Formel 1

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Han började ju på bästa sätt i varje fall.
Ja, men det räcker inte till VM-titeln.

Det gick bra för Finnpekka inatt iaf:D lr vad säger du din fjant??
Ja, det bra, men det räcker inte till VM-titeln. Eller vad säger du, din landsförädare?

Jag tror att du har fel, just nu leder han VM :D
Jaha? Vi får väl se hur motorerna håller när finnpekka börjar misshandla dem.

Tyvärr måste jag säga att se Formel 1 på tv är fruktansvärt mycket roligare än Motor GP lr vad det heter med sporthojjar.
Ja, Motor GP eller vad det heter körs ju med sporthojar. :rolleyes:

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
smily1190.gif
smily1190.gif
smily1190.gif
smily1190.gif
smily1190.gif

Det var en snygg smiley du snickrat ihop!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Varför? Tyskland är lika mycket grannland. Håll på Nick.

Inte i avstånd/meter räknat:va

vet inte vilka som kör, tycker det var synd om killen som inte hört sin nationalsång sen 2005 eller vad det stod i tidningen, är Schumi tysk så lär dom väl ha hört deras nationalsång ett antal gånger nu.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tyvärr måste jag säga att se Formel 1 på tv är fruktansvärt mycket roligare än Motor GP lr vad det heter med sporthojjar.

VM i kökörning jämfört med våghalsar som kan köra hoj? Nja, F1 har inte så mycket att hämta jämfört med MotoGP, WSBK o. d.

Tror du ska ta dig en titt på MotoGP till helgen, jag lovar att du får se nåt som F1 saknar: omkörningar!

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Tyvärr blir det inte så värst spännande när det är i huvudsak depåstrategi och hållbarhet som avgör vilket av toppteamen som ska stå överst på pallen. Kolla på MotoGP istället, man kan hoppas att årets säsong blir lika spännande som 2006 års :)

peppureikä

Guest
Är du rasist lr bara avundsjuk ??? :arsele Alla har ju sina favoriter i F1 , du behöver inte skriva dina rasistiska inlägg här , du vet ju väl ingenting om formel 1 iaf....du kan ju fortsätta leka att vara RR-förare :rolleyes: (du är säkert jätteduktig på det:va )

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Är du rasist lr bara avundsjuk ??? :arsele Alla har ju sina favoriter i F1 , du behöver inte skriva dina rasistiska inlägg här , du vet ju väl ingenting om formel 1 iaf....du kan ju fortsätta leka att vara RR-förare :rolleyes: (du är säkert jätteduktig på det:va )

Finnar är jävligt speciella men det är inte en ras. Lungna ner dig så du inte gör bort dig.

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Hmm .. vad sägs om unge herr Lewis Hamilton då? Visserligen kan den lyckade debuten varit en fluke, men det känns som det finns ganska mycket seriös satsningen bakom det hela. Ska bli spännande att se vad som händer under resten av säsongen, Alonso kunde ju definitivt inte bara fnysa sig förbi honom.

För egen del känns det jobbigt att behöva erkänna det men efter att Scumsucker slutade tappade F1 sin charm, när man inte hatar någon helhjärtat utan tycker det är ok vem som än vinner så blir det ännu mer sömnpiller än vanligt. Möjligen kan jag tycka lite illa om Ralf bara för sitt släktskap med ärke-Scummet, men det är ingen katastrof om han skulle råka vinna något race.

Kan t.o.m. tolerera Ferrari nu när ni-vet-vem lagt ner och dessutom försvann den självgode Ross Brawn som en ren bonus.

Någon egentlig favorit har jag inte haft sedan 1 maj 1994 och jag kan inte se någon som har potential att bli det heller, med de enda möjliga undantagen i Lewis Hamilton, eller Bruno Senna - när nu han dyker upp i F1.

Last edited:

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Jag höll på Hakkinen när han körde. Härlig personlighet och väldigt snabb som förare. Han har även producerat några roliga citat. T.ex. ungefär: 'When you are in the lead, you have to put like a double concentration, because... you know... you just have to!' =)
Omkörningen av Schumacher på Spa är ett fantastiskt minne som jag aldrig kommer mista. Ett annat minne är när han gjorde motorstopp in i en chikan på Monza, och sedan gick för att gråta under ett - vad han trodde skymmande - träd. Hela värden såg det genom en helikopterkamera.

Schumacher avskydde jag. För mig var han en brutal hingst, en robot, en teamordergillande rödiansiktetstirrandeögonvinstgalning. En tysk. Fast på senare år har jag faktiskt gillat honom, lite. Han verkar trevlig, och är vältalig på presskonferenserna. Talet 2006 då han berättade att han skulle sluta gav mig faktiskt några tårar i ögonen. Formel 1 blir sig inte likt utan Schumacher.

Nu har jag ingen riktig formel 1-idol. Alonso vann ju, men verkar omogen, pretantiös och ingen riktig sportsman. Räikkönen framstår som en talangfull pojke, som har utsatts för hård press och ansvar under tonåren, vilket gjort att han inte utvecklat någon personlighet, vilket är mycket tråkigt. Iceman.

Resten av fältet har inte fångat min uppmärksamhet genom någon speciell prestation, så de har jag inte bildat mig någon uppfattning om.

Jag brukar hålla på Räikkönen, han har "ärvt" mitt tycke från Hakkinen. Men det är temporärt så länge han saknar personlighet.

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Måste säga att ja tror att ferrari håller för kimis körstil... lite konstigt köns det att heja på en röd bil men man vänjer väl sig fö. så håller jag med Smeddie om schumacher, det är inte samma utan den jäkla roboten. Saknar nog Häkkinen mest... Däremot tror jag att Alonso är ett alvarligt hot då mclarens bilar e snabba men har haft problem med hålbarhet i kimis händer, tror att alonsos körstil inte sliter på bilen på samma sätt som kimis så de lär bli intressant... om de "nya" förarna har jag inget omdömme förrän efter ett par race GO FINLAND skönt att kunna säga det utan att bli kallad landsförredare

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Total utklassning av Kimi! :tummenupp

Fast fan vilket tråkigt lopp det var, det var tio gånger roligare när han vann i McLaren för då visste man att han fått kämpa som fan! Det var ju även därför som McLaren-bilen inte höll för honom.

Igår var det rena rama söndagskörningen. Hans enklaste vinst någonsin!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha