker på om de faktiskt menar ens egna vikt utan utrustning, som jag har trott hela tiden eftersom det står Your Weight. Det enda rimliga borde väl vara att man utgår från faktiska vikten med all utrustning. Och då läggs ju typ 10kg på.
Jag vill inte skriva det men vad var det xxx xx.
Alla dämpare duger till våran nivå, Det som är det viktiga är supporten och hjälpen.
Haha jag vet, din kommentar dök upp i huvudet ganska omgående Men en sån låg nivå kunde jag (eller je68) liksom inte ens tänka mig. Je68 jobbar dock på att få hem papper och de är minst lika förvånade som jag. Jonte var nere i Österrike veckan efteråt och passade på att ta upp detta. Svaret de gav var väl inte direkt tillfredsställande men de "jobbar på det".
Je68 är grymma, och Funbike kan serva dämparen. Så det är fortfarande två stora plus! Och dessutom så är den här ställbar i höjdled. Grundinställningen var ju bara att räkna ut själv men man blir ju lite osäker på om allting sköts korrekt när de inte ens kan ge det nedprintat på papper.
Fjädring är svartkonst, Det är djävulens gåva till roadracing sporten. Att ens tro att man har en aning är bara självbedrägeri.
Vad innebär grundinställning?
Grundinställning för vad och i kombination med vilka andra komponenter?
I min mening har du kastat en stor påse med pengar i sjön.
Du har en djävligt kompetent bakdämpare men ingen som kan ställa in den efter dig och din cykels förutsättningar och dom däck du kommer åka på.
Troligtvis en grundinställning baserat på de parametrar man angav såklart. Givetvis är fjädring ingen svartkonst, man behöver "bara" lära sig det. Och även om man inte blir en fjädringsguru så är jag säker på att man kan komma ganska långt själv genom att gå efter hur bakdäcket ser ut och genom trail & error.
Skulle jag ha köpt en Öhlinare men inte hyrt in någon som ställer in den åt mig på banan hade det varit lika mycket pengar i sjön.
Nja med vissa fabrikat ingår service och support on track.
Sedan kan väl inte den som sålt dämparen till dig veta vilket däckfabrikat du tänkt köra på, Vad för gaffel du har och vilken körstil du åker med o.s.v
Men jag är inte den som är den, Överbevisa mig gärna
Tur man ska åka Rookie600 å inte behöver justera så mkt eller bli varvad av dig och fundera på om du fått till bakdämparn rätt
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|