forlorat kort!

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
men va fan du va ju uppe på bakhjulet och polisen såg detta:confused:
Det var han väl inte? Det står bara att han körde 82 km/h vad jag kan se.

hur fan kunde jag då åka dit för en sketen power wheelie:va ute vid en öde industrimark
Utfarter längs vägen du wheelade på? Eller så var det bara en polis som sett för många av oss köra som svin, och nu tar varje chans att sätta dit hojåkare? Det finns alla sorter bland dem också, de flesta är trevliga, men en del blir man nästan orolig för att åka dit för även om man inte gjort något.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det var han väl inte? Det står bara att han körde 82 km/h vad jag kan se.

Utfarter längs vägen du wheelade på? Eller så var det bara en polis som sett för många av oss köra som svin, och nu tar varje chans att sätta dit hojåkare? Det finns alla sorter bland dem också, de flesta är trevliga, men en del blir man nästan orolig för att åka dit för även om man inte gjort något.

inga utfarter:näsblod läste om läste rätt, missade, stämmer ju att han inte var uppe med framhjulet, sorry mitt misstag, jo då blir det nog bara 2 månader:tummenupp

Last edited:

njelger

Guest

På Mariedalsvägen i malmö?

Var hände det hela? Jag är ganska mycket På ribersborg och mellan havet och Regementsgatan körs de ordentligt med flera halvdolda gator på ena sidan. På övergångsställena är man lovligt byte (som vanligt i Malmö).

Jag förstår om folk klagar vilket medför att polisen står där.

Last edited:

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Snutarna var snälla o en av dem körde själv hoj men nu hade de redan registrerat skitet så de kunde inte ändra det.

Var hände det hela? Jag är ganska mycket På ribersborg och mellan havet och Regementsgatan körs de ordentligt med flera halvdolda gator på ena sidan. På övergångsställena är man lovligt byte (som vanligt i Malmö).

Ja svängde höger vid Kronprinsen o körde mot havet o blev stoppad i rondellen,så det var den sidan utan några halvdolda gator o inga parkerade bilar, men 50 är 50! Hon stod o sköt inne ifrån buskarna, inte en människa o jag drog på o släppte precis vid cykelöverfarten men då var det för sent. Surt men vad fan. får väl hoppas på att det blir 1 mån med chefens hjälp:tungan , det har ju redan gått 3 dar så det är inte så långt kvar :gnissla

Span7838

Ser bättre ut under......
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Zx9R
Va ute på en tur i Lördags och låg i en lugn 120 på 70 väg (trodde de va 90, missat 70 skyltarna), tittar bak och ser att en blåvit ligger där. Tänkte nu är det kört men efter cirka 1 km lägger de sig på utsidan och körförbi. Vet inte om de inte hann kolla hur fort för ja gick ner till 90 (dock fortfarande 20 över) när ja märkte dem. Måste varit turdag för mig. Eller så va det snälla. :D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Va ute på en tur i Lördags och låg i en lugn 120 på 70 väg (trodde de va 90, missat 70 skyltarna), tittar bak och ser att en blåvit ligger där. Tänkte nu är det kört men efter cirka 1 km lägger de sig på utsidan och körförbi. Vet inte om de inte hann kolla hur fort för ja gick ner till 90 (dock fortfarande 20 över) när ja märkte dem. Måste varit turdag för mig. Eller så va det snälla. :D

ingen som vet, det är ett mysterium! :corn

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

detta hände långt mkt norrut från malmö, ca 18 mil norrut för att vara exakt

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag har varit lite skeptisk kring det där med lasermätningarna. Att dom kan skjuta på 400 meter, träffa rätt osv.

Men efter förra omgången av stunt- och streetkväll på Barkarby har jag inga tvivel längre.

Polisen var där och umgicks och dom hade med lite roliga leksaker. Blandannat en laserpicka som dom berättade allt om, visade upp och till min förvåning lämnade han helt sonika över den till mig.

JAG FICK TESTSKJUTA :)

Och det är faktiskt förvånande vad exakt dom är, och det var inga som helst problem att pricka en MC på 2-300 meters håll. Även om det är två som är nära varandra. Och då är ju jag otränad.

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Väcker tråden igen eftersom jag startade den.
Har nu fått ett beslut o det blev 3 (tre) månaders spärrtid. Ett beslut som jag självklart kommer överklaga om någon här ev kan berätta hur man går tillväga!?
De sket fullständigt i att jag blir av med jobbet vilket jag blir, för 3 månaders ledighet går inte o få ut. 1 mån sem + 1 mån en tjänsteledighet eller hitta på någon annat men säger jag 3 mån till chefen så blir det dörren nästa.

Jag vet även att jag aldrig mer kommer stanna för polisen eller visa mitt körkort, de kan ta sig i arslet, de drar alla över en kant. Varför följa lagen när lagen skiter i dig?:confused:

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
Har nu fått ett beslut o det blev 3 (tre) månaders spärrtid. Ett beslut som jag självklart kommer överklaga om någon här ev kan berätta hur man går tillväga!?
De sket fullständigt i att jag blir av med jobbet vilket jag blir, för 3 månaders ledighet går inte o få ut. 1 mån sem + 1 mån en tjänsteledighet eller hitta på någon annat men säger jag 3 mån till chefen så blir det dörren nästa.

Jag vet även att jag aldrig mer kommer stanna för polisen eller visa mitt körkort, de kan ta sig i arslet, de drar alla över en kant. Varför följa lagen när lagen skiter i dig?:confused:

Fan va synd tjömpis :huvet
Med vem ska jag åka nu då?
Du har mitt nr om det skulle vara nått :pannkyss

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
fan va skumt:va normalpåföljden skall vara 2 månader om man har kört 81-90 km/h på 50-väg, nä som sagt, länsstyrelsen är inte mkt att ha, ibland undrar man om dom har ett bingolottohjul som dom snurrar på måfå för att utdöma straff

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj

men hade du inte kört för fort å brytit mot lagen? då kan du väll inte förvänta dig nått annat häller?

ta sem 1 mån chansa å kör de andra 2 utan KK

Last edited:

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Stanna aldrig. Själv var jag jagad igår men märkte det inte ens. Kompisen körde före och märkte blåljusen (jag tyckte han (kompisen) körde väldigt snabbt) tur att man hängde på.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Kör utan det jävla kortet, vad kan hända ? världen lär knappast gå under.

Det som händer är att du får ett års påbackning av spärrtiden och dessutom ta om körkortet!
Jag vet en som åkte dit för just det ... grov olovlig körning kallas det.

Straffet att slå ner någon på gatan är betydligt lägre ...

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)

Kanske något för Dig nu då?:
www.bandidos-mc.se eller www.hells-angels.se
alternativt www.bikerchurch.nu och då ingår förbön....kanske hjälper mot att åka fast :tungan

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Det som händer är att du får ett års påbackning av spärrtiden och dessutom ta om körkortet!
Jag vet en som åkte dit för just det ... grov olovlig körning kallas det.

Straffet att slå ner någon på gatan är betydligt lägre ...

men risker började ju han redan ta som alla oss andra som kör för fort ibland att bli av med å ta om å hela köret...

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
mmm vet i fan vad man ska göra, vet i fan om man vågar köra utan KK, de va trots allt snutar som jag tror känner igen mig. vet någon vad som händer om de stoppar en o man säger att man glömt plånkan o uppger ett pers.nr. där personen delvis liknar en o har A-kort. :gnissla hur bra kan de gå då???

någon som kan hjälpa mig hur jag skall överklaga skitet? e de lönt?

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
mmm vet i fan vad man ska göra, vet i fan om man vågar köra utan KK, de va trots allt snutar som jag tror känner igen mig. vet någon vad som händer om de stoppar en o man säger att man glömt plånkan o uppger ett pers.nr. där personen delvis liknar en o har A-kort. :gnissla hur bra kan de gå då???

Överklagan ska vara hos länsstyrelsen senast 3 veckor efter att du fått beslutet. De ska sedan skicka det vidare till länsrätten, såvitt jag vet, så om länsstyrelsen förhalar ärendet så kan de "få rätt" även om länsrätten tycker att det räcker med en månad. Skicka därför även kopior på överklagandet till länsrätten så de vet när länsstyrelsen fick ditt överklagande.

Länsstyrelsen och deras handläggare får härja alldeles för fritt! Att först skapa ett samhälle där medborgarna är beroende av sitt kk och sedan dra in det för en försumbar förseelse är som jag ser det rättsvidrigt. Straffet står inte i proportion till förseelsen.
Knuffa omkull en gammal svensk tant och råna henne på pensionen så blir påföljden lägre än det blir för en skattebetalare som blir av med sitt kk!
Att handläggarna uppenbarligen inte är kapabla att bedöma en situation är dessutom ett stort hot mot rättssäkerheten ... :mad:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj

om du ska köra utan KK så är de bonus om du har legg med dig, det förmildrar nog en hel del att du kan bevisa att du är du...

men de kollar upp dig per-nr via radion å får svaret "Personen har indraget KK" så de blir väll böter å hela faderullan...

att upp ge pers nr från annan person är bedrägeri och de är hyffsat allvarligt!
jag skulle hällre köra med legg för att bevisa att jag är jag å ta ett betydligare lindrigare straff att köra utan KK än ta ett straff för bedrägeri/urkundsförfalsking eller va de heter.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0