Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Och trots detta så ökar dödsolyckorna i trafiken! Skulle inte fartkamerorna rädda liv!
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16437028.asp
Eller så kan man ju köra för fort, valet är ju fritt!
Spara pengar, däck, bensin, minska utsläppen, öka chanserna vid en olycka, bullra mindre...och sånt.
Eller så kan man ju köra för fort, valet är ju fritt!
Funkar dom där medlena att spraya regskylten?
Dom provade de i sverige och de fungerade bra men de va visserligen några år sen ....
Så länge man får behålla kortet kan det väl va oki, bara pengarna går till nåt vettigt!
Och trots detta så ökar dödsolyckorna i trafiken! Skulle inte fartkamerorna rädda liv!
Snart får vi ett chip in opererat i röven så har dom koll på oss!
vinkade in mig på en vägsträcka där det var 90, rakt som Keira Knightleys kropp i profil
Estrella eller OLW?
fartkameror = bevis på att poliserna är för lata. alternativt godkänd ursäkta vore att resurerna inte hjälper till.
fast med de här 400 miljonerna kan de ju nyanställa minst 40 stycken poliser på heltid som surrar runt i polisbilar och knäpper brottslingar.
polisen borde kunna sätta mer press på de som bestämmer hur rättsväsendet ska vara utformat. det är ju tragiskt att höra poliser säga att de inte kan göra något åt brottslingarna på grund av några dumma lagparagrafer som skyddar dom / gör dom oskyldiga.
Motorväg däremot, schäkta mig??? 110?? Jag har kört många tusen mil motorväg de senaste (nästan) tio åren och 140-150 är en bra marchfart. Polisen i Östergötland säger jag bara ! Vore det inte vettigare att jobba på att få ner farten där det finns nån som kan skada sig? Och hur många har egentligen skadats, omkommit genom singelolycka pga dessa farter?
Hela situationen blir befängd, jag känner mig närmast kränkt av att bara få köra i 110. Jag har närmare 25-30.000 mil i kroppen, man sitter i en bil som fortfarande är stadig i 200+, vägen är tom, sikten fri åt alla håll och viltstängsel ståtar så långt ögat når. I paritet till våra 90-vägar, är det ens försvarbart att sätta gränsen till 110? Tro fan att folk blir rebeller!!!
Alltså: Rutinerad förare i Skyline på 70-väg: 70 * 2,0 * 1,5 = 210 km/h. Nybörjare i gammal 240: 70 * 1,0 * 1,0 = 70 km/h.
För att inte tala om de siffror vi vill ha för motorcyklar...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|