Fortfarande blodbrist!!!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Trots massiva kampanjer och information på radio och tv så fortsätter blodnivån att sjunka. För närvarande så är lagret av t.ex. O Rh+-blod ca 300 enheter och önskad nivå är 600 enheter. Samma sak gäller för i princip alla typer av blod.

Nu stundar även en till långhelg med mycket trafik och många olyckor.

Så masa er i väg till blodcentralerna om ni inte redan har varit där!

Eller så ställer ni hojen ihelgen så ni inte riskerar att behöva blod. Plats i hängmattan med er bara... ;)

Pratade med min kontakt på blodcentralerna för att få lite mera material och försöka få ut en blodbuss till hit till Kista och hon påpekade att det har kommit in ett flertal nyanmälningar till blodcentralerna som har uppgivit sporthoj.com som referens. De tackar så mycket.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
....och däribland är det jag. Dom ska pimpla blod från mig den 11:e juni. Spännande. :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
T-shirten jag fick från blodcentralen var ju asbra.... måste ner o lura till mig en lämning till. Måste ha en tröja till. :tummenupp

Fjärde lämningen på en månad :crash (inte riktigt)

750RR

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
min syster har tydligen skrivit upp mej på nån intreselista vet inte vad ja ska göra ja e ju rädd för sprutor så
snälla syskon man kan ha

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
pini skrev:
min syster har tydligen skrivit upp mej på nån intreselista vet inte vad ja ska göra ja e ju rädd för sprutor så
snälla syskon man kan ha

Låt flickorna vara rädd för sprutor istället :rolleyes:

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
T-shirten jag fick från blodcentralen var ju asbra.... måste ner o lura till mig en lämning till. Måste ha en tröja till. :tummenupp

Du vet att du kan köpa en t-shirt till utan att lämna blod. Då stödjer du också blodcentralerna.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pini skrev:
snälla syskon man kan ha

Vad du ska göra är att bita i det sura äpplet, gå ner på din blodcentral och bli proffsigt stucken samtidigt som du flirtar med de söta syrrorna. Det är så jag gör. Jag har legat inne för en större operation och blivit stucken 3 ggr/dag och lämnat blod 25 ggr och jag tycker fortfarande att det är obehagligt.

Men jag går ändå.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag vill lämna blod men får inte,dom tyckte inte det var lämpligt pga att jag är allergisk,förstår inte vad det har med mitt blod att göra.Nu måste jag göra illa mig lite då och då istället för att få det utbytt mot nytt.

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
okay.. får väl dra mitt strå till stacken då, är bara det att jag ligger ute och jobbar och är borta mellan 05.00 - 17.30.
Hinner man hem och bloda ner lite grann efter det?

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Hagster skrev:
Ska dit på torsdag, ta prover och fylla i någon blankett. :)
awee.. ska dit på fredag o provköra..
intressant att se vad man har för sjukdomar..
osså blir det ju bara halvdag på jobbet :D

Skorpan

Guest
McB skrev:
Jag har sprutskräck, så jag vägrar. Enkel, och giltig anledning.
Om du vurpar med hojen o skadar dej allvarligt o behöver blod,ketogansprutor,dropp.....mm
vägrar du oxå då?? :fakta :rolleyes:

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Skorpan skrev:
Om du vurpar med hojen o skadar dej allvarligt o behöver blod,ketogansprutor,dropp.....mm
vägrar du oxå då?? :fakta :rolleyes:

Sprutskräck är en av få orsaker som jag tycker är ok.
Har du sprutskräck så kan du helt enkelt inte lämna blod, att tycka det är obehagligt är nåt helt annat.
Sen är nog ingen vid ett sånt medvetande att det har nån betydelse vid en olycka, så det argumentet köper jag inte.

Skorpan

Guest
rainman skrev:
Sen är nog ingen vid ett sånt medvetande att det har nån betydelse vid en olycka, så det argumentet köper jag inte.
hahahahahaha skitsnack
hade du haft brutet ben tex så kan jag lova dej att du vill ha bedövning för nog är du vid medvetande då o då ska vi inte ens prata om när dom drar rätt benet......det är en smärta jag ALDRIG glömmer o då hade jag fått sprutor :fakta

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Skorpan skrev:
hahahahahaha skitsnack
hade du haft brutet ben tex så kan jag lova dej att du vill ha bedövning för nog är du vid medvetande då o då ska vi inte ens prata om när dom drar rätt benet......det är en smärta jag ALDRIG glömmer o då hade jag fått sprutor :fakta

Om vi säger som så här, jag tror man skiter i en hur en spruta känns vid det tillfället, man har liksom lite annat att tänka på :rolleyes:

MEN, sprutskräck är tillräckligt för att nån i mina ögon ska få slippa undan, inte att man tycker det är obehagligt, utan nu pratar vi en Fobi. Och att med en Fobi som denna gå iväg och lämna blod är jävligt mycket begärt. :fakta

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Optimalt skrev:
okay.. får väl dra mitt strå till stacken då, är bara det att jag ligger ute och jobbar och är borta mellan 05.00 - 17.30.
Hinner man hem och bloda ner lite grann efter det?

På tisdagar har blodcentralen i v-ås öppet till 19.00.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
rainman skrev:
Om vi säger som så här, jag tror man skiter i en hur en spruta känns vid det tillfället, man har liksom lite annat att tänka på :rolleyes:

MEN, sprutskräck är tillräckligt för att nån i mina ögon ska få slippa undan, inte att man tycker det är obehagligt, utan nu pratar vi en Fobi. Och att med en Fobi som denna gå iväg och lämna blod är jävligt mycket begärt. :fakta

Jag fick faktiskt med mig en flicka som var livrädd för allt vad sprutor heter till blodcentralen en gång. Hon skulle bara med och titta för vi skulle ut och käka efteråt.

När hon ändå var där så övetalade en av syrrorna henne att iaf ta ett blodprov så hon skulle få veta sin blodgrupp och värden. Det gjorde hon men hon såg jätteplågad ut men tyckte inte det var så farligt.

Första gången hon skulle lämna blod var jag med och höll henne i handen.

Andra gången var jag bara med.

Och nu är hon uppe i 12 ggr och jag får inte följa med mera... :-(

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Lime skrev:
Jag fick faktiskt med mig en flicka som var livrädd för allt vad sprutor heter till blodcentralen en gång. Hon skulle bara med och titta för vi skulle ut och käka efteråt.

När hon ändå var där så övetalade en av syrrorna henne att iaf ta ett blodprov så hon skulle få veta sin blodgrupp och värden. Det gjorde hon men hon såg jätteplågad ut men tyckte inte det var så farligt.

Första gången hon skulle lämna blod var jag med och höll henne i handen.

Andra gången var jag bara med.

Och nu är hon uppe i 12 ggr och jag får inte följa med mera... :-(

Coolt! :tummenupp
Det första alltså, det andra var ju lite mer tråkigt :3freak

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...