Forsakring for en R6?

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Vad betalar ni? Ar 21ar, bor i smastad, villa med garage.

Ar det vart att farsan tar den pa sig?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ställ den på farsan:tummenupp Annars blir du ruinerad:näsblod

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
En bra sida e www.insplanet.com dom fixade en försäkring på min R1 jag som ägare betalar 8700 per år för halv förs. tycker jag var "billigt"

Dark_Messenger

Guest
R1/R6 är väl ungefär lika att försäkra va. :va Vilken årsm har du in mind?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Ställ den på farsan och se till att dom på FB förstår att den står inlåst i garage med 2 olika lås och att du kör med rätt kläder osv.... kan skillja rätt mycket i pris då!

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Ställ den på farsan och se till att dom på FB förstår att den står inlåst i garage med 2 olika lås och att du kör med rätt kläder osv.... kan skillja rätt mycket i pris då!

ställ den morsan! blir billigast då! Och säg till att använda minst dubbla par jeans när du bara ska köra en sväng på stan! ger nästan bättre skydd än ställ!

jag betala för övrigt 29:- i månaden! :tummenupp

Dark_Messenger

Guest
ställ den morsan! blir billigast då! Och säg till att använda minst dubbla par jeans när du bara ska köra en sväng på stan! ger nästan bättre skydd än ställ!

Tar dom r1:eek:r också? :confused:

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC

Det beror ju på om morsan någonsin har ägt ett fordon osv...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
bor du hemma hos dina föräldrar så ställ den på din far med en såkallad familje försäkring där alla som bor på samma adress får bruka hojen och försäkringen fortfarande gäller, så gjorde min syrra när hon bodde hemma.

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Hoppas i så fall att om ni smäller och har skenförsäkrat. Att ni inte får en spänn ut på försäkringen.!!! De flesta bolagen har ju nu att ingen annan får köra hojen än den som står som ägare. Skitbra tycker jag.

Dark_Messenger

Guest
Hoppas i så fall att om ni smäller och har skenförsäkrat. Att ni inte får en spänn ut på försäkringen.!!! De flesta bolagen har ju nu att ingen annan får köra hojen än den som står som ägare. Skitbra tycker jag.

För tråden är ju inte fylld av ironi eller så. :D :pannkyss

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar

VAd menar du?
JAg kör ju bara trafik, sen när jag kör ikull vilket jag gjorde 2ggr förra sommaren så ringer jag och ändrar till helförs och dagen efter anmälar jag skadan! enkelt o billigt! :tummenupp

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
Inte många vettiga svar...

Jag betalar ca 15000:- hel/hel, för min R6 -03 det blir ju ca 7500/ säsong, hälften ungefär på halv/hel det är en sk familjeförsäkring, så man måste vara skriven på adressen,

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
De flesta bolagen har ju nu att ingen annan får köra hojen än den som står som ägare. Skitbra tycker jag.

Hm, det låter omysigt? :va

Det mysiga med sporthoj, ingen tar in något utan drar sin egen lilla vals man tror stämmer! :D

Fakta!
  • Du kan inte försäkra något som inte är ditt (ja, visst, skriv hojen på morsan å försäkra den men försäkringen är inte giltig enligt det avtal du tecknat och således kan du inte räkna med någon ersättning).
  • Den enda som kan försäkra ett fordon är den som har det ekonomiska intresset i det aktuella objektet. Alltså den person som betalat för det, genom natura, cash, lån osv.
  • Du får självklart köra farsans/morsans hoj om försäkringen säger det. Men farsans/morsans hoj är inte din hoj du köpt för dina stålar och skrivit på honom/henne (du kan självklart inte skriva den på farmor heller för den som inte förstod det .. eller mormor).

Nu kommer såklart någon säga: "men jag ringde och frågade och jag fick försäkra hojen på farsan" ..

Då säger jag: "Men bu-hu, nu hade du otur när du tänkte, tänk om tänk rätt" :D

Och ja, det är inga raketforskare som säljer försäkringar. Det är snarare provisionssugna stekare som knappast tänker 2varv innan de svarar eller låter dig teckna en felaktig försäkring för att ges möjligheten att finansiera sin skumpa han duschar blondiner med på fredag.

Nej, jag moraliserar inte, jag har ingen åsikt om hur du försäkrar utan förklarade precis vad som är "ok" enligt det avtal du ingår iom tecknandet av en försäkring.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...