bjerka skrev:Om man ligger i 150km/h på en 90 väg o polisen kommer upp som ett skott i baken o en bil till framför åker lite fortare o polisen bara åker om en o följer efter bilen, kan man på nått vis bli straffad fast man inte blev tagen?
pogo skrev:Polisen måste stoppa dig å få dig skriva på lite papper för att du ska bli straffad.
Om de inte ens stoppat dig vet de ju inte med säkerhet att det var ägarn till fordonet som körde, alltså kan de inte straffa denna person.
bjerka skrev:Det var skönt att höra Om man skulle RÅKA göra det nån dag
inte för att det hände mig för en timme sedan
pogo skrev:Jupp.. I princip kan du ha de på jagen, dra till en polare och om ni båda skyller på varandra så åker ingen dit.
Tror jag iaf...
Tror t.o.m. att det var några småungar för ett par år sen som slog ihjäl (ev. skada) någon med stekpanna, ingen av dem åkte dit eftersom de skyllde på varandra. Någon som hört samma historia?
Givetvis ska man ju inte göra så här men så Tror jag lagen säger.
Rätta mig gärna!
bjerka skrev:Om man ligger i 150km/h på en 90 väg o polisen kommer upp som ett skott i baken o en bil till framför åker lite fortare o polisen bara åker om en o följer efter bilen, kan man på nått vis bli straffad fast man inte blev tagen?
Pippi skrev:Om polisen har en utryckning sa maste de fullfolja den i stort sett vad de an passerar pa vagen. Sa om en polis kommer med blaljusen pa sa ar det bara att ta hak pa den oavsett hans hastighet... Det ar iaf de som jag hört...
pogo skrev:Jupp.. I princip kan du ha de på jagen, dra till en polare och om ni båda skyller på varandra så åker ingen dit.
Tror jag iaf...
Tror t.o.m. att det var några småungar för ett par år sen som slog ihjäl (ev. skada) någon med stekpanna, ingen av dem åkte dit eftersom de skyllde på varandra. Någon som hört samma historia?
Givetvis ska man ju inte göra så här men så Tror jag lagen säger.
Rätta mig gärna!
Pippi skrev:Om polisen har en utryckning sa maste de fullfolja den i stort sett vad de an passerar pa vagen. Sa om en polis kommer med blaljusen pa sa ar det bara att ta hak pa den oavsett hans hastighet... Det ar iaf de som jag hört...
h01hmt skrev:en mc polis med laser stod å siktade på mig vid vägkanten när jag svepte förbi i 115-120 km/h på 90 väg.
han gjorde inget. varför? det var inte nå andra på vägen. jag blev lite skraj när jag såg han
h01hmt skrev:en mc polis med laser stod å siktade på mig vid vägkanten när jag svepte förbi i 115-120 km/h på 90 väg.
han gjorde inget. varför? det var inte nå andra på vägen. jag blev lite skraj när jag såg han
-PLM- skrev:Gjorde de inte när jag hängde på med hojen iaf.
Hoztic skrev:Men om är på väg till en tex upphittad stulen bil, och passerar 15 pers som står och hoppar på en barnfamilj så måste dom väl stanna och ingripa, det är ju ett grövre brott?
sandstream skrev:De flesta inläggen i tråden är rena spekulationer och det vore nog bäst för alla om man hade lite mer på fötterna innan man påstår något.
sandstream skrev:Ja, det är klart!
Hur ofta åker polisen med blåljus för att kolla en upphittade bil?
Pippi skrev:Jag TROR att om de ar ett grovre brott som begas maste de nog kolla mot radion eller natt. Men naturligtvis skulle polisen stanna om de va de senario som du beskriver... Finns de ingen polis som kanske har svaret???
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|