Formel 1

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är väldigt länge sedan jag FÖLJDE F1
Sedan såg jag dom lopp jag snubblade på när jag kanalsurfade.
Sedan började jag byta kanal när det är F1

Tyvärr går MotoGP och många andra motorsporter samma öde till mötes.

Det gemensamma är att ju fler konstlade styrningar av sporten som införs, ju mindre intressant blir den.

Jag snubblade på Extreme E, offroadrally borde ju vara kul?
Pff, det var som att titta på någon annan spela TV-spel, med virtuella mätare med "extra-boost" och rutor dom skulle köra in i för att stå stilla en viss tid osv...

Vi får se hur WRC känns, med införande av boostknapp i bilarna som dom kan utnyttja en viss tid.
Jag pröjsar för en månad på WRC+, risken är stor att jag tappar intresset för det också.
Annars erbjuder väl STCC oändliga mängder spännande racing? :hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
1)
Tråkigt att du har blivit gubbe GuW, men det är varken F1, STCC, MotoGP, Extreme E, Porsche Carrera Cup eller WRC's fel :tungan ;)


2)
George Russell
Lön, ca 5 miljoner dollar
Kvalar in sig på #6

Lewis Hamilton
Lön, ca 40 miljoner dollar
Åker ut i Q3, #15

3)
Men jäklar vad Ferrari verkar ha lyckats riktigt bra med nya reglementet, och att nya reglementet verkar uppnått sina mål och syften väldigt bra, mycket jämnare kval och race, verkar bli mer fighter osv.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
1)
Tråkigt att du har blivit gubbe GuW, men det är varken F1, STCC, MotoGP, Extreme E, Porsche Carrera Cup eller WRC's fel :tungan ;)

Fast, jo, jag tycker fortfarande att det är skitkul att titta på gamla lopp, så det är tävlingsformerna som har blivit könlös och tråkig.

Ja, Extreme E har väl aldrig varit roligt vad jag vet...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ja, Extreme E har väl aldrig varit roligt vad jag vet...

Ough, ja. Tittat lite bara för att jag tycker om Mikaela Åhlin-Kottulinsky, men det har verkligen inte blivit många minutrar totalt. Detsamma gäller Formula E och att jag uppskattar Porsche. Jag vill tycka om det, men det går inte...

Formula 1 och lite diverse GT3-serier är de som har "det" i sig, resten försöker men förvärrar bara saker och ting.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker som GuW, F1 har blivit alldeles för perfekt så det blir inte riktigt roligt längre.

Samma sak med motogp några år senare när tvåtaktarna försvann.
Att sitta på helspänn och se Schwantz jaga sig upp från slutet av fältet till täten var ju inte ovanligt och det underhållningsvärdet var ju värt hur mycket som helst.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tycker som GuW, F1 har blivit alldeles för perfekt så det blir inte riktigt roligt längre.

Samma sak med motogp några år senare när tvåtaktarna försvann.
Att sitta på helspänn och se Schwantz jaga sig upp från slutet av fältet till täten var ju inte ovanligt och det underhållningsvärdet var ju värt hur mycket som helst.

Motorsport har blivit för "TV-speligt" eller "Japansk-gameshowigt"

Det blirpar till och kommer upp någon informationsruta har och där med "Super boost" och "Powerbonus" och "Timepenalty" med pålagda ljudeffekter aka japansk spelhall med tusentals pachinkomaskiner / coinpushers /enarmade banditer

Motorsport ska vara Man (och där innefattas även kvinnor) och maskin mot klocka.

Inte åka omkring och plocka svampar och stjärnor och mynt för att få bonusar....
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men nu blev ni väl allt lite våta i brallan va!? :tungan

VW-gruppens chef Herbert Diess uppgav idag att både Porsche och Audi kommer att hoppa på Formel 1 i någon form 2026.

 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja, en liten ryckning i baguetten fick jag väl av Joacim Bonniers bil från 62, men ingenting i texten var speciellt upphetsande
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Formula E och dess "Fan Boost" aktiverar väl snigelspår i våfflan !? :tungan

Generation 3 presenterad.
Skärmavbild 2022-05-02 kl. 20.27.07.png
Skärmavbild 2022-05-02 kl. 20.34.32.png

(Förvånad att serien överlever, var hittar de sina intäkter!? Sponsorer som vill ha marknadsföring antar jag, men det finns la knappt några tittare!?)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Formula E och dess "Fan Boost" aktiverar väl snigelspår i våfflan !? :tungan

Generation 3 presenterad.

(Förvånad att serien överlever, var hittar de sina intäkter!? Sponsorer som vill ha marknadsföring antar jag, men det finns la knappt några tittare!?)
Nej, formula E orsakar inga reaktioner alls.

Det blir en sidodiskution, men motorsporten håller på att ta död på tittarantalet själva.

Förut valde man det kanalpaket/den leverantören som hade den motorsport man ville se, oftast var det Eurosport, dom hade Rally/Dakar/MotoGP och lite udda Truckrace/traktorpulling och sådär.

Nu ska man köpa Streaming från varje leverantör separat, Motogp.com Wrc.com osv...
Till en kostnad som är HÖGRE än man hade för hela kanalpaketet till TV.

Visst streaming har sina fördelar (nu när jag har köpt en TV sticka så det fungerar på TV'n och man inte BEHÖVER se det på laptopen) men inte så mycket att jag betalar för tre olika tjänster.

Då laddar jag hellre ner och ser i efterhand från tveksamma gratisalternativ.

Förr brukade jag och dottern ha MotoGP som bakis underhållning på TV på söndagsmorgnarna, och en kebabpizza på det...
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Nu ska man köpa Streaming från varje leverantör separat, Motogp.com Wrc.com osv...
Till en kostnad som är HÖGRE än man hade för hela kanalpaketet till TV.
Hur många motorsporter har du tid att följa? Jag har F1TV som kostar en dryg tusenlapp om året. Då får jag produktion med bra och insatta kommentatorer med djup förankring i branschen, man måste dock byta ljudspår till "International" för att höra Crofty och Brundle. Det enda jag kan sakna från de tveksamma gratisalternativen är prerace från Sky F1. Den egna produktionen av prerace är faktiskt rätt kass de gånger jag försökt genomlida den. Senast var den gången då Jean Alesi pratade om sig själv och Ferrari på närmast obegriplig engelska oavsett vilka frågor han fick.

För att se F1 på Viasat behöver jag ett abonnemang som kostar 449 kronor i månaden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur många motorsporter har du tid att följa? Jag har F1TV som kostar en dryg tusenlapp om året. Då får jag produktion med bra och insatta kommentatorer med djup förankring i branschen, man måste dock byta ljudspår till "International" för att höra Crofty och Brundle. Det enda jag kan sakna från de tveksamma gratisalternativen är prerace från Sky F1. Den egna produktionen av prerace är faktiskt rätt kass de gånger jag försökt genomlida den. Senast var den gången då Jean Alesi pratade om sig själv och Ferrari på närmast obegriplig engelska oavsett vilka frågor han fick.

För att se F1 på Viasat behöver jag ett abonnemang som kostar 449 kronor i månaden.

Just nu följer jag bara WRC, men hade jag haft MotoGP på någon TV kanal så hade jag följt det, Paris Dakar följde jag någorlunda via "gratis-streaming" men det brukade jag följa förut när det gick på TV, Rallycross är också jäkligt kul att se.

Du har inget TV abb nu då? Eller betalar du redan 299:- i månaden till Viasat för att se "Bonde söker fru" och "Mello", då är det 149:- extra i månaden för hela motorsport paketet.
(nu vet jag inte vad dom sänder där, men något mer sevärt har dom garanterat)

Istället för nu 100 spänn i månaden för enbart F1
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Du har inget TV abb nu då?
Jag ser aldrig på linjärteve och har inget sånt abonnemang. Bonde söker fru och Mello är två tillräckligt goda orsaker att avstå även om jag villigt medger att jag aldrig sett det förstnämnda.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ser aldrig på linjärteve och har inget sånt abonnemang. Bonde söker fru och Mello är två tillräckligt goda orsaker att avstå även om jag villigt medger att jag aldrig sett det förstnämnda.
Jag har inte heller något linjärtv abb längre, mycket för att inget av dom erbjöd den motorsport jag ville se..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top