Fortfarande blodbrist!!!

Boa

Vobbling är skönt
Gick med
5 May 2003
Hoj
Cresent 3 speed
Jag har fått blod 3ggr och tappat 30ggr.....
Spruträddhet är övergående jag lovar, var själv SKITRÄDD första gången :skrämd
Men har sedan dess dessutom lärt mig att sätta både venöst och muskulärt så nu är det bara roligt

Det är bara att masa er dit.... Det kan vara mitt liv ni räddar nästa gång.

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Jag måste Köra in minst 5 sprutor om dan i mig har har gjort det i 2½ år nu. De är ganska små och tunna, men stora sprutor och sånt tycker jag fortfarande är obehagligt, så man kanske aldrig vänjer sig helt. :(

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Jag gick till blodbussen och tog prover för att få lämna blod, so far so good, men när jag skulle lämna första gången så hade jag precis tatuerat mig och fick inte lämna pga att dom har ändrat på reglerna med godkända tatuerare, numera spelar det ingen roll om tatueraren är godkänd eller inte man måste ändå vänta 6månader innan man får lämna blod. Detta kommer för min del att innebära att jag inte kommer få lämna blod de närmasta åren, trots att jag vill.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Davo skrev:
Jag gick till blodbussen och tog prover för att få lämna blod, so far so good, men när jag skulle lämna första gången så hade jag precis tatuerat mig och fick inte lämna pga att dom har ändrat på reglerna med godkända tatuerare, numera spelar det ingen roll om tatueraren är godkänd eller inte man måste ändå vänta 6månader innan man får lämna blod. Detta kommer för min del att innebära att jag inte kommer få lämna blod de närmasta åren, trots att jag vill.

Jaha... de sa inget när jag precis hade tatuerat mig :confused:

750RR

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
maverick_750rr skrev:
Jaha... de sa inget när jag precis hade tatuerat mig :confused:

750RR

Vad jag har förstått så beror det på vem som ska ha blodet också, allt går ju inte till sjukvården i den bemärkelsen att dom hamnar i nån som behöver blod. går även till forskning och sånt.
Och i Örebro så är det ett års karens när man tatuerat sig pga vart blodet ska.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
I Stockholm (åtminstånne) är det numera 3 månaders karens om man har skaffat sig en ny sexpartner...

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Då har man varit iväg och gjort en insats idag. Det var väldigt tomt på södertappen kan jag tillägga, kom in direkt.
Så masa er iväg om ni inte varit och lämnat. :7peta

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Vi puttar upp den här för att påminna om att det är helg snart.

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
Tog ledigt halva dagen för ett besök..
Nyregistrering.. Men när jag kom dit så tyckte de att det var märkligt att de gett mig den tiden för de hade stängt o var påväg hem (men det var jag som tagit fel på dag vsade det sig sen) , så jag bad om en ny tid..
Det verkade svårt så de tog in mig direkt istället..
Fyllde i :fakta.. Nån bruten arm o lite pollensnuva..
Osså piercingen jag gjorde i påskas, som gör att jag får vänta till oktober för att lämna blod..

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Självklart ger man , men har inte kunnat gå på den sista lappen jag fick. Mkt att göra, får fan pallra mig iväg.

Jag kan bara stickas i vänster arm, höger arm går inte, dem kommer inte igenom kärlet även fast deras mest erfarna försökte :D

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
--> Upp <--

Dagens siffor:
O+ 62%
O- 107%
A+ 72%
A- 98%
B+ 201%
B- 101%
AB+ 126%
AB- 90%

Mycket bra jobbat i Stockholm. Liknande siffror ute i landet. Men ni får inte slappna av nu. Det är snart sommar och det saknar fortfarande blod i grupperna O+ och A+.

Anna

tuff brud i lyxförpacknin
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Drag star 1100-03
Det e ju inte jätte konstigt att det fortfarande e blodbrist.... Man får ju aldrig svar på sina prover!!! :confused:
Fram med dom så ska jag lämmna så ofta jag kan!!!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag skulle gärna lämna blod om det inte vore så att mina blodkärl är extremt sköra. Jag får blåmärken när det blåser och om någon försöker sticka en nål i mig fullkomligen exploderar de och jag får ett gigantiskt blåmärke över hela armen. Om den som sticker nu överhuvudtaget hittar något kärl. Det brukar krävas en hel del grävande först, varpå sköterskan i fråga oftast ger upp för att till sist sticka mig i handen. Riktigt så stort lidande har jag svårt att utsätta mig för frivilligt!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Fortfarande blodbrist!!!

Anna skrev:
Det e ju inte jätte konstigt att det fortfarande e blodbrist.... Man får ju aldrig svar på sina prover!!! :confused:
Fram med dom så ska jag lämmna så ofta jag kan!!!

Det är en ganska omständig process att bearbeta de första proverna.

Och till saken hör att man har tillräckligt många anmälda blodgivare, men för få aktiva.

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Puttar upp den lite.

Bra i lager på allt utom O+ och A+ just nu. Fått rapporter om att det är många mc-åkare som varit inne och lämnat. Hjälmtätt framför allt på Södertappen.

Och nyregistreringen har ökat så mycket att de just nu ligger efter ca 3 dagar i testningen. Starkt jobbat!!!

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nu var den här tråden vääääldigt långt ner igen.

De är bra i lagren på det mesta utom O+.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...