Forsakring for en R6?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Nu har jag faktiskt ingen R6a men har faktiskt kollat försäkringen på denna modell. Billigaste för mig 18 år, villa med garage var:
TryggHansa: Halv/Hel 6500kr
Hel/Hel 18000kr
Då ska det till att den försäkras på fulleffekt också...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag tycker det borde finnas intelligenskrav på att öht få teckna en försäkring.

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Hm, det låter omysigt? :va

Det mysiga med sporthoj, ingen tar in något utan drar sin egen lilla vals man tror stämmer! :D

Fakta!
  • Du kan inte försäkra något som inte är ditt (ja, visst, skriv hojen på morsan å försäkra den men försäkringen är inte giltig enligt det avtal du tecknat och således kan du inte räkna med någon ersättning).
  • Den enda som kan försäkra ett fordon är den som har det ekonomiska intresset i det aktuella objektet. Alltså den person som betalat för det, genom natura, cash, lån osv.
  • Du får självklart köra farsans/morsans hoj om försäkringen säger det. Men farsans/morsans hoj är inte din hoj du köpt för dina stålar och skrivit på honom/henne (du kan självklart inte skriva den på farmor heller för den som inte förstod det .. eller mormor).

Men jag fick ju sa tanten i telefon!
:va

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hur kan folk på obygden ens tänka tanken att skena? Det är ju snorbilligt där ändå.

Förövrigt håller jag med dukcie.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Även om det inte står MC på insplanet.se - vett jag att dom fixer en del MC försäkringer - ring och prat med Christian Asmussen på Insplanet.

Min R6 - 03, koster 6.500 inkl. skat, med SMC försäkringen hel/hel, efter jag har gått en SMC kurs.. Ok, jag är gammal och bor Stockholm...

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
Såld!
Kolla hur stor skillnad de är på dej och far din, vet att trygghansa la till 10k extra i självrisk om jag skulle klota när hojen som stod på farsan.. Men om du inte räknar med att klota så kan de nog va värt de :tungan
Fast åandra sidan så hade folksam bara en tusing mer i självrisk istället för 10k som trygghansa :tummenupp

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Måste du ringa till dom då?? Kollar på hemsidan och dom har ingen MC-försäkring som man kan jämföra där. Moped ser jag ju men det hoppas jag inte att du registrerat R1 som...:tungan

Skicka bara ett mail till dom så ringer dom dagen efter.

På deras sida har de ingen mc-försäkring. Det närmaste man kommer på två hjul är moped. Ringde du dit eller fick svar på mail?

skicka ett mail så ringer dom

Last edited:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
ställ den morsan! blir billigast då! Och säg till att använda minst dubbla par jeans när du bara ska köra en sväng på stan! ger nästan bättre skydd än ställ!

jag betala för övrigt 29:- i månaden! :tummenupp

Jeans ger inget skydd alls känner en läkare han skrattar varje gång mc åkare kommer in när dom vurpat med jeans dom får sitta med rakblad å ta bort jeansen de tyget bränner fast i skinnet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA